„Naftano“ benzinui ir mazutui, gabenamiems per Klaipėdos uostą, Baltarusijos ir uosto krovos bendrovių prašymu „Lietuvos geležinkeliai“ tarifą sumažino maždaug 10 proc., penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Nemažai šios perdirbimo įmonės produktų kraunama per Ventspilį, Klaipėdai iki šiol teko nedidelė dalis. Dabar Baltarusijos ekspertai nurodo, kad Klaipėda gali konkuruoti būtent žemesniais geležinkelio tarifais.
„Visas tas srautas ėjo per Latviją, dabar yra galimybė šiek tiek srauto nukreipti į Klaipėdą. Kiek mums yra žinoma, baltarusiai nori išskaidyti savo srautus, nukreipti į kitus uostus“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos Rinkodaros tarnybos viršininkas Vladas Ambrazevičius.
Jis neneigia, kad ateityje tarifai baltarusiškiems kroviniams gali būti dar peržiūrėti. Krovinių terminalas patvirtino, kad baltarusiško benzino srautas šiek tiek padidėjo. Pastaruosius porą mėnesių daugiau „Naftano“ mazuto krauna ir „Klaipėdos nafta“, ji nurodo, kad šaltuoju metų laiku paprastai kraunanti daugiau tamsiųjų naftos produktų dėl aukštų bendrovės technologijų, leidžiančių nepakenkti dėl šalčio sustingusių produktų kokybei. Tačiau tvirtina, kad didesniam srautui įtakos turi tarifų politika. \
Nors Ventspilio uostas yra arčiau Baltarusijos naftos perdirbimo įmonės, manoma, kad dalį krovinių gali pavykti pasukti į Klaipėdą. Uostininkai neabejoja, kad baltarusiškų naftos produktų augimui įtakos turėjo ir Baltarusijos prezidento vizitas Lietuvoje.
Dėl palankių sąlygų nuo šių metų Baltarusijos kalio trąšų gamykla „Belkalij“ atsisakė Ventspilio paslaugų, o trąšas nukreipė per Klaipėdą.