Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys kūrybiškumo receptai: „soft skillsų“ ir inovacijų paieškos

Jau antrus metus iš eilės „LinkedIn Learning“ kūrybiškumą įvardija kaip darbo rinkoje paklausiausią minkštąjį įgūdį (angl. soft skill). Remiantis analize, įmonėms labiausiai reikia žmonių, gebančių mąstyti kūrybiškai įmonės kontekste, kad ir kokias pareigas jie užimtų. 
Sodininkas augina idėjas
Sodininkas augina idėjas / 123RF.com nuotr.

Kūrybiškumas nėra reikšmingas pranašumas, kol neapima visos įmonės. Ko organizacijai iš tikrųjų reikia, tai lyderių, kurie savo darbovietėse galėtų ugdyti kūrybiškumo ir inovacijų kultūrą, o tai įvyksta tik skatinant visus darbuotojus atskleisti savo įgimtus kūrybinio mąstymo įgūdžius ir tobulinti juos, nesvarbu, kokias pareigas jie užima.

Tai nereiškia, kad kiti minkštieji įgūdžiai, tokie kaip lyderystė, darbų planavimas ar bendravimas, nebėra vertingi. Tai taip pat nėra argumentas, kad visos įmonės turi mėgdžioti Silicio slėnio mąstyseną. Tačiau inovacijų varomoje rinkoje kūrybiškumas yra būtinas kuras. Visais atvejais, kai technologijos perima tradicines užduotis, kūrybingų įgūdžių poreikis tik auga.

Kaip įkvėpti naujų idėjų?

Kaip galėtumėte pradėti puoselėti kūrybiškumo kultūrą darbe? Pirmiausia pakeiskite sprendimų priėmimo būdą. Pateikiame jums tris pasiūlymus, kaip darbe įkvėpti kolegoms daugiau kūrybingumo. Šią taktiką galite pritaikyti bet kuriam skyriui.

1. Išraskite naują rato paskirtį

Originalumo siekimas jūsų verslui neįpūs kūrybiškumo. Tikras kūrybiškumas nėra vien tik originalių idėjų gimdymas; tiek pat svarbi yra ir naujų būdų, kaip pritaikyti esamas idėjas, paieška. Menininkai – tie, kuriuos laikome originalumo skleidėjais – per amžius tai ir darė – perkonstruodavo buvusias idėjas. Kaip sakė Salvadoras Dali, „Tie, kurie nenori nieko mėgdžioti, nieko nesukuria.“

Originalumas visada buvo pervertinamas ir technologijose. Galbūt Johannesas Gutenbergas ir išrado pirmąją spaudimo mašiną, tačiau jis tai padarė pritaikydamas jau egzistavusią vyno spaudimo technologiją.

Originalumas visada buvo pervertinamas ir technologijose.

Kitaip tariant, neišradinėkite rato iš naujo – raskite jam naują funkciją. Tarkime, rinkodaros komandai kilo projekto valdymo problemų. Pabandykite susisiekti su programinės įrangos kūrėjais ir sužinoti, kokias platformas jie naudotų, kad supaprastintų darbo eigą. Ar yra būdas pritaikyti technologiją taip, kad ji padėtų rinkodaros skyriui? Skatinkite visos organizacijos žmones žaisti su esamomis idėjomis, technologijomis ir produktais, kad paskatintumėte naujų požiūrių. Niekada negali žinoti, kas įkvėps kūrybinį sprendimą.

2. Derinkite skirtingas disciplinas

Disciplinų integracija yra būtina kūrybiškumo sudedamoji dalis. Deja, versle, kaip ir akademinėje bendruomenėje, įprasčiau matyti skirtingas idėjas ir disciplinas atskirtas, o ne sujungtos. Pagalvokite, kaip mes suprantame meną ir mokslą. Esate arba menininkas, arba mokslininkas – galbūt grafikos dizaineris ar duomenų inžinierius. Tikrai ne abu, tiesa? Pasakykite tai biotechnologijų kompanijos „Integral Molecular“ žmonėms, kurie kviečia į savo laboratorijas menininkus ir leidžia jiems ten užsiimti kūryba ištisus mėnesius. Menininkai kuria įkvėpti mikrobiologijos, o mokslininkų tyrimai klesti kūrybinio įkvėpimo dėka.

Tai naudinga abiem šalims. Verslo kontekste vienas paprastas būdas sujungti iš pažiūros priešingas idėjas yra minčių žemėlapiai (angl. mind mapping). Šis procesas apima pirmąjį žingsnį nuo pagrindinės idėjos ir surašymą kuo daugiau su ja susijusių idėjų, iš kurių galiausiai sukuriate žodžių tinklą. Po tokio smegenų šturmo pamatysite įdomių idėjų, kilsiančių iš įvairių žemėlapio skilčių derinių. Kai įdarbinate skirtingas smegenų dalis, naudodamiesi žodžių jungimu ir grafiniu išdėstymu, galite atrakinti kūrybinius ryšius, kurių kitu atveju galbūt net neįžvelgtumėte. Tai procesas, kurį galite naudoti kūrybiškai spręsdami bet kurią problemą, nepriklausomai nuo to, kokiame skyriuje ar prie kokio projekto dirbate.

3. Būkite drąsūs ir ambicingi

Nebijokite didelių idėjų. Pradiniame projekto etape ypač lengva linkti efektyvumo link ir sutraukti idėjas iki tinkamesnio dydžio. Tačiau toks „apkapotas“ kūrybiškumas riboja jūsų galimybes. „Visada galite pasiimti puikią, gerai apgalvotą idėją, kuri galiausiai pasirodys per didelė, ir ją apkarpyti iki mažesnės, tačiau negalite imtis mažos idėjos ir ją išplėtoti vėliau“, – sako Duncanas Wardle'as, pagrindinis kūrybinių konsultacijų bendrovės „iD8 & innov8“ įkūrėjas ir pagrindinis pranešėjas bei buvęs „Disney“ inovacijų ir kūrybos vadovas.

Užuot atsargiai švelninę savo siūlymus ar slopinę komandos entuziazmą dėl naujos idėjos, pabandykite priversti kolegas išplėtoti tą idėją iki galo. Bandote užsitarnauti tam tikrų klientų lojalumą?

Wardle'as siūlo surengti vakarėlį – bet vietoj torto ir punšo galėtumėte surengti, tarkime, teminį „Žvaigždžių karų“ vakarėlį su gyva muzika. Sukurkite kultūrą, kurioje skatinami ir priimami ambicingi sumanymai. Revoliucinga mintis gali kilti iš netikėčiausio pasiūlymo. Visada gali būti, kad, atradę geriausią idėją, imsite nerimauti dėl logistikos. Galbūt negalėsite svečių atsivežti į savo „Žvaigždžių karų“ vakarėlį tarpžvaigždiniu naikintuvu, bet ar būtumėte sugalvoję išsinuomoti žvaigždžių tematika puoštą autobusą jei pirmiausia nebūtumėte mąstę visos Visatos mastu?

Kūrybiškumas gali būti pati karščiausia savybė šiuo metu. Bet jei tikrai norite įžiebti inovacijų karštį savo įmonėje, neskubėkite samdyti kelių kūrybininkų, kuriems patikėsite šią misiją. Skatinkite kūrybiškumą visoje organizacijoje, pasitelkdami intelektualesnius problemų sprendimo būdus ir novatoriškas idėjas.

​​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius