Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aviacija – perspektyviausių pasaulyje profesijų sąraše. O Lietuvoje?

Orlaivių mechanikas, FL Technics Training.
FL technics iliustr. / Orlaivių mechanikas, FL Technics Training.
Šaltinis: 15min
0
A A

Šiuo metu pasaulinėje aviacijos rinkoje ir įvairiose su ja susijusiose industrijose dirba virš 56 milijonų žmonių, kurių indėlis į pasaulinę ekonomiką yra tris su puse kartų didesnis nei bet kurio kito sektoriaus darbuotojų. Tačiau Lietuvoje iki šiol nė viena su aviacija susijusi specialybė nėra pasiekusi labiausiai geidžiamų profesijų dešimtuko, nepaisant nuolat gerėjančių darbo perspektyvų tiek Europoje, tiek ir kituose pasaulio regionuose.

Prognozuojama, kad iki 2032-ųjų metų pasaulyje bus pristatyta nuo 27 iki 35 tūkstančių skirtingų tipų lėktuvų – nuo mažesnių „Embaer“ ir „Bombardier“ iki didžiųjų „Airbus A380“ ir „Boeing 787 Dreamliner“. Tokį industrijos augimą lemia tame tarpe įsibėgiojantis esamo parko senėjimas.

Tačiau link užtarnauto poilsio artėjančios kartos klausimas yra aktualus ne tik lėktuvams, bet ir juos aptarnaujančiam personalui. Dėl šios priežasties ir dėl nuolat atsinaujinančių ir besiplečiančių parkų šiuo metu Europoje, ypač Rytų, vis aiškiau jaučiamas kvalifikuotų aviacijos specialistų trūkumas.

Dėl nuolat atsinaujinančių ir besiplečiančių parkų šiuo metu Europoje, ypač Rytų, vis aiškiau jaučiamas kvalifikuotų aviacijos specialistų trūkumas.

„Lietuvoje, kaip ir daugumoje mūsų kaimyninių valstybių, 1990-2000-iaisiais aviacija tikrai nebuvo populiariausia specialybė. Visi norėjo tapti verslininkais, teisininkais ir pan. Todėl šiuo metu itin jaučiamas minėtųjų specialybių atstovų perteklius vietinėje rinkoje. Be to,  priešingai nei, pavyzdžiui, medicinos arba teisės segmentuose, aviacijoje specialistas nėra pririštas prie kažkurios vienos valstybės,“ – situaciją pakomentavo FL Technics Training aviacinio mokymo centro vadovas Kęstutis Volungevičius.

Europos Sąjungoje įgyti aviacijos specialistų sertifikatai yra pripažįstami daugumoje pasaulių šalių. Tai leidžia bet kuriam jaunam europiečiui, kuris įgijo licencijuoto orlaivių mechaniko kvalifikacija, įsidarbinti praktiškai bet kur pasaulyje.

FL technics iliustr./Aviacijos specialybių perspektyvos pasaulyje.
FL technics iliustr./Aviacijos specialybių perspektyvos pasaulyje.

Bet nebūtina vykti į tolimąją Kiniją, kad suprastum aviacijos profesijos perspektyvas. Pasak K.Volungevičiaus, netgi Lietuvoje, kur vidutinė privataus sektoriaus alga siekia tik 1500-1600 litų, vidutinis licencijuoto mechaniko atlyginimas viršija 5000 Lt.

Tuo tarpu, amerikietiško gamintojo „Boeing“ duomenimis, kasmet vien tik Europoje turėtų būti paruošiama virš 5 tūkstančių naujų aviacinių technikų ir inžinierių. Bet realiai regione paruošiama vos keletas tūkstančių tokių specialistų. Tokia situacija tiesiogiai veda prie specialistų trūkumo darbo rinkoje.

„Be abejo, piloto profesija irgi turi labai didelį potencialą, tačiau su kiekvienu nauju orlaivio modeliu jo gamintojai siekia palengvinti darbo krūvį pilotų kabinoje. Bet tuo pat metu, kiekvienas lėktuvas tampa vis labiau sudėtingas. Tai reikalauja daugiau ir geriau kvalifikuotos darbo jėgos, gebančios dirbti su naujausiomis technologijomis ir materialais. Būtent dėl šios priežasties, jau šiandien piloto profesija perleido perspektyviausių aviacinių specialybių estafetę orlaivių inžinieriams. Todėl esame įsitikinę, kad tie jauni žmonės, kurie jau nusprendė susieti savo ateitį su aviacija, arba planuoja tai padaryti,  taps naujos kartos profesionalais. Jų dėka Lietuvos ir pasaulio oro transporto industrija saugiai žengs į priekį,“ pasidalino FL Technics Training vadovas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Darbas Aviacija
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką