-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Valstybės“ valstybėje palikimas – „Lietuvos geležinkeliai“ tiekia ir elektrą, ir vandenį

„Lietuvos geležinkeliai“ suskaičiavo savo turtą. Paaiškėjo, kad valstybei priklausanti bendrovė valdo 1,5 tūkst. pastatų, taip pat beveik 1,7 tūkst. įvairių inžinerinių tinklų, dvi poilsines, kurios kasmet neša 250 tūkstančių eurų nuostolį. Tokius duomenis pateikia nuo lapkričio pradžios bendrovėje pradėjusio veikti Turto paslaugų valdymo centro direktorius Saulius Juodzevičius. Anot jo, centro pagrindinė užduotis – kasmet „Lietuvos geležinkeliams“ sutaupyti 5 mln. eurų.
„Lietuvos geležinkelių“ pastatas
„Lietuvos geležinkelių“ pastatas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Geležinkelininkai pranešė, kad prie bendrovės valdomų elektros ir vandentiekio bei nuotekų šalinimo tinklų prisijungė beveik 3 tūkst. privačių vartotojų. Vien jais rūpinosi per 450 bendrovės darbuotojų.

Naujai įsteigtas „Lietuvos geležinkelių“ Turto paslaugų valdymo centras suskaičiavo, kiek ir ką bendrovė valdo.

Centro duomenimis, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ valdo apie 1,5 tūkst. pastatų. Nuosavybes teise valdoma 300, patikėjimo – 1,2 tūkst. pastatų. Taip pat beveik 17 tūkst. įvairių inžinerinių ir kitokių statinių, beveik 2 tūkst. km geležinkelių kelių, 700 transporto priemonių, tiek pat sklypų.

Pagrindinė problema, kurią pastebėjo Centro darbuotojai, kad anksčiau bendrovėje kiekvienas padalinys turtą valdydavo atskirai. Iš viso „Lietuvos geležinkeliuose“ yra apie 20 skirtingų padalinių ir jie kiekvienas atskirai spręsdavo, kaip jį valdyti.

„Per daug buvo personalo valdyti šiuos procesus. Turime paslaugų, kurios nesusijusios su pagrindine įmonės veikla“, – konferencijoje „Efektyvus valstybės turto valdymas“ sakė S.Juodzevičius.

Be to, valstybei priklausanti bendrovė valdo vandentiekio tinklus, elektros kabelius, kuriais paslaugas turi tiekti ne tik bendrovės padaliniams, bet ir šalia geležinkelių gyvenantiems žmonėms. Tačiau didžiausias neūkiškumas išaiškėjo transporto srityje.

„Išanalizavę transporto situaciją pastebėjome, kad kiekvieno padalinio vadovas, kuris turėjo teisę pirkti turtą, neanalizavo bendrovės poreikio ir stengėsi užsitikrinti sau reikalingos technikos poreikį. Taip bendrovė turi daug siauro funkcionalumo ir mažo panaudojamumo technikos, pavyzdžiui, traktorius, kurie šienauja ir du trečdalius sezono yra nenaudojami“, – pasakojo S.Juodzevičius.

Įdomus faktas, „Lietuvos geležinkeliai“ valdo dvi poilsines Lietuvoje – Klaipėdos ir Ignalinos rajonuose. Abi jos bendrovei generuoja 250 tūkst. nuostolį per metus.

S.Juodzevičiaus teigimu, Turto paslaugų valdymo centro tikslas – kasmet „Lietuvos geležinkeliams“ sutaupyti po 5 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius