Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirkėjai Lietuvoje – jautrūs kainoms, tačiau impulsyvūs

Tyrimas rodo, kad apsipirkimo įpročių krizė beveik nepakeitė. Nors taupančiųjų yra, tačiau daug Lietuvos gyventojų pirkinius renkasi spontaniškai.
Prekių vežimėlis
Prekių vežimėlis / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Rinkos tyrimų kompanija „GfK CR Baltic“  išskyrė pirkėjų Lietuvoje segmentus. Daugiausiai – apie trečdalis – jų yra jautrūs kainoms impulsyvūs pirkėjai. Jų pirkinių krepšelio turinį lemia ne produkto kaina, bet jo išskirtinumas, naujumas.

Bendrovės Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius sakė, kad akcijos daugumos Lietuvos pirkėjų nevilioja. „Šiam segmentui priklausantis pirkėjas ieško naujovių, visuomet nori nusipirkti rinkoje naują produktą. Be to, jam patinka leisti laiką parduotuvėje, ieškoti prekių, kurių vieta nuolat keičiama, jis perka paruoštą maistą ir reaguoja į rinkodaros priemones prekybos vietose, bet jo nevilioja akcijos – geltonieji lapeliai“, – sakė A. Norkevičius.

Visgi Lietuvoje vis dar nemažai ir taupių pirkėjų – maždaug 26 proc. gyventojų, pirkdami produktą, atsižvelgia į jo kainą, perka saikingai. Lietuvoje šį segmentą sudaro vyresnio amžiaus žmonės. Jie  lygina kilogramo kainas, prekybos centruose lankosi pasiruošę pirkinių sąrašą, riboja išlaidas. Jie nesielgia spontaniškai ir dažniausiai reklaminiais triukais nesusidomi.

„Lietuvoje, kaip ir kaimyninėje Lenkijoje, taupumas yra būtinybė, o ne pirkimo stilius. Tačiau, pavyzdžiui, Prancūzijoje būti jaunam taupiam pirkėjui reiškia sąmoningą nuostatą ir požiūrį į pirkimą“, – sakė A. Norkevičius.

Mažiausią dalį Lietuvos pirkėjų – 10 proc. – sudaro „bandos instinkto genami“ pirkėjai, kurie yra smalsūs, stebintys reklamas, o pirkimas jiems yra socialinių poreikių patenkinimas – buvimas su žmonėmis ir bendravimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius