Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mobilusis internetas vis populiaresnis – kasmet rinka auga kone dvigubai

Mobiliojo interneto poreikis sparčiai auga kasmet. Vartotojams tampa vis aktualiau įvairiausią informaciją, ir paslaugas gauti kuo greičiau – vos prisilietus prie savo išmaniojo telefono. Sužinoti orų prognozę, kelių būklę, sekti portalų naujienas, užsisakyti įvairiausias paslaugas, įsigyti prekes, galiausiai – net susitvarkyti svarbius dokumentus. Mobiliojo ryšio bendrovės tikina, kad mobilusis internetas – sparčiausiai auganti paslauga, kuri, neabejojama, sparčiai augs ir toliau.
Mobilusis telefonas
Mobilusis telefonas / 123rf.com

Palankios sąlygos augimui

Mobiliojo interneto vartotojų Lietuvoje kasmet akivaizdžiai daugėja, tikina šalies mobiliojo ryšio bendrovės. Tokią tendenciją patvirtina ir Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis paremti skaičiavimai. Palyginus trečiuosius 2016-ųjų ir 2015-ųjų ketvirčius, matyti, kad praėjusiais metais mobiliojo interneto vartotojų skaičius išaugo 9,0 proc. Lyginant tą patį 2015 ir 2014 metų laikotarpį, buvo fiksuotas 7 proc. augimas (skaičiuotas abonentų, kurie naudojasi viešuoju judriojo ryšio tinklu teikiamomis paketinio duomenų perdavimo paslaugomis GPRS ar EDGE technologijomis, ir (ar) UMTS, UMTS HSDPA, LTE, skaičius).

Publicum iliustr./Išmanusis telefonas
Publicum iliustr./Išmanusis telefonas

Šią tendenciją, pasak „Telia“ technologijų vadovo Andriaus Šemeškevičiaus, nulemia ne viena priežastis. „Interneto naudojimas nuolatos auga. Daugiausia įtakos tam turi sparčiai augantis 4G interneto naudojimas, gerėjanti turinio kokybė, kuri reikalauja vis daugiau mobiliųjų duomenų bei apskritai augantis interneto naudojimas – juo vis labiau naudojasi tos gyventojų grupės, kurios anksčiau interneto vengė, pavyzdžiui, vyresnio amžiaus žmonės“, – komentavo pašnekovas.

„Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Arūnas Mickevičius atkreipė dėmesį, kad pastaraisiais metais mobiliųjų duomenų sunaudojimas telefonuose ar planšetėse, Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, kasmet augo daugiau nei 1,5–2 kartus.

„Lietuvoje, remiantis „Open Signal“, turime maksimaliai išplėtotus LTE tinklus, Lietuva pasižymi aukšta mobiliojo interneto sparta, Lietuvoje mobilusis internetas kainuoja kone pigiausiai ES erdvėje ir kasmet vieno megabaito kaina mažėja daugiau nei trečdaliu. Atsižvelgdami į šiuos faktus galime prognozuoti, kad per keletą metų pasieksime Vakarų Europos šalių skvarbos lygį, t. y. apie 60–70 proc. visų gyventojų turėtų naudosis mobiliuoju internetu. Jei ekonominė situacija iš esmės nesikeis, mobiliojo interneto paslaugų vartotojų skaičius augs taip pat sparčiai, kaip ir iki šiol“, – mobiliojo interneto augimo tendencijas vertino A. Mickevičius.

Dominuoja vaizdo medžiaga

Paklausti, kam dažniausiai klientai naudoja mobilųjį internetą, mobiliojo ryšio bendrovių atstovai vardino ne vieną sritį.

„Klientų apklausos rodo, kad dažniausiai internete gyventojai skaito naujienas, bendrauja socialiniuose tinkluose, žaidžia žaidimus, žiūri vaizdo klipus ar filmus. Reikėtų atkreipti dėmesį į sparčiai augantį video srautą. Šiuo metu daugiau nei 65 proc. visų duomenų srauto sudaro video, o 2019 m., prognozuojama, video srautas gali siekti ir 90 proc.“, – apie mobiliojo interneto vartojimo tendencijas kalbėjo „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius.

2019 m., prognozuojama, vaizdo įrašų srautas gali siekti ir 90 proc.

