„Maximos“ išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad Kūčių ir Kalėdų stalui pirkėjai rinkosi maisto produktus, kurių reikėjo maistui ruošti namuose. Parduotuvių lentynose buvo ieškoma praktiškesnių dovanų artimiesiems. Naujųjų metų šventę dažnas lietuvis lepinosi šviežiais vaisiais ir daržovėmis, saldumynais ir šampanizuotu vynu. Pastebėta, kad per šias šventes pirkėjai buvo dosnesni ir likimo nuskriaustiems vaikams.
„Palyginti su praėjusiais metais, šiemet šventiniu – kalėdiniu ir naujamečiu laikotarpiu – pardavimas buvo maždaug 14 proc. mažesnis, tačiau vis tiek geresnis, nei tikėjomės. Nors žmonės per šias šventes planavo labiau taupyti, atėjus šventėms leido sau atsipalaiduoti: palepinti save ir artimuosius dovanomis, įmantresnėmis vaišėmis, taip pat dažnas parėmė vargstančius, pirkdami specialias prekes“, – sako UAB „Maxima LT“ Rinkodaros ir pardavimo departamento direktorius Saulius Jonaitis.
Kaip ir buvo prognozuota, Kūčių, Kalėdų ir naujamečiam stalui žmonės pirko daugiau maisto produktų, kurių prireikė maistą ruošiant namuose.
Kaip ir buvo prognozuota, Kūčių, Kalėdų ir naujamečiam stalui žmonės pirko daugiau maisto produktų, kurių prireikė maistą ruošiant namuose: maždaug 14 proc. išaugo kiaušinių pardavimas, beveik tiek pat, kiek ir praėjusiais metais, nupirkta margarino, majonezo. Taip pat šokolado ir kitų saldumynų. Tik šiek tiek – 10 proc. mažiau – šiais metais Kūčioms ir Kalėdoms nupirkta šviežios žuvies, maždaug 8 proc. mažiau šviežios mėsos. Naujųjų sutiktuvėms maždaug penktadaliu daugiau nupirkta šviežių vaisių bei daržovių, beveik 10 kartų išaugo vyniotinių ir plokštainių pardavimas. Tuo tarpu tortai per šias šventes buvo ne tokie populiarūs: žmonės mieliau pirko paprastesnius konditerijos gaminius ar juos patys kepė namuose.
Prieš šias šventes labiausiai krito riešutų (-30 proc.), kulinarijos (-27 proc.), konservuotų daržovių (-20 proc.) pardavimas. „Akivaizdų šių produktų pardavimo mažėjimą sąlygojo sunkmetis – taupantys pirkėjai atsisakė brangesnių produktų, daugiau patiekalų ruošė patys, o ruošdami vaišes dažniau naudojo tradicinius produktus ir tai, ką patys vasarą užsiaugino daržuose ar soduose“, – sako S.Jonaitis.
Per šias šventes lietuviai racionaliau rinkosi dovanas. Populiariausios šiais metais buvo nebrangios praktiškos dovanos – buityje naudojami prietaisai, kepimo indai, plaukų priežiūros priemonės, kosmetikos rinkiniai. Prieš Kalėdas loterijos bilietų pardavimas išaugo maždaug 9 proc., prieš Naujuosius metus – apie 23 proc. Tiek prieš Kalėdas, tiek prieš Naujuosius populiari dovana buvo knyga. Knygų pardavimas padidėjo beveik penktadaliu.
Šiais metais alkoholio per šventes suvartota apie 16 proc. mažiau, o stipriuosius alkoholinius gėrimus pirkėjai dažniau keitė vynu. Naujųjų metų sutiktuvių išvakarėse tradiciškai populiariausias buvo nebrangus šampanizuotas vynas. Jo, palyginti su praėjusiais metais, nupirkta 6 proc. daugiau.
„Pastebėjome, kad per šias šventes pirkėjai ne tik daugiau save palepino, bet ir buvo dosnesni likimo nuskriaustiems vaikams“, – sako S.Jonaitis.
Jo duomenimis, žmonės šiais metais kur kas aktyviau dalyvavo TV3 „Išsipildymo akcijoje“. „Maximos“ parduotuvėse nuo pat prekybos pradžios pirkėjai jau nupirko beveik 63 tūkst. akcijos magnetukų. Visos lėšos už parduotus magnetukus vasario mėnesį pasieks globos namuose gyvenančius vaikus.