Tačiau šiuo verslu besiverčiančioms įmonėms nerimą kelia pradėjęs mažėti kosmetikos ir kitų prekių platintojų skaičius, nes dalis platintojų patraukė į užsienį, penktadienį informuoja „Verslo žinios“.
„Mūsų pardavimai tiesiogiai priklauso nuo ekonominės padėties, štai Estijoje, kur ūkio nuosmukis buvo mažesnis ir kuri greičiau atsigauna, pernai jau fiksuotas tiesioginės prekybos pardavimų augimas, o Latvijoje ir Lietuvoje vis dar krenta“, – sako 8 įmones vienijančios Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos vadovas Gintautas Zaleckas.
2010 metais asociacijos narių apyvarta sumažėjo apie 7 proc. – iki 81 mln. litų. Užpernai nuosmukis siekė 19 proc. Latvijoje tiesioginės prekybos apimtis pernai sumenko 10 proc. – iki 61 mln. litų, o Estijoje išaugo 5 proc. ir siekė 45 mln. litų.
Pasak G.Zalecko, skaičiuojama, kad tokia veikla verčiasi apie 30 tūkst. Lietuvos gyventojų. Jis prognozuoja, kad šiemet tiesioginės prekybos apyvarta Lietuvoje turėtų padidėti apie 5 proc. Suaktyvinti rinką turėtų ir tai, kad į Lietuvą ateina naujų rinkos dalyvių.
Pernai atstovybę mūsų šalyje įsteigė kosmetikos kompanija „Mary Kay“. Šiemet į Lietuvą įžengė kavos aparatus parduodanti skandinavų kompanija „Zinzino“.
Galimybe ateiti domisi ir kai kurios kitos tarptautinės kompanijos. Pasak G.Zalecko, į gerąją pusę pasikeitė ir gyventojų požiūris į tiesioginę prekybą. Šiemet atliktas tyrimas parodė, kad apie 50 proc. Lietuvos žmonių jau yra pirkę prekių tokiu būdu.
Manoma, kad Lietuvoje iš viso veikia apie 15–20 tiesioginės prekybos įmonių. Asociacija vienija tokius narius kaip „Avon Cosmetics“, „Oriflame kosmetika“, „Herbalife“, „Eastcon AG LT“, UAB „GNLD International“, „Mary Kay“.