Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Alga darbuotoją motyvuoja tik tris mėnesius?

Alga darbuotojus motyvuoja tik pirmus tris mėnesius. Taip teigia ketvirtadienį vienu iš trijų geriausių 2013 metų darbdavių tapusios įmonės „Lietuvos draudimas“ generalinis direktorius Kęstutis Šerpytis.
Kęstutis Šerpytis
Kęstutis Šerpytis / BFL nuotr.

„Alga yra [darbuotojus] motyvuojantis faktorius, bet ji motyvuoja tik pirmus tris mėnesius. Paskui žmonės užmiršta ir sako, kad taip ir turi būti“, – tvirtina K. Šerpytis.

– Kaip kuriate sąlygas, kad darbuotojams būtų gera dirbti Jūsų įmonėje, kad jie būtų lojalūs ir įsitraukę į darbą?

– Turbūt kiekvienas vadovas turi savo principus, savo valdymo stilių. Kažkokių specialių receptų tikrai nesu paruošęs. Manau, kad tai kažkas panašaus į šeimą, į tai, kaip ir tėvai auklėja savo vaikus. Niekada negali vien tik šokti ir dainuoti, užsiimti linksmybėmis ir taip stengtis motyvuoti ar net kažkuria prasme „papirkti“ savo darbuotojus. Turi būti labai aiški tikslų nustatymo sistema, aiški komunikacija. Bet, kita vertus, niekada nereikia pamiršti švenčių, buvimo kartu ir tikslų siekimo.

Žmogus turi žinoti, kur jis turi eiti. Jis tą žinos tik tada, kai žinos visos organizacijos tikslus, vertybes, misiją, viziją.

Mano supratimu, žmonės būna įsitraukę tada, kai organizacijoje yra gerai išvystyta komunikacija. Tai yra pagrindinis dalykas. Žmogus turi žinoti, kur jis turi eiti. Jis tą žinos tik tada, kai žinos visos organizacijos tikslus, vertybes, misiją, viziją. Nors tai galbūt skamba nuvalkiotai, bet tuomet žmogus įsitraukia, tada gali priimti sprendimus – žinodamas, kur eina organizacija. Jei nebus komunikacijos, nebus nieko.

– O kiek darbuotojus motyvuoja alga?

– Alga yra motyvuojantis faktorius, bet ji motyvuoja tik pirmus tris mėnesius. Paskui žmonės užmiršta ir sako, kad taip ir turi būti. Nors algos „Lietuvos draudime“ tikrai nėra blogos. Mes visąlaik orientuojamės į tarptautines kompanijas, darome tyrimus, sekame, kokios algos rinkoje, kad nuo to neatsiliktume. Tačiau motyvuoti darbuotojus algomis – labai trumpas horizontas...

– Jei į darbą priimate naują žmogų, ko iš jo tikitės? Kuo turi pasižymėti būsimas „Lietuvos draudimo“ darbuotojas?

– Paprastai yra sakoma klišė, tačiau „Lietuvos draudime“ tai tikrai nėra klišė – žmones renkamės pagal požiūrį, o kvalifikaciniai, specialybiniai, techniniai dalykai tikrai yra išmokstami. Todėl per atrankas ypač didelį dėmesį skiriame vertybiniam aspektui.

Mes mėgstame jaunus, ambicingus, energingus žmones, kovotojus. Nemėgstame tinginių, tų, kuriems tik rūpi atidirbti aštuonias darbo valandas ir kaip laikrodukui penktą valandą pakilti namo.

Mūsų įmonėje veikia puiki profesinių žinių sistema, labai daug gauname iš savo motininės kompanijos, yra labai puiki talentų rengimo sistema.

Motyvuoti darbuotojus algomis – labai trumpas horizontas...

– Sakote, kad ieškote jaunų žmonių. Ar labai jaunas „Lietuvos draudimo“ kolektyvas? Ar į tai orientuojatės?

– „Lietuvos draudimo“ kolektyvas centrinėje būstinėje yra tikrai jaunas. Ten aš esu lyg dinozauras. Regionuose, kaimo vietovėse jaunimo gal norėtume matyti ir daugiau.

– Kokia Jūsų įmonėje yra darbuotojų kaita? Ar kuo mažesnė kaita yra Jūsų prioritetas?

– Pas mus kaita yra apie 10 proc., ir manome, kad tai yra tas pageidautinas lygis. Tikrai nereikia nulinės kaitos – po stovinčiu akmeniu vanduo neteka. Organizmas turi atsinaujinti, kolektyvas turi atsinaujinti, tikrai nesiekiame kiek galima mažesnės kaitos. Kaip sakiau, pas mus ji yra 10 proc., bet didesnės jos galbūt ir nereikėtų. Jei ji būtų didesnė, tai jau galbūt būtų signalas, kad vienas ar kitas dalykas mūsų žmonėms nepatinka ir jie išeina laimės ieškoti kažkur kitur...

– Kiek arši konkurencija yra draudimo rinkoje? Ir kiek žiūrite į konkurentų sąlygas, kainas ir panašius dalykus?

– Konkurencija yra pakankamai aštri. Šiuo metu rinkoje yra dešimt žaidėjų ir tai – gana gerai dirbančios įmonės. Dėl kainodaros – draudimo srityje apskritai didžiausia problema yra ta, kad mes savo produkto kainą turime nustatyti nežinodami jo savikainos. Savikainą mes sužinome tik ateityje: bus gaisras ar jo nebus, įvyks avarija ar neįvyks, niekas šito nežino. Tad draudimo industrijoje yra specialūs žmonės, vadinamieji aktuarai, kurie įvairiais matematiniais modeliais pagal praeitį prognozuoja ateitį. Tai yra sudėtinga.

Žmones renkamės pagal požiūrį, o kvalifikaciniai, specialybiniai, techniniai dalykai tikrai yra išmokstami.

– Tai kokiais modeliais naudojatės? Lietuvių ar užsieniečių kompanijų?

– Mes priklausome keturioliktai pasaulyje pagal dydį ne gyvybės draudimo grupei RSA. Taigi daug naujovių mes įgauname iš jų.

– Kokį iššūkį sau keliate artimiausioje ateityje?

– Esame labai ambicingi, manau, turintys nugalėtojų dvasią. Ir, manau, reikia kelti sau iššūkį visąlaik būti pirmiems. Mes turime savo strategiją, žinome savo stipriąsias puses, žinome ir savo silpnąsias puses, kurių, deja, turime. Reikia tiesiog eiti į priekį. Ir, kaip mes sakome, būti geriausiam reiškia būti geriausiam ir pagal pelningumą, ir pagal pajamų augimą. O tai nėra lengva.  

Ketvirtadienį išrinkti trys geriausi 2013 metų Lietuvos darbdaviai. Jais šiais metais tapo „Lietuvos draudimas“, „Danske Bank“ ir „Roche Baltics Pharmaceuticals“. Tyrimą atliko verslo konsultacijų įmonė „OVC Consulting“. Respondentų kritinę masę sudarė įmonių darbuotojai, kurie vertino darbdavio veiklos kultūrą, požiūrį į darbuotoją, patikimumą, darbo sąlygas ir kt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius