Dabar populiaru
Publikuota: 2017 sausio 16d. 13:35

E.bankininkystės paslaugos: kokių naujovių laukti šiemet?

Elektroninė bankininkystė
123rf.com / Elektroninė bankininkystė

Lietuvos bankai pripažįsta, kad elektronine bankininkyste šalyje naudojasi vis daugiau gyventojų. Nors populiariausia paslauga išlieka mokėjimų pavedimai ir atsiskaitymai pagal sąskaitas, lietuviai vis dažniau atranda ir kitas e. galimybes – nuo draudimo sutarčių sudarymo, prisijungimo prie valstybės institucijų iki indėlių. Bankų atstovai pastebi ir didėjantį mobiliųjų e. paslaugų poreikį ir žada, kad mobiliosios programėlės ir paslaugos ateityje bus tobulinamos dar labiau.

Vartotojų daugėja ir daugės

Kalbėdami apie elektroninę bankininkystę Lietuvos bankų atstovai vienareikšmiškai tikina, kad klientų, besinaudojančių elektroninėmis paslaugomis – vis daugiau, ir ateityje, neabejojama, jų vis daugės.

„Ir gyventojai, ir įmonės vis dažniau kasdienius finansus tvarko savarankiškai: naudodamiesi interneto banku, mobiliosiomis aplikacijomis telefone, skambindami į banko Kontaktų centrą telefonu ar „Skype“ programėle. Tai lemia besikeičiančios tendencijos, besikeičiantis žmonių gyvenimas ir modernūs bei saugūs būdai, kuriuos bankai siūlo savo klientams – taupantys laiką, pinigus, patogesni ir greitesni nei anksčiau.

123rf.com/Elektroninė bankininkystė
123rf.com/Elektroninė bankininkystė

Praėjusių metų lapkričio pabaigoje registruotų SEB interneto banko vartotojų skaičius siekė 1,24 mln. – tai 3 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2015 metais. Manome, kad ateityje elektroninės bankininkystės populiarumas dar labiau didės – tai neišvengiama, ypač stebint jaunosios kartos įpročius“, – kalbėjo SEB banko Skaitmeninės bankininkystės skyriaus vadovas Andrius Bolšaitis.

Tokias pat tendencijas įžvelgė ir „Swedbank“ Komunikacijos departamento vadovas Saulius Abraškevičius, pabrėždamas, kad per vieną mėnesį prie „Swedbank“ interneto banko klientai iš viso prisijungia daugiau nei 3,7 mln. kartų. Vidutiniškai, pasak pašnekovo, vienas interneto banko naudotojas per mėnesį prisijungia 5 kartus.

Vidutiniškai, pasak pašnekovo, vienas interneto banko naudotojas per mėnesį prisijungia 5 kartus.

Didėjantį banko e. paslaugų populiarumą patvirtino ir „Šiaulių banko“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento viešųjų ryšių vadybininkė Jolanta Sadauskaitė. „Matyti nuoseklus augimas, – tikino pašnekovė, – jis ypač aktyvus buvo 2010–2013 metais, kai, pavyzdžiui, banko internetinės bankininkystės sistemos „SB linija“ naudotojų padaugėdavo vidutiniškai po 25 proc. per metus.“ O per pastaruosius trejus metus, anot J. Sadauskaitės, šios sistemos naudotojų skaičius kasmet augo maždaug po 15 proc.

Nuo pavedimų iki VMI e. paslaugų

Gyventojai interneto banku naudojasi įvairiems tikslams, tačiau dažniausia paslauga drąsiai galima įvardinti pinigų pervedimus ir sąskaitų apmokėjimus. Tiesa, „Swedbank“ atstovas S. Abraškevičius tikino, kad vis aktyviau interneto banką klientai naudoja ir įvairių banko paslaugų užsakymui.

„Apie 40 proc. visų banko paslaugų yra užsakoma naudojantis interneto banku. Remiantis „Swedbank“ duomenimis, internetu įsigyjama 44 proc. visų būsto draudimo polisų, pasirašoma 65 proc. vartojamųjų paskolų sutarčių, įsigyjama kas penkta mokėjimo kortelė. Populiariausia internetu užsakoma „Swedbank“ paslauga šiuo metu yra galimybė elektroniniu būdu padėti indėlį. Net 72 proc. visų indėlių sutarčių klientai pasirašo interneto banke, net neužsukę į banko padalinį“, – tikino pašnekovas.

Apie 40 proc. visų banko paslaugų yra užsakoma naudojantis interneto banku.

Dar vieną klientų pamėgtą paslaugą įvardijo ir SEB banko atstovas A. Bolšaitis: „Per interneto banką jungiamasi ir prie e. paslaugų sistemos. Pavyzdžiui, vien prie VMI e. paslaugų per metus mūsų klientai per interneto banką jungėsi 2,9 mln. kartų.“

„Šiaulių banko“ atstovė J. Sadauskaitė pridūrė, kad naudodamiesi banko internetinės bankininkystės sistema „SB linija“ ir mobiliąja Šiaulių banko programėle klientai dažnai perveda lėšas SEPA erdvės šalyse ar į kitą savo sąskaitą Šiaulių banke, moka įmokas, atlieka tarptautinius pinigų pervedimus.

„SB linijoje“ taip pat dažnai formuojami sąskaitos išrašai, aktyviai jungiamasi prie vertybinių popierių platformos, kuri leidžia atlikti vertybinių popierių operacijas Baltijos šalių akcijų rinkose. Dažnai klientai peržiūri turimų kreditų informaciją, kredito mokėjimų grafikus“, – komentavo Rinkodaros ir komunikacijos departamento viešųjų ryšių vadybininkė.

123rf.com/Elektroninė bankininkystė
123rf.com/Elektroninė bankininkystė

J. Sadauskaitė pridūrė, kad ryškėja ir kitų e. paslaugų populiarumas. „Galima pasidžiaugti, kad palaipsniui populiarėja mobiliojo elektroninio parašo naudojimas – viena iš saugiausių ir patogiausių asmens identifikavimo bei operacijų ir e. dokumentų pasirašymo priemonių. Skatindamas naudotis šia procesus supaprastinančia ir patogia priemone, „Šiaulių bankas“ savo klientams, kurie yra „Tele2“ ir „Omnitel“ abonentai, mobilųjį elektroninį parašą išduoda visuose savo padaliniuose. Bankas pastebi, kad klientai, pradėję naudoti mobilųjį parašą, prie Lietuvoje vis dar paplitusios kodų kortelės jau nebegrįžta“, – tikino pašnekovė.

Prognozuoja mobilių paslaugų augimą

Bankų atstovai tikino, kad aiškiai pastebimas ir klientų poreikis e. banko paslaugomis naudotis mobiliuoju telefonu, todėl didesnį dėmesį ketinama skirti šiai sričiai, plėsti mobiliąsias paslaugas, tobulinti programėles.

Kas antras pervedimas, atliktas išmaniąja banko programėle, yra iki 30 eurų.

„Banko specialistai pastebi, kad pervedimams atlikti klientai vis dažniau renkasi ir mobiliąją bankininkystę. Kas antras pervedimas, atliktas išmaniąja banko programėle, yra iki 30 eurų. Interneto banke pervedimų tokiomis sumomis yra atliekama apie 40 proc. Elektroninių mokėjimų duomenys parodo, jog mobilioji bankininkystė kai kuriais atvejais tampa nebe alternatyva interneto bankui, bet pirmuoju pasirinkimu. „Swedbank“ prognozuoja, kad bus fiksuojamas dar didesnis e. mokėjimų augimas“, – tikino S. Abraškevičius.

A. Bolšaitis tikino, kad vienas SEB banko tikslų – kad klientai kuo dažniau naudotųsi saugia, pigia ir greita elektronine bankininkyste, tad nuolat ieškoma sprendimų, kurie leistų interneto banku naudotis dar patogiau. „Šių metų pradžioje klientams pristatysime atnaujintą SEB banko mobiliąją programėlę, kuri palengvins prisijungimą prie interneto banko mobiliaisiais įrenginiais, leis dar paprasčiau atlikti mokėjimus“, – laukiamą e. bankininkystės naujovę pristatė Skaitmeninės bankininkystės skyriaus vadovas.

Paklausta apie artimiausiu metu planuojamas banko naujoves e. paslaugų srityje, J. Sadauskaitė tikino, kad „Šiaulių bankas“ siekia maksimaliai optimizuoti visas savo sistemas. „Svarbiausia – planuojama startuoti su nauja modernia internetinės bankininkystės sistema. Artimiausiais metais tai – vienas iš strateginių banko projektų.

Taip pat bus siekiama klientams suteikti daugiau su elektroniniu parašu susijusių galimybių, leidžiančių ir Šiaulių banko klientams, ir kitiems gyventojams atsidaryti sąskaitą, sudaryti sutartis ir atlikti kitas operacijas neatvykstant į banką“, – apie ateities planus kalbėjo Rinkodaros ir komunikacijos departamento viešųjų ryšių vadybininkė.

Aktualu ir verslui

„Danske Bank“ produktų ir kanalų plėtros departamento direktorius Benas Bagdonas tikino, kad elektroninės banko paslaugos aktualios ir verslui. „Praėjusiais metais e. bankininkystės paslaugomis naudojosi vidutiniškai 55 proc. „Danske Bank“ verslo klientų. Šis rodiklis nežymiai svyruodamas laikosi pastaruosius dvejus metus“, – komentavo pašnekovas.

Praėjusiais metais e. bankininkystės paslaugomis naudojosi vidutiniškai 55 proc. „Danske Bank“ verslo klientų.

Paprašytas įvardinti, kokiomis paslaugomis verslas dažniausiai naudojasi, B. Bagdonas teigia, jog, natūralu, populiariausi yra mokėjimų pavedimai: SEPA pervedimai eurais ES, tarptautiniai pervedimai kitomis valiutomis bei lėšų pervedimas tarp savo sąskaitų banke.

„Toliau rikiuojasi atsiskaitymai paslaugų teikėjų e. parduotuvėse (Banklink paslauga) ir valiutos keitimas „Danske eBanke“. Į TOP 10 paslaugų sąrašą patenka ir verslo klientams skirta paslauga – paketinis mokėjimo operacijų importas, kuomet vienu failu sukuriama keletas ar keli šimtai mokėjimo pavedimų“, – kalbėjo Produktų ir kanalų plėtros departamento direktorius.

Šalyje veikiantys bankai siekia populiarinti esamas e. paslaugas, pratinti klientus prie naujų bankininkystės formų. „Danske Bank“ e. kanalais teikiame konsultacijas nuotoliniu būdu „Danske e.Skyriuje“, suteikiame kasdienės bankininkystės paslaugų valdymo įrankius „Danske eBanke“, sudarome galimybę nuotoliniu būdu klientams su banku apsikeisti dokumentais, taip pat juos pasirašyti kvalifikuotu e. parašu „Danske e.Dokumentuose“, – kalbėjo B. Bagdonas, atkreipdamas dėmesį, kad, atsižvelgiant į klientų poreikius, ir toliau planuojama tobulinti ir plėtoti e. paslaugas.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką