Rinkos tyrimų kompanija „GfK CR Baltic“ išskyrė pirkėjų Lietuvoje segmentus. Daugiausiai – apie trečdalis – jų yra jautrūs kainoms impulsyvūs pirkėjai. Jų pirkinių krepšelio turinį lemia ne produkto kaina, bet jo išskirtinumas, naujumas.
Bendrovės Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius sakė, kad akcijos daugumos Lietuvos pirkėjų nevilioja. „Šiam segmentui priklausantis pirkėjas ieško naujovių, visuomet nori nusipirkti rinkoje naują produktą. Be to, jam patinka leisti laiką parduotuvėje, ieškoti prekių, kurių vieta nuolat keičiama, jis perka paruoštą maistą ir reaguoja į rinkodaros priemones prekybos vietose, bet jo nevilioja akcijos – geltonieji lapeliai“, – sakė A. Norkevičius.
Visgi Lietuvoje vis dar nemažai ir taupių pirkėjų – maždaug 26 proc. gyventojų, pirkdami produktą, atsižvelgia į jo kainą, perka saikingai. Lietuvoje šį segmentą sudaro vyresnio amžiaus žmonės. Jie lygina kilogramo kainas, prekybos centruose lankosi pasiruošę pirkinių sąrašą, riboja išlaidas. Jie nesielgia spontaniškai ir dažniausiai reklaminiais triukais nesusidomi.
„Lietuvoje, kaip ir kaimyninėje Lenkijoje, taupumas yra būtinybė, o ne pirkimo stilius. Tačiau, pavyzdžiui, Prancūzijoje būti jaunam taupiam pirkėjui reiškia sąmoningą nuostatą ir požiūrį į pirkimą“, – sakė A. Norkevičius.
Mažiausią dalį Lietuvos pirkėjų – 10 proc. – sudaro „bandos instinkto genami“ pirkėjai, kurie yra smalsūs, stebintys reklamas, o pirkimas jiems yra socialinių poreikių patenkinimas – buvimas su žmonėmis ir bendravimas.
Pranešti klaidą
Sėkmingai išsiųsta
Dėkojame už praneštą klaidą