-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslumo reikia mokytis iš jaunimo

„Mieli verslininkai“, - neatsitiktinai būtent taip į susirinkusius moksleivius kreipėsi "Lietuvos Junior Achievement" valdybos pirmininkas Šarūnas Skyrius. Ketvirtadienį Vilniuje įvyko Moksleivių mokomųjų bendrovių mugė, kurioje išradingumu stebinusius produktus ir paslaugas pristatė daugiau kaip 60 bendrovių iš visos Lietuvos.
prekiauta ir meniniais gaminiais
prekiauta ir meniniais gaminiais / Mariaus aksijonaičio nuotr.

Moksleivius ir lankytojus sveikinęs „Swedbank“ valdybos pirmininkas ir administracijos vadovas Antanas Danys džiaugėsi, kad mugėje atmosfera itin gyva ir sakė manąs, jog dažnas suaugęs asmuo verslumo galėtų pasimokyti iš jaunimo, nes: „vaikai nekalba apie idėjas, jie ima ir daro“.

Originalių produktų mugėje išties nestigo. Štai iš Šilutės Vydūno gimnazijos atvykę moksleiviai prekiavo originaliais dvipusiais kilimėliais, sukurtais naudojant... nanotechnologijas. Iš polimerų pagaminti vakuuminiu principu veikiantys lipnūs kilimėliai itin universalus – naudojant juos galima lengvai pritvirtinti ir nuimti daiktus bet kur: pavyzdžiui mobiliuosius telefonus ar navigatorius automobiliuose. Mugėje šios prekės buvo tiesiog iššluotos.

Technologijų išmanymą demonstravo ir rankų šiltukais prekiavę moksleiviai iš Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos. Nedidelis keistos spalvos skysčio pripildytas tvirto plastiko maišelis pagamintas pritaikant chemijos žinias. Spustelėjus viduje esantį metaliuką prasideda šilumą išskirianti reakciją ir tokiu būdu per minutę maišelis sušyla bei gali sušildyti sužvarbusias rankas. Beje, šiltukas – daugkartinio naudojimo. Puikus daiktas šaltai lietuviškai žiemai!

Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos moksleiviams gaminio idėja irgi kilo šaltuoju sezonu. Pastebėję, kad kepures nešiojant ant ausinių ausys pavargsta ir silpsta klausa, moksleiviai sukūrė megztas kepures su integruotomis ausinėmis. Jos įmontuojamos mezginio viduje, tad išoriškai matyti tik kištukas laidui. Mokinių teigimu, produktas itin paklausus tarp stilingai atrodyti norinčio ir muziką mėgstančio jaunimo, o pagrindinis rinkodaros įrankis, kurį naudoja šiam produktui – internetas.

Ne mažiau originali ir Kauno S. Dariaus ir S. Girėno gimnazijos moksleivių idėja. Matydami, kaip sunku mažiems vaikams tinkamai išsivalyti dantis, mokiniai sukūrė vonios kambaryje lengvai tvirtinamus dantų šepetėlių laikiklius su... smėlio laikrodžiais. Jie paprastu ir praktišku būdu primena, kad odontologai rekomenduoja valytis dantis tris minutes. Beje, laikikliai dekoruoti populiarių animacinių filmukų herojų atvaizdais – tai ne tik praktiškas, bet ir žaismingas gaminys!

Ir tai tik keletas iš mugėje pristatytų idėjų. Renginyje netrūko ir originalių sieninių laikrodžių gaminamų iš vinilinių plokštelių ir net... batų dėžių, drabužėlių šunims, degtukų dėžučių su magnetukais (kad nepasimestų). Kaip teigė viena iš mugės lankytojų: „renginys džiugina produktų gausa ir įvairove. Net nustebau, kokie originalūs kai kurie gaminiai ir kokie verslūs bei protingi juos pristatantys moksleiviai. Nupirkau ne vieną smagią dovaną draugams ir artimiesiems“. Beje, renginyje apsilankė ir ne vienam puikiai pažįstami po ąžuolu gyvenantys antinas bei voveriukas.

Mugės metu vyko ir geriausios mokomosios bendrovės konkursas – iš viso buvo varžomasi net keliolikoje kategorijų. Kuri bendrovė bus pripažinta geriausia ir iškovos teisę atstovauti Lietuvai Europos mokomosios mokinių bendrovės konkurse Londone paaiškės jau penktadienio vakarą.

Mokomosios mokinių bendrovės pagal „Lietuvos Junior Achievement“ programą šalies mokyklose kuriamos jau beveik du dešimtmečius. Pagrindinis mokinių mokomųjų bendrovių rėmėjas Baltijos šalyse – bankas „Swedbank“. Bendrovę įsteigę moksleiviai gali programos metu įgytas teorines ekonomikos ir finansinio raštingumo žinias pritaikyti praktiškai ir patys paragauti verslininko duonos. Tarptautiniai tyrimai atskleidžia, kad daugiau kaip pusė Mokomąsias bendroves kūrusių mokinių jaučiasi geriau pasirengę patys pradėti verslą ir beveik trečdalis ketina jį kurti.

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius