Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Stebuklas: visi žada nebranginti, o kainos didėja

Didėjančios kainos – dabar pagrindinė pokalbių tema. Vienas matė, kaip kažkas pabrango trečdaliu, kitas jau tvirtina pirkęs dar brangiau. Viena aišku – PVM tarifų didinimo chaosas – puiki priedanga branginti maistą, nes pirkėjai be jo vis tiek neišgyvens.
Prisidengę PVM didinimu, gamybininkai ir prekybininkai mėsą pabrangino dar labiau.
Prisidengę PVM didinimu, gamybininkai ir prekybininkai mėsą pabrangino dar labiau, tačiau niekas neprisipažįsta tai padaręs. / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Nuo sausio 1-osios padidėję PVM tarifai kiekvieną verčia atidžiau žvilgtelėti net į būtiniausių maisto produktų kainas. Kai kurios jų iš tiesų pašokusios gerokai, o kai kurios padidėjusios vos keliais centais.

Pabrango daugiau

Pasitelkus aritmetiką, nesunku pastebėti, kad kai kurie gaminiai pabrango šiek tiek daugiau nei turėtų kainuoti dėl padidėjusio PVM.

Štai, pavyzdžiui, kiaulienos faršas, kurio kilogramas anksčiau kainavo 9,99 lito, po Naujųjų jau kainuoja 11,49 lito. Panaikinus PVM lengvatą ir šį mokestį padidinus iki 19 proc., faršo kaina turėtų būti 11,38 lito, tad lyg ir nepastebimai pridėta 11 centų. Nedaug, bet vis šis tas.

Panašiai, 36 centais, nejučia pabrangintas kiaulienos kumpis be kaulo. (Anksčiau kilogramas kainavo 14,59 lito, dabar – 16,99 lito. Vien tik dėl didėjančio PVM turėjo brangti 2,04 lito, pabrango 2,40 lito.).

Tokių skaičiavimų galima būtų atlikti ir daugiau, tik ar verta.

Diktuoja paklausa

Pasak profesoriaus ekonomisto Romo Lazutkos, prekės kainą diktuoja rinka. „Jeigu yra paklausa, kodėl savo gaminio nepabranginus? – sakė R.Lazutka. – Tačiau didėjant mokesčiams kainų didinimą kur kas lengviau paaiškinti vartotojams.“

R.Lazutkos teigimu, kadangi prekės pridėtinė vertė atsiranda kiekviename gamybos ir prekybos etape, prisidengdami PVM didinimu, kainas gali pakelti ir gamybininkai, ir prekybininkai.

Nebrangins, bet kainuos daugiau

Bendrovės „Rokiškio sūris“ valdybos pirmininkas Dalius Trumpa naujienų portalui 15min.lt teigė, jog savo produkcijos įmonė dėl padidėjusio PVM nebrangina. Tačiau tai nereiškia, kad „Rokiškio sūrio“ gaminiai nebrangs ir vartotojui.

„Su prekybos tinklais esame sudarę sutartis, kuriose nurodytos gaminių kainos plius PVM, – sakė D.Trumpa. – Tad prekybininkai, orientuodamiesi, kiek padidėjo PVM, atitinkamai didina kainas vartotojui. Tarkime, už pakelį pieno, kurio kaina 2 litai, gruodį su PVM reikėjo mokėti 2,36 lito, o sausį jis jau turėtų kainuoti 2,39 lito.“

Dar nežino, bet jau brangesnė

„Biovelos group“ rinkodaros vadovas Artūras Kairys 15min.lt kol kas negalėjo pasakyti, kaip elgsis šio susivienijimo mėsos perdirbimo įmonės. Esą iki Naujųjų metų mėsininkai su prekybininkais  neaptarė, ar brangins savo gaminius dėl didėjančio PVM. Bet mėsa prekybos tinkluose, kaip ne vienas įsitikinome, jau brangesnė.

Didžiausio prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė portalui 15min.lt tvirtino, jog  tos prekės, kurioms PVM didėja tik 1 proc., „Maximos“ parduotuvėse nebrangs – esą mokestį bendrovė dengs savo sąskaita. „O tos, kurioms PVM lengvatos panaikintos, žinoma, brangs, – sakė R.Saulytė. – Tačiau ne 14 proc., mažiau. Bandysime derėtis su tiekėjais, kad brangimas būtų kuo mažesnis.“ Pasak R.Saulytės, vartojimas mažėja ir prekybos tinklui svarbu išsaugoti pirkėjus. Dėl to esą jau susitarta, kad „Maximos“ tinklo parduotuvės nebrangins vištienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius