-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Iš Silicio slėnio lietuviai parsivežė pažinčių, naujų idėjų ir investuotojų patarimų

Į Silicio slėnį pasisemti žinių ir išmėginti idėjos nuvykę lietuviai nenusivylė – nors per nuolatinius susitikimus ir darbą Kalifornijos apžiūrėti taip ir nespėjo, tačiau pabendravo su pasaulinio žinomumo verslininkais, rado naudingų pažinčių ir įsitikino: jų startuolis „Trustribe“ turi perspektyvų.
Trustribe ir G.Giddas
„Trustribe“ ir Gregas Kiddas

„Išvažiavome turėdami kelis tikslus, – prisimena vienas „Trustribe“ įkūrėjų Arnoldas Žvinys. – Pirmiausia – pasitikrinti idėją užsienyje. Kitas tikslas buvo ištirti, ar yra poreikis produktui. Pamatėme, kad produktą pradėjome kurti laiku ir kai jį baigsime, paklausa jam bus pačioje viršūnėje.“

Vaikinams pavyko pabendrauti ir su žinomais pasaulio verslininkais. Viena jų – Robin Chase, didžiausios JAV mašinų nuomos įmonės „Zipcar“ bendraįkūrėja. Bendrovę dar šįmet už 500 mln, JAV dolerių įsigijo „Avis Budget Group“.

Planuoja užkariauti Vakarų Europą

„Trustribe“ – tai reputacijos sistema, veikianti dalinimosi ekonomikos (angl. sharing economy) sistemoje.

Dalinimosi ekonomika leidžia vartotojams tarpusavyje bendrauti eliminuojant įmonę. Pavyzdžiui, mobiliosios programėlės pagalba vartotojui išsinuomoti automobilį iš kito vartotojo be tarpininkų. Kadangi nieko nereikia mokėti už tarpininkavimo paslaugas, nuoma tampa gerokai pigesnė.

Turėdami atitinkamą programėlę netgi būdami kitame pasaulio gale galite rasti, koks vartotojas arčiausiai jūsų nuomoja automobilį, dviratį ar net skalbimo mašiną. Skaičiuojama, kad dalinimosi ekonomikos rinka visame pasaulyje gali būti verta apie 26 mlrd. dolerių.

Dalinimosi ekonomikos principu veikia ir tinklalapis „eBay“, kur vartotojas prekę tiesiogiai perka iš kito vartotojo.

Lietuvių sukurtos reputacijos sistemos „Trustribe“ tikslas – kaupti duomenis apie vartotoją, kad norintis, pavyzdžiui, išsinuomoti automobilį, žinotų ar jo klientas yra patikimas, ar gerai vairuoja, kokie kitų atsiliepiamai apie jį ir t. t.

Šiuo metu septynių žmonių nuolatinę komandą sudarančių „Trustribe“ tikslas – iki galo išvystyti produktą ir vėliau plėstis į didžiąsias Vakarų Europos rinkas. Tam vaikinai ir keliavo į Silicio slėnyje, o vėliau ir Paryžiuje startuoliams skirtus renginius.

Svarbiausia rezultatai

Pasak A.Žvinio, kelionė į išsvajotąjį Silicio slėnį buvo įtempta: vaikinai Kalifornijos beveik nematė, nes nuo ryto iki vakaro dalyvavo renginyje „Mesh 2013“ ir susitikimuose su potencialiais investuotojais ar kitais startuoliais. Vėliau įtempta darbotvarkė buvo ir Paryžiuje, kur vaikinai dalyvavo renginyje „OUI Share“. Tačiau įspūdžiai vis tiek puikūs.

Trustribe nuotr./Kalifornijos Aukso vartų tiltas
„Trustribe“ nuotr./Kalifornijos Aukso vartų tiltas

„Mūsų kelionė buvo darbinė. Rytais su kolega Robertu papusryčiaudavome, pasiimdavome po krūvą vizitinių kortelių, išsisklaidydavome ir susitikdavome tik vakare. Daugiausiai bendravome su žmonėmis: ten kiekvieną vakarą po renginio būdavo labai daug startuolių, atskiros grupelės žmonių bendraudauja, prisistato idėjas, kasdien sutikdavome po keliolika naujų žmonių“, – sako A.Žvinys ir priduria, kad vienintelė ramesnė kelionės akimirka buvo tuomet, kai jie nuvyko pas vieną pirmųjų „Twitter“ investuotojų Gregą Kiddą į namą kalnuose, kur per langus matosi vandenynas.

Trustribe nuotr./susitikimas su Gregu Kiddu
„Trustribe“ nuotr./Susitikimas su Gregu Kiddu (kairėje)

Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad bendravimas su su žmonėmis užsienyje yra visiškai kitoks nei Lietuvoje. Ten svarbiausias rodiklis rezultatai – kaip įmonė dirba su pirmaisiais klientais, kaip auga jų skaičius ir pan.

Viskas tik per pažintis

A.Žvinys aiškina, kad prieš vykstant į kelionę ieškoti investuotojų ar potencialių klientų norint pasiekti geriausių rezultatų būtina padaryti namų darbus ir dar Lietuvoje užmegzti pažintis. „Niekas ten išskėstomis rankomis nelaukia“, – sako pašnekovas.

O jei susirandi pažinčių internetu dar prieš kelionę, atvykus būna gerokai lengviau – jau šiek tiek pažįstamas startuolis ar nukreipia pas kitą ir taip mezgamos pažintys.

Trustribe nuotr./Susitikimas su vietiniais startuoliais Personal Cloud
„Trustribe“ nuotr./Susitikimas su vietiniais startuoliais „Personal Cloud“

Vaikinai ir patys keliavo pas pažįstamą – kartu su „Whemsy“ startuolio kūrėju Martynu Kairiu. gyveno pas mobiliųjų aplikacijų pagalba veikiančios taksi bendrovės „Uber“ programuotoją Maksimą Golivkiną.

A. Žvinys skaičiuoja, kad kelionės išlaidos dviems žmonėms buvo gana nedidelės – už lėktuvų bilietus, keliones į renginius Silicio slėnyje ir Paryžiuje bei nakvynę sumokėta keliolika tūkstančių litų. Sutaupyti padėjo tai, kad gyveno pas pažįstamą ir patys kelionės metu naudojosi dalinimosi ekonomika pagrįsta sistema „Couchsurfing“. Tačiau kelionė atsipirko su kaupu.

Vaikinams pavyko pabendrauti ir su žinomais pasaulio verslininkais. Viena jų – Robin Chase, didžiausios JAV mašinų nuomos įmonės „Zipcar“ bendraįkūrėja. Bendrovę dar šįmet už 500 mln, JAV dolerių įsigijo „Avis Budget Group“.

Trustribe nuotr./Renginio Mesh akimirka
„Trustribe“ nuotr./Renginio Mesh akimirka su "Zipcar" įkūrėja Robon Chase (dešinėje).

„Trustribe“ bendravo ir su vienu pirmųjų „Twitter“ investuotoju Gregu Kiddu, pasaulinio lygio rinkodaros specialistu ir knygų autoriumi Sethu Godinu.

„Ir visi pranešėjai ne tik ateina konferencijas paskaityti pranešimus, bet ir bendrauja su dalyviais. Ryte prie mūsų prieina Sethas Godinas ir klausia. „Kaip gyvena „Trustribe?“, – šypteli A.Žvinys.

Pasaulis – ant pokyčių kryžkelės

A. Žvinys mano, kad šiuo metu pasaulis yra ant pokyčių kryžkelės, kurią perėjusi dalinimosi ekonomika taps įprastu reiškiniu mūsų gyvenime.

„Internetas leidžia žmonėms pasirinkti. Kam žmogui pirkti vieną brangią mašiną, jei jis gali vieną savaitgalį išsinuomoti kabrioletą, o paprastomis dienomis važinėti su paprastesne? Mes esame už tai, kad žmonės galėtų rinktis. Kuo daugiau gilinamės į dalinimosi ekonomiką, tuo dažniau pastebime, kad joje dalyvauja gausybė žmonių“, – kalba A.Žvinys.

Anot jo, dalinimosi ekonomika sparčiai plinta ir Lietuvoje. Žinomiausias lietuviškas tokio pobūdžio tinklalapis – manodrabužiai.lt

A.Žvinys įsitikinęs, kad kuriantis tokioms platformoms puikiai pasitarnaus „Trustribe“, ne tik kaupdama duomenis apie vartotojus ir vertindama jų reputaciją, bet ir leisdama atsineštus įvertinimus pernešti iš vienos platformos, pavyzdžiui, maisto dalinimosi, į automobilių nuomą. Tiesa, prieš kurį laiką demonstracinę versiją paleidęs projektas dar vystymo stadijoje. Pabaigti ir toliau vystyti užsienio rinkose jį ketinama metų antroje pusėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius