-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mažeikių nafta“ degalų nepigins (nuotraukos)

„Mažeikių naftos“(MN) verslo plėtros vadovas Sigitas Zakalskis pareiškė, kad degalų atpiginti įmonė negali, mat tektų tai daryti savo sąskaita. Dėl aukštų degalų kainų Lietuvoje MN kaltina padidintus akcizus ir naftos kainas pasaulyje.
Nafta pinga, o benzinas?
„Mažeikių naftos“ atstovai teigia, kad jeigu jie pigintų degalus, darytų tai savo sąskaita. / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

„Benzino akcizas Lietuvoje yra 1,5 Lt. Latvijoje jis – 1,31 Lt, Estijoje – 1,24 Lt, Lenkijoje – 1,20 Lt. Dyzelino akcizai Lietuvoje – 1,14 Lt, Latvijoje – 1,15 Lt, Estijoje – 1,14 Lt, Lenkijoje – 0,83 Lt. Lietuvos vežėjai, matydami šiuos kainų skirtumus, dyzeliną pilasi Lenkijoje, ne Lietuvoje. Dėl to krinta dyzelino pardavimas: sausį jie nukrito 21 proc., vasarį – 24 proc. Tai, be abejo, atsilieps ir mokesčių surinkimui“, – teigė S.Zakalskis.

S.Zakalskis pateikė ir skaičius, kokia yra degalų savikaina Lietuvoje ir šalyse kaimynėse. Lietuvoje ji yra 1,05 Lt, Lenkijoje 1,13 Lt, Latvijoje 1,04 Lt, Estijoje – 1,06 Lt.

Rinkos reguliavimas – keistas

Jo teigimu, tiek Konkurencijos tarybos, tiek Vyriausybės ekspertų išvados, kad mažmeninės degalų kainos šalyse kaimynėse yra mažesnės, yra neteisingos, nepagrįstos arba pagrįstos klaidingais duomenimis. Anot S.Zakalskio, Vyriausybės sprendimas skatinti naftos produktų importą per „Klaipėdos naftos“ terminalą taip pat yra nepagrįstas. „Šio terminalo geba nėra didelė. Jei per terminalą bus importuojama, terminalas bus užkimštas importuotais degalais ir nebebus įmanoma vykdyti eksporto, o tai vėl atsilieps tiek MN gamybai, tiek „Lietuvos geležinkelių“ pervežimams, tiek mokesčių surinkimui“, – sakė S.Zakalskis.

Pasak jo, dar egzistuoja įmonė Krovinių terminalas, šio terminalo krovos geba – 2 mln. tonų degalų per metus. „Galimybių yra, degalų importo į Lietuvą niekas neriboja. Regione yra per 10 naftos perdirbimo įmonių, kurių galimybių konkuruoti Lietuvoje niekas nevaržo, tad keista, kad valstybė mėgina užsiimti kažkokiu rinkos reguliavimu“, – teigė S.Zakalskis.

Užkliuvo ir rezervai

MN kritikuoja ir Vyriausybės sprendimus dėl naftos rezervo.  „Iki 2008 m. naftos rezervų kaupimas buvo dalijamas perpus – 50 proc. turėjo sukaupti valstybė, 50 proc. – importuotojai. Nuo 2009 m. valstybė kaupia 33 proc. rezervų, importuotojams tenka 66,6 proc. Privalomųjų atsargų sąnaudos degalų pardavimui sudaro 2–3 centus litrui, MN yra sukaupusi daugiau nei 100 tūkst. degalų atsargų, šiais metais joms išleis dar apie 100 mln. Lt. Jei valstybė nuspręs prievolės netaikyti mažesniems importuotojams, MN šios naštos nepakels“, – tikino S.Zakalskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius