Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kontaktinis centras – kelias užsienio verslui į Lietuvą, o lietuviams į užsienio rinkas

Verslininkas
„Fotolia“ nuotr. / Verslininkas
Šaltinis: 15min
0
A A

Penktus metus veikiantis „Verslios Lietuvos“ Paslaugų ir gaminių kontaktinis centras per metus aptarnauja apie 600 verslo subjektų. Taip pat pastarasis yra labai aktyvus Europos Sąjungos (ES) šalių kontaktinių centrų tinklo EUGO narys. Tai suteikia Lietuvos specialistams galimybę ištiesti pagalbos ranką tiek į užsienį besižvalgančiam Lietuvos verslui, tiek Lietuvoje savo veiklą vystyti norintiems užsieniečiams. „Šis tinklas yra unikalus, kiekviena jo narė stipriai prisideda prie verslo gerovės tiek savo, tiek ir kitose šalyse. Mūsų visų tikslas – kad verslui būtų geriau“, – teigė „Verslios Lietuvos“ Kontaktų centro direktorė Rūta Pentiokinaitė.

600 konsultacijų per metus

Paslaugų ir gaminių kontaktinis centras buvo įkurtas 2009 m. gruodį ir sėkmingai veikia jau 5 metus. „Jis buvo įsteigtas vadovaujantis Paslaugų direktyva. Pagal ją visose Europos Sąjungos šalyse ir trijose Europos Ekonominės erdvės šalyse (Islandijoje, Norvegijoje ir Lichtenšteine) buvo numatyta įkurti Kontaktinius centrus. Dabar jie įkurti 31 šalyje. Pagrindinė Kontaktinio centro funkcija – teikti informaciją ir konsultuoti Lietuvos bei užsienio piliečius verslo pradžios klausimais. Konsultuojame tiek interaktyviai: el. paštu, portalo pagalba, tiek gyvai“, – pasakojo R. Pentiokinaitė.

Pagrindinė Kontaktinio centro funkcija – teikti informaciją ir konsultuoti Lietuvos bei užsienio piliečius verslo pradžios klausimais.

Lietuvos Kontaktinis centras konsultuoja ir Lietuvos, ir užsienio verslininkus. Per praeitus metus verslui buvo suteikta apie 600 konsultacijų. Lietuvos Kontaktinis centras yra labai aktyvus EUGO narys, o šiemet turėjo galimybę suorganizuoti tarptautinį ES Kontaktinių centrų atstovų susitikimą.

„EUGO tinklas organizuoja susitikimus kartą per tris mėnesius. Jų metų aptariame įvairius su viso tinklo veikla bei atskirų kontaktinių centrų efektyvumu susijusius klausimus. Per šiuos susitikimus atkreipiame dėmesį į elektroninės valdžios plėtrą Europoje, kaip patobulinti kiekvienos šalies portalą, kad jis būtų „draugiškas vartotojui“.

Mums buvo didelė garbė suorganizuoti renginį Vilniuje. Buvome pastebėję, kad tinklas susiduria su komunikacinėmis problemomis, todėl inicijavome darbo grupę, kurioje siekėme išsiaiškinti pagrindinius trukdžius. Susitikimo metu kūrėme bendrą tinklo komunikacijos strategiją“, – dėstė Lina Kalinauskaitė, Kontaktų centro projekto vadybininkė.

Kreiptis – bet kokiu klausimu

Kontaktinio centro spektras, anot „Verslios Lietuvos“ atstovės, – labai platus. Kreiptis gali tiek verslo idėją dar tik brandinantys žmonės, tiek norintys dėl ko nors pasitikslinti, tiek planuojantys plėtrą. „Taip pat ir dėl verslo sričių. Teikiame konsultacijas norintiems atsidaryti kirpyklą, įvairiausio tipo kavinukes, maitinimo įstaigas, prekiauti internetu, viešose vietose, teikti remonto ar statybos paslaugas ir visa kita“, – vardino L.Kalinauskaitė.

Kreiptis gali tiek verslo idėją dar tik brandinantys žmonės, tiek norintys dėl ko nors pasitikslinti, tiek planuojantys plėtrą.

Kontaktinio centro portalas informaciją apie reikalavimus, leidimus verslui, steigimą bei pagrindines procedūras talpina www.verslovartai.lt. Tokius portalus bei informaciją turi visos EUGO narės. „Portalo nauda ta, kad jame pateikta visa reikalinga informacija apie Lietuvoje taikomus reikalavimus verslui. Apsilankę kitų šalių Kontaktinių centrų informacinėse svetainėse verslininkai ras informaciją jau apie tose šalyse galiojančias tvarkas“, – pasakojo „Verslios Lietuvos“ atstovė.

„Konsultuodami Lietuvos verslininką apie kitose šalyse jam galiojančius reikalavimus taip pat tarpininkaujame, bendraujame su kitų šalių Kontaktiniais centrais. Buvimas EUGO tinklo nariu labai padeda ieškant reikiamos informacijos“, – pridūrė L.Kalinauskaitė.

Didžioji dalis klientų, „Verslios Lietuvos“ atstovės teigimu, į Lietuvos Kontaktinį centrą kreipiasi dėl informacijos apie verslo kūrimo šioje šalyje. „Būna ir atvejų, kai dėl verslo steigimo Lietuvoje kreipiasi, pavyzdžiui, Latvijos verslininkas. Pavyzdžiui, jis nori laikinai, Lietuvoje neįsteigęs juridinio asmens, prekiauti savo gaminiais, rankdarbiais, kepiniais mugėse.

Tokiu atveju, mes informuojame, kad teikiant paslaugas laikinai, kitos šalies asmuo, turintis visus galiojančius ir reikiamus dokumentus savo gimtojoje šalyje, neturi iš naujo atlikti visų veiksmų – įsteigti juridinio asmens, susitvarkyti leidimų ir pan. Turėtų būti pripažinti jo turimi leidimai ir dokumentai“, – vieną iš konsultavimo pavyzdžių pateikė „Verslios Lietuvos“ atstovė.

Kontaktinio centro tikslas – kad tiek Lietuvos, tiek kitų šalių verslininkams būtų geriau ir paprasčiau. „Iš verslininkų esame ne vieną kartą girdėję apgailestavimų, kad veiklos pradžioje nežinojo apie šį tinklą, nes tai būtų palengvinę ir pagreitinę jų verslo pradžią. Todėl mūsų tikslas, kad verslas apie mus žinotų“, – ryžtingai kalbėjo L.Kalinauskaitė.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką