-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po pasipiktinimo „Tele2“ atsiųsta trylikta sąskaita bendrovė tikslins sutartis

Terminuotą mobiliojo ryšio sutartį turėjusi 15min skaitytoja nustėro gavusi 13-ąją sąskaitą: už dalį mėnesio išrašyta sąskaita buvo apskaičiuota be jai priklausiusios nuolaidos. „Tele2“ jai nurodė, kad nuolaida taikoma 12 kartų, o ne visus metus, todėl 13-oje sąskaitoje nuolaida nepriklauso. Tačiau Ryšių reguliavimo tarnyba ėmėsi ginti klientę – sutartis turi galioti proporcingai visą laikotarpį.
„Tele2“
„Tele2“ / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Į 15min kreipėsi skaitytoja Simona, pasipiktinusi, kad gavo iš „Tele2“ bendrovės 13-ąją sąskaitą, ir jai nepritaikyta iki tol galiojusi nuolaida.

„Neseniai teko susidurti su šio operatoriaus staigmena klientui – vadinamąja 13 sąskaita. Man pasirašius terminuotą 12 mėn. sutartį su šiuo operatoriumi, galiojo nuolaida planui. Logiškai ir teisiškai sutartis galioja 12 mėn., sutartyje nėra niekur nurodytos kitos sąlygos, išskyrus taikomą nuolaidą sutarties galiojimo laikotarpiu. Tačiau gavau paskutinę 13-ą sąskaitą, kuri buvo paskaičiuota be nuolaidos, visa suma, nors ta sąskaita buvo išrašyta už sutarties galiojimo paskutinio mėnesio paslaugas“, – pasakoja 15min skaitytoja.

Ji rodo „Tele2“ savo rašytus skundus, kuriuose matyti, kad už pilną lapkričio mėnesį sąskaita siekė 9 eurus, o už mažiau nei pusę gruodžio – jau apie 10 eurų. Klientė net negalėjo sužinoti, už ką moka, kadangi nuo savitarnos svetainės jau buvo atjungta. Simona ėmė aiškintis, kodėl operatoriai skaičiuoja ne mėnesius, o sąskaitas.

„Nei lapkričio, nei gruodžio mėn. sąskaitų išklotinių nemačiau, todėl nežinau, už ką moku. Kitaip nei per savitarnos svetainę jų pamatyti negaliu. Konsultantė telefonu taip pat informavo, kad gruodžio mėn. paslaugos paskaičiuotos be visą sutarties metu taikytos nuolaidos, mat sutartyje yra numatyta nuolaidą teikti tik 12 mėnesių, o gruodžio mėnuo šiuo atveju yra jau 13-as sutarties mėnuo, ko salono konsultantė prieš pasirašant sutartį neakcentavo“, – skunde „Tele2“ rašė skaitytoja.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Bankrotas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Bankrotas

Jai atsakyta, kad visuomet būna 13-a sąskaita, kurios kaina – pilna.

„Nuolaida taikoma lygiai 12 kartų. Pirmoji nuolaida visuomet pritaikoma iš karto, tą patį sutarties sudarymo/pratęsimo mėnesį, tai galite matyti to mėnesio sąskaitoje. Todėl paskutinį mėnesį, kai terminas jau baigiasi, ji nėra taikoma. Užtikriname, jog sąskaitai pritaikoma lygiai 12-a nuolaidų, kaip ir priklauso pagal pasirašytą sutartį. Kaip jau minėjome, nuolaidų pritaikymas aiškiai atvaizduojamas sąskaitose“, – skaitytojai pateiktame atsakyme rašė „Tele2“ konsultantė.

15min skaitytojai buvo patikinta, kad jai suteiktos „visos priklausančios nuolaidos“.

„Jei sutartis buvo nutraukta viduryje mėnesio, tuomet sąskaita už tą mėnesį naudotas paslaugas yra pateikiama tik kito mėnesio pradžioje. Tiesa, mokesčiai būna pritaikomi proporcingai, t.y. tik už paslaugų naudojimo dienas“, – laiške Simonai aiškino „Tele2“ konsultantė.

Nesutinka su tokiu aiškinimu

„Sąlyga apie 13 sąskaitą, kartą, mėnesį ar kaip bepavadinsi, nėra aprašyta sutartyje, o sutartis galioja įskaitant ir tą sąskaitą. Tai kodėl aš turiu mokėti tą sumą, kuri nėra aprašyta? Kodėl turiu kažkaip interpretuodama skaičiuoti, nors sutartyje tai neaprašyta?“ – nesupranta 15min skaitytoja.

Ji patikina, kad jokio teisinio pagrindimo „Tele2“ 13-ai sąskaitai be nuolaidos išrašyti taip ir nepateikė, tik rašytinius nuraminimus, kad viskas paskaičiuota gerai.

15min skaitytojo nuotr./„Tele2“ sutarties priedas
15min skaitytojo nuotr./„Tele2“ sutarties priedas

„Sutartyje neradau punkto, kuriame būtų parašyta, kad nurodyta paslaugų kaina su nuolaida galioja iki lapkričio 31 d. Sutarties 8 punkte numatyta, kad sutartis galioja 12 mėn. nuo sutarties aktyvavimo, t.y. iki 2017 m. gruodžio 13 d. Ir kituose sutarties prieduose neradau jokio įrašo apie nuolaidos galiojimą iki lapkričio pabaigos“, – „Tele2“ darbuotojams aiškino skaitytoja.

Tuomet Simona kreipėsi į Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) Skundų skyrių.

„Gavau atsakymą, kad tokie atvejai pasitaiko, operatorius teisiškai neturi jokio pagrindo skaičiuoti 13-os sąskaitos ne sutarties kaina, o jeigu klientas pateikia skundą, visais tokiais atvejais operatorius grąžina skirtumą klientui. Taigi, yra begalės klientų, kurie to nežinodami yra apgaudinėjami. Tiesa, RRT įvardino šią problemą masinę, bet sprendimų jokių kol kas nesiūlo, tik teikti skundą“, – stebisi skaitytoja.

Ji teigia esanti nusivylusi operatoriaus požiūriu ir mano, kad taip apgaudinėjama daug klientų.

Viktorijos Savickos / 15min nuotr./tele2
Viktorijos Savickos / 15min nuotr./tele2

„Jų melagingas paaiškinimas labai nuvylė. Man atrodo, kad čia ir yra pati esmė, kad sutartyse tai nebuvo nurodyta, o elgėsi, kaip jie yra numatę ir apie tai neinformavę klientų. Vadinasi – sukčiavo. O už tai yra taikoma teisinė atsakomybė“, – skėsčioja rankomis Simona.

Tele2“ žada patikslinti sutartis

Tačiau pati „Tele2“ kitaip vertina situaciją – bendrovė tikina tinkamai taikanti nuolaidas, o dėl visiško aiškumo ketina patikslinti sutarčių tekstus.

„Žmogus sudarė sutartį gruodžio viduryje. Sutartis galiojo 12 mėnesių, po to žmogus nutraukė sutartį. Sąskaitas mes siunčiame mėnesio pabaigoje, nes ir patys trečių šalių sąskaitas (pvz., už automobilio statymą, keliones užsienyje ir pan.) gauname pavėluotai. Todėl žmogus gavo 13 sąskaitų“, – teigia „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.

Jis aiškina, kaip tai nutiko: pirma sąskaita buvo už pusę gruodžio, o antra ir tolesnės – už pilnus 11 mėnesių. Paskutinė 13-oji sąskaita – vėl už pusę gruodžio, nes klientė nutraukė sutartį mėnesio viduryje.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Andrius Baranauskas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Andrius Baranauskas

„Tokiu būdu išrašėme 13 sąskaitų, bet tiek pirma, tiek paskutinė buvo tik už pusę mėnesio. Pirmoje sąskaitoje mes pritaikėme visą nuolaidą, dėl kurios buvome sutarę su kliente – nepaisant to, kad ji mokėjo tik už pusę mėnesio. Jei klientės sąskaita būtų buvusi mažesnė nei mėnesio sąskaita, likutis būtų perkeltas į kitą mėnesį“, – aiškina A.Baranauskas.

Jis patikina, kad 13-oje sąskaitoje nuolaida nebuvo taikyta.

„Paskutinėje sąskaitoje nuolaidos nepritaikėme – primenu, pritaikėme ją pirmoje sąskaitoje pilnai. Nuolaidą, kurią žadėjome, suteikėme visą. Papildomai klientės neapmokestinome – ji mokėjo tik už tai, kuo naudojosi“, – sako A.Baranauskas.

Jis savo poziciją grindžia tuo, kad sutartyse su klientais nurodoma, kad „ataskaitinis paslaugų apskaitymo laikotarpis yra vienas kalendorinis mėnuo“ ir visi mokesčiai tuomet už paslaugas, įskaitant ir taikomas nuolaidas, apskaitomi už kiekvieną kalendorinį mėnesį.

„Informacijos aiškumo klientams bei tikslumo niekada nebus per daug, tad į šį komentarą būtinai atsižvelgsime ir artimiausios Sutarties sąlygų redakcijos metu įtrauksime papildomus paaiškinimus dėl nuolaidos taikymo principo“, – sako A.Baranauskas.

RRT stoja klientės pusėn

„RRT nuomone, esant tokiai situacijai, kai nuolaidos taikymo laikotarpis sutampa su minimaliu naudojimosi paslaugomis laikotarpiu, o paslaugų teikimo sutartyje nėra atskirai aptarta sulygtų nuolaidų suteikimo tvarka, taikomos nuolaidos termino pabaiga turėtų sutapti su paslaugų teikimo sutarties minimalaus naudojimosi paslauga laikotarpio pabaiga“, – 15min teigia RRT Skundų skyriaus vedėja Indrė Jurgelionienė.

Anot jos, esant tokiai situacijai, vartotojai pagrįstai gali tikėtis, kad paslaugų teikimo sutartimi sulygta nuolaida bus taikoma nuo sutarties pasirašymo dienos iki trumpiausio naudojimosi paslaugomis laikotarpio pabaigos.

„RRT keletą paklausimų dėl nuolaidų taikymo laikotarpio yra gavusi. Kiekvienas atvejis yra nagrinėjamas individualiai, todėl visada patariame iš pradžių kreiptis į paslaugų teikėją, aiškiai išdėstant savo reikalavimą ir argumentus“, – sako RRT atstovė.

O tais atvejais, kai nepavyksta situacijos išspręsti taikiai, paslaugų gavėjas turi galimybę kreiptis į RRT raštu, kuri, priklausomai nuo kreipimosi ir reikalavimo, situaciją išnagrinėtų ne teismo tvarka, priimdama privalomą šalims sprendimą, arba atsakytų laisvos formos raštu, pateikdama savo, kaip viešojo administravimo institucijos elektroninių ryšių srityje, nuomonę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius