Todėl verslo atstovai mano, kad pernai pradėtas eksperimentas, kai valdžia ryžosi sumažinti dyzelino akcizą, pasiteisino, rašo „Verslo žinios“.
Apie valstybės biudžeto pajamas paskelbusi Finansų ministerija pastebėjo, kad pajamų iš akcizų už visas akcizines prekes gauta mažiau nei planuota, tačiau neatkreipė dėmesio, kad dyzelino akcizo už antrą mėnesį iš eilės surenkama kiek daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
Lietuvos laisvosios rinkos instituto ekspertas Vytautas Žukauskas skaičiavo, kad dyzelino akcizo mokesčio surinkimas šiemet vasarį ir kovą augo nežymiai – kovą, palyginti su 2009 metų kovu, surinkimas išaugo kiek daugiau nei 1 proc., o vasarį – apie 6 proc., tačiau tai rodo legalaus dyzelino vartojimo atsigavimą.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius teigė manantis, jog dyzelino akcizo tarifo sumažinimas, nustatymas iki ES minimumo tikrai davė teigiamą rezultatą, tačiau pajamų iš akcizų plano valstybei nepavyko įvykdyti dėl to, kad tam įtakos galėjo turėti gana didelis degalų kainų skirtumas tarp Lietuvos ir gretimų šalių – Rusijos, Baltarusijos.
Pasak jo, degalai iš šių šalių masiškai vežami į Lietuvą ir čia nelegaliai pardavinėjami.
„Benzino realizacija kasdien vis mažėja, nes kainų skirtumas tarp benzino ir dyzelino ženklus. Gal remiantis šiais pajamų iš dyzelino akcizo surinkimo faktais pavyks įtikinti Finansų ministeriją“, – vylėsi L.Vosylius.