Kalbėdamas apie klientų mobiliojo ryšio vartojimo įpročius „Telia“ technologijų vadovas taip pat išskyrė video turinį ir nuotraukas, tačiau atkreipė dėmesį ir į tai, kad mobilųjį internetą vartotojai dažnai naudoja bendravimui tarpusavyje. „Verta paminėti, kad po truputį keičiasi įprastos bendravimo formos, pavyzdžiui, bendravimą trumposiomis SMS žinutėmis bei pokalbius telefonu keičia bendravimo programėlės. Internetu žmonės dažniausiai siunčia nuotraukas, vaizdo klipus ir naršo socialiniuose tinkluose“, – tikino A. Šemeškevičius.

Auga ir augs

„Telia“ technologijų vadovas neabejojo mobiliojo ryšio interneto paslaugų poreikiu ateityje – ir ne tik dėl tam palankių sąlygų Lietuvoje. „Pagrindinė augimo priežastis – daiktų interneto plėtra, kai prie interneto jungsis ne žmonės, o daiktai – įvairiausi išmanūs įrenginiai: automobiliai, namų apyvokos reikmenys, skaitliukai ir net šiukšlių dėžės. Šie daiktai prie interneto jungiasi kaip atskiri vartotojai su atskirais IP adresais. „Telia Company“ ir „Arthur D. Little“ naujausio daiktų interneto tyrimo duomenimis, 2020 metais prie interneto Šiaurės šalyse bus prisijungę 150 milijonų daiktų“, – ateities vizijomis dalinosi A. Šemeškevičius.

2020 metais prie interneto Šiaurės šalyse bus prisijungę 150 milijonų daiktų.

Dar vienas svarbus aspektas, pasak „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovo A. Mickevičiaus, kad mobiliojo ryšio bendrovės skatina ne patį vartojimą, o stengiasi pristatyti gyventojams mobiliojo interneto privalumus kasdienėse gyvenimo situacijose.

„Klientus šviečiame, kaip mobiliojo interneto pagalba galima greičiau atlikti darbus, gauti reikiamą informaciją, bendrauti ar pramogauti. Pavyzdžiui, prieš beveik 3 metus suteikėme galimybę neskaičiuojant gigabaitų naudotis populiariausiu socialiniu tinklu „Facebook“, taip pat bendrauti populiariomis programėlėmis „Whatsapp“ ir „Viber“. Vos prieš pusmetį pirmieji Lietuvoje pristatėme planus, su kuriais lietuviški interneto gigabaitai be jokių priemokų galioja ir keliaujant ES šalyse.

Reikia paminėti, kad šie naujieji planai sukurti taip, kad atitiktų Europos Komisijos taikomą mobiliojo ryšio užsienyje kainų ir sąlygų reguliavimą. Be to, kartu su naujaisiais planais „Bitės“ klientai gauna papildomų išmanių verčių, pavyzdžiui, interneto saugumo sprendimą ir mobiliojo parašo paslaugą. Tikime, kad tai padeda gyventojams geriau pajusti mobiliojo interneto ir išmaniojo gyvenimo privalumus“, – kriterijus, kurie skatins naudotis internetu, dėstė mobiliojo ryšio bendrovės atstovas.

123RF.com nuotr./Rusvaplaukė mergina.
123RF.com nuotr./Rusvaplaukė mergina.

Tai, kad bendrovių siekis – ne vartojimo kiekis, bet kokybė, pabrėžė ir „Telia“ atstovas. „Tikslas yra užtikrinti kokybišką, stabilų, saugų ir visa apimantį interneto ryšį ir geriausią naudojimosi interneto teikiamomis galimybėmis patirtį, bet ne skatinti intensyviau naudotis internetu. „Telia“ siekia, kad klientai išnaudotų visas interneto teikiamas galimybes ir tam sudaro geriausias sąlygas“, – tikino A. Šemeškevičius.

Pasak jo, jau visai netrukus bus pristatytas unikalus hibridinio interneto sprendimas, kuris apjungs mobilaus ir laidinio interneto ryšio technologijas bei užtikrins šviesolaidžiui artimą naudojimosi internetu patirtį. Išmaniosios technologijos suteiks dar daugiau galimybių tenkinti kasdienius poreikius, greičiau ir patogiau naudotis e. paslaugomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius