Dabar populiaru
Publikuota: 2015 birželio 18d. 18:00

Kiek bendravimo reikia sėkmingai modernizacijai?

Atnaujintame (k.) A.Ramanausko-Vanago g. name mokesčiai už šildymą apie 50 proc. mažesni negu nerenovuotame kaimyniniame daugiabutyje.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Atnaujintame (k.) A.Ramanausko-Vanago g. name mokesčiai už šildymą apie 50 proc. mažesni negu nerenovuotame kaimyniniame daugiabutyje.

Gyventojai, planuojantys dalyvauti arba jau dalyvaujantys Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje, dažnai nori žinoti, į ką galėtų kreiptis iškilus įvairiems klausimams. Apie tai, kiek ir kokios pagalbos verta tikėtis iš specialistų, talkinančių įgyvendinant modernizacijos projektą – pokalbis su Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) specialiste ir savivaldybės paskirtojo modernizacijos administratoriaus atstove.

Kreiptis į BETA galima visais klausimais

„Kai kyla bet kokių klausimų, susijusių su modernizacija, arba dėl jos tiesiog neramu, gyventojams rekomenduočiau iškart kreiptis į BETA specialistus, o ne bandyti aiškintis, ieškoti informacijos patiems. Ypatingai raginčiau konsultuotis su BETA specialistais tuos gyventojus, kuriems atrodo, jog modernizuojant daugiabutį ne visi darbai atlikti tinkamai. Nereikia bijoti ir tiesiog pasiteirauti, jei kažkas ne iki galo aišku. Formalaus santykio pavojaus tikrai nėra, ir į gyventojų pasiteiravimus bei skundus visada stengiamės reaguoti kuo greičiau“, – patikina BETA specialistė Alytaus regione Rasa Bazarauskienė.

Kai kyla bet kokių klausimų, susijusių su modernizacija, arba dėl jos tiesiog neramu, gyventojams rekomenduočiau iškart kreiptis į BETA specialistus, o ne bandyti aiškintis, ieškoti informacijos patiems.

Pašnekovė atkreipia dėmesį, jog net ir tais atvejais, kai BETA specialistai negali padėti, jie rekomenduoja, kur būtų galima kreiptis: „Jeigu klausimas specifinis, susijęs su rangos darbais, kreiptis reikėtų į rangovus arba techninės priežiūros specialistus. Tačiau pasitaiko, jog gyventojų šių specialistų paaiškinimai netenkina. Tokiais atvejais taip pat reikėtų nesidrovėti kreiptis ir į BETA skyrių“, – pabrėžia BETA specialistė.

Skirti ypatingą dėmesį investicijų projektui

Nors su modernizaciją prižiūrinčiais specialistais galima konsultuotis visais klausimais, kai kada informacija, kurią jie pateikia, lengvai pasiekiama ir patiems gyventojams. Vienas svarbiausių dokumentų, kurį gyventojai turėtų iš pradžių išsinagrinėti patys – tai investicijų planas.

„Modernizacija vykdoma pagal patvirtintą investicijų planą. Neretai pasitaiko atvejų, kai gyventojai ateina pasikonsultuoti būtent dėl to, kas jau buvo nuspręsta pasitvirtinant investicijų planą. Skundžiasi, kad jų neinformavo apie tai, kas ten parašyta. Todėl iš anksto prašome gyventojų, jog skirtų investicijų planui ypatingą dėmesį, išnagrinėtų jį nuo A iki Z ir aptartų su specialistais visus neaiškumus dar iki tol, kol jis patvirtinamas. Modernizacijos administratoriai nėra visagaliai ir investicijų planus gyventojai turėtų pasiskaityti patys“, – atkreipia dėmesį daugiabučių administratoriaus pareigas vykdančios „Švenčionių švaros“ atstovė Jelena Čalkina.

J. Čalkina pabrėžia, kad gyventojai turėtų nesikuklinti kreiptis į administratorius taip pat, kaip ir į BETA specialistus: „Kad ir kokie būtų gyventojų pasiteiravimai, nereikia nerimauti, jog jie apsunkina darbą. Pavyzdžiui, mano patirtis rodo, jog besiteiraujančių gyventojų skaičius skiriasi. Kartais paklausimai „plaukia“ visą dieną, o kartais tylu visą savaitę.“

BETA-mazas
 
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką