-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Genialūs „Apple“ verslo sprendimai: kodėl S.Jobsas iš susitikimo išprašė savo kolegę Lorrie?

Posakis „Kelios galvos geriau nei viena“ ne visada padeda atrasti geras idėjas. Tuo tikėjo „Apple“ įkūrėjas Steve'as Jobsas. Vadovaudamas susitikimams, jis visuomet pagalvodavo, ar jame yra žmogus, kuris čia neturi būti.
Kenas Segallas
Kenas Segallas / D.Schneider nuotr.

Jei atsirasdavo tokių, nedvejodamas juos pašalindavo iš susitikimo, knygoje „Genialiai paprasta: Verslo principai, nulėmę „Apple“ sėkmę“ prisimena Kenas Segallas.

S.Jobsas žinojo, kad būtent mažos, protingiausių ir kūrybiškiausių žmonių grupelės leis pasiekti „Apple“ sėkmę. Kai S.Jobsas pranešdavo apie susitikimą, jis tikėdavosi, kad kiekvienas kambaryje bus aktyvus susitikimo dalyvis. Stebėtojų jis nelaukdavo, prisimena K.Segallas, kuris „Apple“ sėkmės pamokomis spalio 24-ąją dalinsis kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD.

S.Jobsas darydavo tai, apie ką mes tik pasvajojame, tačiau nedrįstame padaryti, prisimena K.Segallas. Jis negalėdavo nutylėti, kuomet jausdavo, kad jo paties ir visų esančių kambaryje laikas yra gaišinamas.

Buvęs „Apple“ kūrybos vadovas K.Segallas prisimena vieną susitikimą, kuriame netikėtai pasirodė viena darbuotoja iš „Apple“.

„Aš jos nepažinojau. Aš neprisimenu jos vardo, nes tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kai ji atsirado tarp mūsų, tačiau sklandaus pasakojimo vardan, tarkime, ji buvo Lorrie. Ji atsisėdo drauge su mumis. Steve‘as buvo gerai nusiteikęs, plepėjome kelias minutes ir po to prasidėjo susitikimas“, – knygoje „Genialiai paprasta: Verslo principai, nulėmę „Apple“ sėkmę“ rašo K.Segallas.

„Prieš pradėdamas, norėčiau pranešti keletą detalių“, – tarė S.Jobsas, akimis tyrinėdamas kambarį.

„Pirmiausia, pakalbėkime apie „iMac“..., – jis nutilo.

Žvilgsnis sustingo ties vienu susitikimo dalyviu. Rodydamas į Lorrie pirštu jis tarė: „Kas tu?“

Lorrie šiek tiek nustebo, tačiau nepasimetė ir ramiai atsakė, kad ją pakvietė dalyvauti susitikime, nes ji dirba su kai kuriais susirinkime aptariamais projektais.

Steve‘as išklausė Lorrie, leido jai savo atsakymą, tačiau viską „nokautavo“ paprasta frazė.

„Aš nemanau, kad mums tavęs reikia šiame susirinkime, Lorrie, ačiū“, – tarė jis. Tuomet lyg niekur nieko, tarsi Lorrie niekada nebūtų čia buvus, jis tęsė sustikimą toliau. Aštuonių žmonių akivaizdoje Lorrie turėjo susirinkti savo daiktus, pakilti nuo kėdės ir eiti ilgą kelią per visą kambarį iki išėjimo. Ji, deja, neturėjo ką pridurti.

Tai, ką patyrė Lorrie, buvo griežtas vienos pagrindinių paprastumo taisyklių pritaikymas: susitikimą pradėk mažoje protingų žmonių grupėje ir išlaikyk ją mažą. Susitikimų dalyvių skaičiui augant, prie stalo paprasčiausiai kvietiesi kompleksiškumą.

Mažos grupės principas tvirtai įsišaknijęs paprastumo filosofijoje, tai raktas į tebesitęsiančią „Apple“ sėkmę, įsitikinęs K.Segallas. Idėja paprasta – visi kambaryje turi būti dėl tam tikros priežasties, negalima kviesti žmonių iš pasigailėjimo. „Mažų grupių populiacijoje dominuoja protingi individai, tai suteiks vadovavimui daugiau pasitikėjimo, tikrai ne mažiau“, – rašo 12 metų su S.Jobsu dirbęs K.Segallas.

Jei vis dėlto didelės kompanijos nori apkabinėti savo sienas patarimais, geriau jau tie patarimai būna tokie:

Kaip surengti gerą komandos susitikimą:

1. Iš susitikimo pašalinkite mažiausiai reikalingą žmogų.

2. Išeikite iš susitikimo, jei jis trunka ilgiau nei 30 min.

3. Tą dieną nuveikite ką nors produktyvaus, kad panaikintumėte savigraužą dėl veltui praleisto laiko susitikime.

Teigti, kad didelio žmonių skaičiaus įtraukimas į projektą padės pasiekti geresnių rezultatų iš esmės reiškia tai, kad turbūt pakankamai nebepasitiki savo komanda.

„Apple“ kūrybos agentūra „Chiat/Day“ sėkmę pasiekė vadovaudamasi tokia pačia filosofija. Agentūros įkūrėjas Jay Chiatas panašų veiklos modelį nustatė dar prieš keletą dešimtmečių.

„Man teko garbė būti išprašytu iš susitikimo paties Jay. Tai nutiko panašiai kaip Steve‘o ir Laurrie atveju. Skirtumas buvo tas, kad aš buvau vienas iš dviejų išprašytų žmonių.

Jay, apžvelgdamas kambarį prieš prasidedant susitikimui, stabtelėjo ties manimi ir meno redaktoriumi ir tarė: „Vyrai, ką jūs čia veikiat?“

Atsakiau, kad sureagavome į kvietimą, todėl ir atėjome.

„Jūs neturėtumėt sėdėti prie šio stalo ir klausyti šių nesamonių. Eikit kurti“, – tarė Jay.

Na, mes bent jau išėjome iš susitikimų kambario su šypsenomis veiduose. Lorrie tokios galimybės neturėjo“, – prisimena K.Segallas.

Daugiau K.Segallo patarimų verslui ir „Apple“ sėkmės pamokos – jau spalio 24-ąją kūrybiškumo ir inovacijų konferencijoje BOLD. K.Segallo pranešimą konferencijoje BOLD pristato televizija TV3. Bilietus galima įsigyti konferencijos tinklapyje www.bold.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius