Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„News Media Europe“ prašo žiniasklaidos priemonėms nedelsiant pritaikyti nulinį PVM tarifą

Organizacija „News Media Europe“, vienijanti daugiau kaip 2400 Europos žiniasklaidos priemonių, kreipėsi į Europos Komisiją, prašydama, kad žiniasklaidos priemonėms šiuo sudėtingu metu būtų taikomas nulinis pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas.
Sveikatos apsaugos ministerija
Sveikatos apsaugos ministerija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Daugelis žiniasklaidos tarnybų daro viską, kad užtikrintų naujienų tęstinumą, palaikytų spausdinimo ir platinimo tiekimo grandinę, be to, suformavo specialias komandas darbui su informacija apie COVID-19, kad būtų patenkintas gyvybiškai svarbus piliečių poreikis žinoti, kad vyksta. Visa tai reikalauja milžiniškų organizacinių pastangų ir veiklos derinimo su valdžios institucijomis.

„News Media Europe“ prezidento Fernando de Yarza kreipimasis:

„Šiuo labai sudėtingu COVID-19 krizės laikotarpiu visa žiniasklaida susivienijo, kad visuomenei būtų teikiama prasminga ir patikima informacija. Toks turinys suteikia ne tik tęstinumo viešajam gyvenimui, bet ir visuomenei labai reikalingos informacijos apie siautėjančią pandemiją. Daugelis žiniasklaidos priemonių daro viską, kad užtikrintų naujienų tęstinumą, palaikytų leidinių spausdinimą ir platinimą, be to, suformavo specialias komandas darbui su informacija apie COVID-19, kad būtų patenkintas gyvybiškai svarbus piliečių poreikis žinoti, kas vyksta. Visa tai reikalauja milžiniškų organizacinių pastangų ir veiklos derinimo su valdžios institucijomis.

Mus džiugina tai, kad žmonės pasitiki profesionaliomis žiniasklaidos priemonėmis, kad gautų naujienų. Kai kur Europoje pastarosiomis savaitėmis pastebimas smarkiai padidėjęs naujienų srautas, o kai kuriose rinkose pastebime skaitmeninių prenumeratų populiarėjimą. Kita vertus, COVID-19 krizė paralyžiuoja visą ekonominę veiklą ir neabejotinai turės įtakos rinkoms. Tai pakenks visai ekonomikai, taip pat ir žiniasklaidos sektoriui. Pokyčius jau matome, nes pagrindiniai reklamos rinkos segmentai smunka nerimą keliančiu greičiu.

Daugelyje Europos šalių ateinančiais mėnesiais greičiausiai smarkiai sumažės naujienų sektoriaus pajamos iš reklamos. Pirminiai skaičiavimai rodo, kad, atsižvelgiant į šalį, mažėjimas gali svyruoti nuo 30% iki 80% visų pajamų. Be abejo, skirtingi rinkos dalyviai bus paveikti skirtingai, o labiausiai nukentės mažesni leidėjai. Nors žiniasklaidos sektorius deda daug pastangų siekdamas užtikrinti žurnalistų saugumą ir sušvelninti sunkumus, „News Media Europe“ nariai praneša, kad naujienų leidėjai, siekdami išlikti versle, pradėjo mažinti išlaidas visomis priemonėmis, įskaitant darbuotojų atleidimus.

Taigi, nors žiniasklaida yra kovos su pandemija priešakyje ir teikia piliečiams gyvybiškai svarbią informaciją, ji taip pat yra šios ekonominės krizės auka ir patiria skaudžių padarinių, trukdančių sklandžiai veiklai.

Todėl aš, „News Media Europe“ vardu, prašau leisti valstybėms narėms ir skatinu jas nedelsiant įvesti nulinį pridėtinės vertės mokesčio tarifą žiniasklaidai. Tai suteiks sektoriui labai reikalingos paspirties ir leis jam toliau vykdyti gyvybiškai svarbų visos Europos visuomenei vaidmenį.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius