2011-iais uoste perkrauta daugiausia krovinių per visą gyvavimą – 36,6 mln. tonų, tai 5,3 mln. tonų daugiau nei prieš tai buvusiais metais. Anot uosto rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo, įspūdingus rezultatus nulėmė sėkmingas visų uosto kompanijų, automobilių vežėjų, ekspeditorių ir kitų darbas. Šiais metais uosto vadovai numato stabilizaciją ir maždaug vieno milijono tonų prieaugį. Ženkliai pagerinti rezultatų nebūtų įmanoma dėl infrastruktūros pajėgumų.
Anot uosto ekonomikos ir finansų direktoriaus Martyno Armonaičio, pernai surinktas rekordinis rinkliavų kiekis, preliminariais duomenimis, siekė apie 147 mln. Lt. Tai 16 proc. daugiau nei 2010.
Išmokėjo premijas
15min.lt nuotr./ E.Gentvilas |
„2011-ieji pasižymėjo ne vienu rekordu, tai iš tikrųjų smagu. Neslapukavome, ką darome. Premijos darbuotojams buvo pakankamai „riebios“. Buvome pajėgūs padaryti dovanas – tiek atlyginimų padidinimą, tiek premijas, tiek šias naujas patalpas“, – vardijo direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas. Darbuotojams buvo išmokėtos vidutiniškai 1500 litų premijos, neatskaičius mokesčių jos siekė per 2000 litų.
E.Gentvilas pasidžiaugė, kad uosto darbas eina gerokai sklandžiau, pavyko įgyvendinti pozityvių permainų, uoste buvo padidinta konkurencija. Anksčiau įvairiuose konkursuose dalyvaudavo nedidelis bendrovių skaičius. Į viešuosius pirkimus įsitraukus didesniam jų skaičiui, darbų kainos sumažėjo kelis kartus. Pavyko pažaboti bendrovių norą užsidirbti iš papildomų, projektuose nenumatytų, tačiau vėliau įtrauktų darbų. Vadovas prisiminė ir pasipelnyti norėjusį darbuotoją.
E. Gentvilą prajuokino gandas apie butelį, paleistą darbuotojui į galvą.
„Pakvietėme iš pensijos vieną patyrusį specialistą. Tačiau jis 11 kartų iš eilės padarė tą pačią klaidą. Pasakykite, kad klaida buvo padaryta netyčia! Taip norėta pasitarnauti rangovui“, – įsitikinęs E.Gentvilas. Buvęs darbuotojas kelis ar net keliolika kartų padidindavo darbų apimtis, taip leisdamas rangovams gauti daugiau pajamų.
„Pasipelnyti iš uosto direkcijos kišenės dabar sunkiau“, – savo darbu didžiuojasi E.Gentvilas.
Direkcijos darbuotojai kruopščiau tikrina numatomus atlikti darbus, jei reikia statyti naujas konstrukcijas, nesibaimina samdyti narų, kad šie įvertintų po vandeniu esančią situaciją.
E.Gentvilas neslėpė, kad didėja ir oponentų būrys, o šiemet jų gali dar padaugėti, mat artėja rinkimai į Seimą. „Šie metai bus sunkesni, kils papildomų aistrų“, – teigė jis.
„Pagrindinis traukinio krovinys – kompiuteriai. Kadangi jis turi pravažiuoti Kazachstaną, kuriame žiemos šaltos, iki 40 laipsnių šalčio, antru „Saulės“ traukiniu kompiuteriai nebus vežami, planuojama į Europą vežti automobilių detales“, – pasakojo A.Drungilas.
Vadovas prisiminė ir praėjusių metų akibrokštus: prezidentei jis buvo apkaltintas, jog nenumatė lėšų suskystintų gamtinių dujų terminalo statybai, tačiau tuomet Vyriausybė dar nebuvo apsisprendusi, ar apskritai toks statinys iškils. Generalinį direktorių prajuokino gandas apie butelį, paleistą darbuotojui į galvą. „Iš tiesų aš išgėriau butelį mineralinio vandens ir jį mečiau į šiukšlinę. Po kiek laiko sutikau Bronislovą Lubį ir jis manęs klausė, ar aš mėtau butelius į darbuotojus. Ačiū dievui, turiu liudininkų. Įdomūs gandų mechanizmai, reikia visa tai iškentėti“, – juokėsi E.Gentvilas.
Ypatingi metai
Pernai uoste būta ne vieno reikšmingo įvykio. Per Klaipėdą į Afganistaną iškeliavo pirmieji NATO kroviniai. Lapkritį Klaipėdą pasiekę Kinijoje startavęs traukinys, pavadinimu „Saulė“. Planuojama, kad jis taps reguliariu.
Pernai užbaigtos trys studijos, turėsiančios reikšmingą įtaką uosto ir transporto sektoriaus vystymuisi – viešojo logistikos centro, ilgalaikės uosto plėtros ir jau bebaigiama išorinio uosto galimybių studija.
Birželio 1 dieną uostas iš bendrovės „DFDS Seaways“ įsigijo administracines patalpas.
Pabaltijo regione Klaipėdos uostas pernai tapo lyderiu, aplenkdamas jungtinį, penkis uostus vienijantį Talino uostą. Klaipėdos uosto krova šiemet išaugo 17 proc., jį vejasi sparčiai besistiebiantis Rygos uostas, rezultatus pagerinęs 11 proc.