Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prekybos centrai vis labiau primena poilsio oazes

Nors pastaruoju metu pasaulyje nuolat kalbama apie ekonomikos krizę, žmonių prekybos centruose gausu. Ar tai tik dėl šventinių išpardavimų? O gal prekybos centrai traukia ne tik kaip parduotuvės?
Naujas prekybos centras „Panorama“ miestiečius vilios erdvumu ir patogumu.
Prekybos centro įrengimo darbai / J.Kalinsko nuotr.

Žinoma, svarbiausia prekybos centrų funkcija – komercija, tačiau gudrūs savininkai ima suvokti, kad pirkėjai į juos užsuka ne vien apsipirkti. Pasirodo, žmonės į šiuos įspūdingus pastatus atvažiuoja pasigrožėti neįprastomis architektūros idėjomis. Žinoma, žmonės jau tokie – kad užsukę į parduotuvę tik apsižiūrėti, neretai vis tiek ką nors nusiperka, rašo News.World-Estate.com.

Pasaulyje vis svarbesnis estetinis prekybos centrų apipavidalinimas – užsukite, pasigrožėkite ir nusipirkite. Parduotuves vis dažniau kuria garsūs architektai – dar neseniai į tokius projektus žiūrėję skeptiškai, jie atrado naują sritį architektūros paminklams kurti. Ir, žinoma, užsidirbti pinigų krizės sąlygomis, kai gyvenamųjų namų statyba apmirė visame pasaulyje.

Šiuolaikiniai prekybos centrai konkuruoja ne tik kainomis, bet ir dizainu. Anksčiau jie priminė vienodas batų dėžutes, kurios skyrėsi nebent dydžiu, o dabar vyrauja tendencija investuoti į pastato architektūrą ir originalumą. Tai lėmė besivystanti prekyba ir prekybininkų noras investuoti į ženklo įvaizdžio kūrimą. Dėl šių priežasčių pardavimo srityje itin svarbus tapo kūrybiškumas.

Šiuolaikiniai prekybos centrai konkuruoja ne tik kainomis, bet ir dizainu.

Architektūriniu požiūriu prekybos centrai ilgai buvo statomi kaip gamyklos ar sandėliai. Svarbiausia – kad tilptų kuo daugiau prekių ir kuo daugiau pirkėjų. Tuo tarpu šiuolaikiniai panašesni į mažus miestus, kuriuose yra gatvių tinklas, aikščių, fontanų, suoliukų, medžių. Itin pamėgtos stiklinės konstrukcijos, todėl prekybos centrai apšviečiami natūralia šviesa.

Naujoji prekybos centrų koncepcija primena poilsio zonas. Svarbiausia tampa patogiai pasivaikščioti, maloniai leisti laiką ne tik parduotuvėse, bet ir restoranuose, kavinukėse, pramogų zonose ar tiesiog koridoriuje ant suoliuko po palme.

Tačiau nereikia pamiršti, kad klientas viliojamas užsukti į parduotuves. Specialistų vertinimu, gerai suprojektuotame prekybos centre būtinai turi būti orientyrų pirkėjams. Panašiai kaip gatvėje – žmogus neturi pasimesti sraute ir rasti norimą vietą, nes svarbiausia – patogumas.

Nereikia pamiršti, kad vienu metu toje erdvėje bus tūkstančiai perkančių, užkandžiaujančių ar šiaip vaikštinėjančių žmonių ir jie visi turi gerai ir patogiai jaustis. Taip pat reikia atsižvelgti į žmones su mažais vaikais ir vežimėliais bei į žmones su negalia.

Parduotuvių išplanavimas turi turėti tam tikrą logiką, kad būtų lengviau jas rasti. Pavyzdžiui, šalia gali būti tam tikrą asortimentą siūlančios parduotuvės (pvz., vaikų prekės ar kosmetika) arba vienos šalies įmonės (pvz., italų firmos).

Specialistų manymu, ateityje komerciniai centrai dar labiau primins poilsio parkus, skirtus ne tik apsipirkti, bet ir smagiai pasivaikščioti. Formos turėtų būti grynos ir paprastos, turėtų nelikti ryškių mirkčiojančių iškabų. Paradoksalu, bet miesto užgožti gamtos kampeliai atgis prekybos centruose, o poilsio ir ramybės pasiilgę žmonės viso to ieškos šurmuliuojančiame prekybos centre.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius