Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įspūdžiai iš Kanų liūtų: tendencijos, kurių nesitikėjote

15min atstovai visą savaitę dalyvavo „Kanų liūtuose“ – didžiausiame reklamos ir kūrybiškumo festivalyje pasaulyje. Tai tas pats, kas kino pasaulyje „Oskarai“. Tendencijos, kurios įvardijamos Kanų liūtuose, dažnai diktuoja ateinančių metų madas reklamoje ir rinkodaroje.
„Kanų liūtų 2018“ akimirka
„Kanų liūtų 2018“ akimirka / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Daugybė reklamų jau parodytos ir aptartos, tačiau apie pačias tendencijas kalbama gerokai mažiau. Pristatome jums tai, kas turės įtakos, kokias reklamas ir kaip jūs matote savo kompiuteryje, išmaniajame telefone ar televizoriaus ekrane.

Naujasis rokenrolas

Mūsų karta ant savo miegamojo sienų kabindavo „Guns’N’Roses“, „Nirvana“ ar Whitney Houston plakatus, o dabartiniai paaugliai savo sienas puošia „Youtube“ vlogerių plakatais.

Vlogeriai ir youtuberiai yra dabartinis rokenrolas pramogų industrijoje. Šios asmenybės turi milijonus sekėjų „Youtube“ platformoje, o jų vaizdo įrašai renka dešimtis milijonų peržiūrų. Dabartiniams paaugliams jie turi daugiau įtakos nei kino žvaigždės. 63 proc. paauglių mieliau rinktųsi reklamoje matyti „Youtube“ asmenybes nei kino įžymybes. 60 proc. jaunuolių mieliau klausytų „Youtube“ asmenybės, o ne kino žvaigždės, rekomendacijos, ką pirkti.

Štai susipažinkite su viena naujųjų žvaigždžių, kuri formuoja Z kartos požiūrį:

VIDEO: DOING MAKE UP WITH GARDENING TOOLS!!

„Facebook“ – jau praeitis?

Apie socialinius tinklus „Kanų liūtuose“ kalbėta labai daug. Absoliučios favoritės tarp rinkodaros ir žiniasklaidos ekspertų – „Instagram“ ir „Youtube“ platformos. Daug šnekama apie „Messenger“ ir „What’s App“ (kinai šneka apie „WeChat“) pokalbių programėles ir jų naudojimą rinkodaroje. Beveik niekas nekalbėjo apie „Facebook“.

Netgi pats „Facebook“, kuris turėjo, ko gero, smagiausią paplūdimį festivalio dalyviams, akcentavo „Messenger“ ir „Instagram“ platformas, o ne „Facebook“. O vienos žiniasklaidos priemonės „Popsugar“ vadovas tiesiai šviesiai įvardijo, kad skaičiuojant žmonių skaičių ir jų praleidžiama laiką vienareikšmiškai įtakingiausia platforma yra „Instagram“. Taip yra JAV, bet jau ir Lietuvoje teko girdėti, kad vietinės „Youtube“ žvaigždutės pradeda kraustytis į „Instagram“.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Kanų liūtų 2018“ akimirka
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./„Kanų liūtų 2018“ akimirka

#LOL #TB, #ONLYGOODVIBES… Prekės ženklams kalbėjimo toną diktuoja jaunimas?

ITV televizijos tinklo skaitmeninės rinkodaros vadovė Janine Smith kalbėjo apie pasaulį sudrebinusį realybės šou „Meilės sala“ (Love Island). Šis atvejis socialiniuose tinkluose yra išskirtinis tuo, kad patys realybės šou dalyviai (amžius 18–30) yra atsakingi už tai, kaip vyksta projekto komunikacija socialiniuose tinkluose, tiksliau – „Instagram“ paskyroje.

Jie kelia nuotraukas, kuria žymes, dalijasi „Instagram“ dienos istorijomis ir taip augina gerbėjų auditoriją. Ką tai reiškia? Kad prekės ženklams laikas kalbėti tam tikromis temomis, ta kalba, kurią supranta jaunimas. Janine Smith ragina išlipti iš nustatytų ribų, pasidomėti savo jaunąja auditorija, naujomis žymėmis ir juokingais emoji’ais bei gif’ais, nes, panašu, kad tik tokiu būdu būsite išgirsti.

Ar prekės ženklui reikia balso?

Nors ir nedrąsiai, bet pasaulis po truputį gręžiasi į audioturinį. Muzikos ir podcastų klausymosi platforma „Spotify“ tapo metų medijos prekės ženklu. Beveik visi didieji žiniasklaidos prekės ženklai turi audiostrategiją ir planuoja arba unikalų audioturinį, arba specialias programėles balso asistentams.

Balso asistentai ir technologijos taip pat įgauna vis daugiau įtakos. „Kanų liūtuose“ buvo apdovanoti net keli projektai, kurie pasinaudojus dirbtiniu intelektu leido atkurti autentiškus žmonių balsus.

VIDEO: Project Revoice: Helping this Ice Bucket Challenge founder take his voice back from ALS

Niujorko universiteto Sterno verslo mokyklos profesorius, amžinai provokuojantis Scottas Galloway, tiesiai šviesiai pasakė, kad balsas bus labiausiai transformuojanti technologija, o labiausiai transformuojantis įrenginys bus „Amazon Echo“ balso asistentas.

Panašu, kad balsas ir audioturinys yra tai, su kuo rinkodaros specialistams teks išmokti dirbti.

Dirbtinis intelektas

Balso technologijos nebūtų tokios įtakingos, jei nei dirbtinis intelektas (DI). Ši tema kone dominavo visose Kanų liūtų scenose.

Praėjusiais metais „Kanų liūtuose“ populiari tema buvo blockchain, o šiemet beveik nieko apie tai nesigirdėjo. Populiarumo karūną perėmęs dirbtinis intelektas (DI), panašu, kad bus gerokai ilgaamžiškesnė tendencija.

Skirtingai nuo blockchain technologijos, DI panaudojimas yra aiškiai matomas jau dabar, net jei mes nesuvokiame to. Tai, kokias reklamas matome „Facebook“ ar kituose socialiniuose tinkluose, padiktuoja dirbtinis intelektas, savaeigiai automobiliai tokie yra tik dėl DI, daugelį verslo analizių jau dabar atlieka DI. Tobulėjant DI, jis taps dar natūralesne mūsų kasdienio gyvenimo dalimi.

„Kanų liūtuose“ dažniausiai keliamas klausimas, aktualus ir kiekvienam iš mūsų, ar dirbtinis intelektas pakeis žmogų?

Geroji žinia, kad bent artimiausiais dešimtmečiais, netgi didžiausi DI gerbėjai taip mano, jis pakeis žmogų tik tose vietose, kur reikia automatizavimo, didelio kiekio duomenų apdorojimo ir greito aiškių funkcijų atlikimo. Ten, kur reikia kūrybos, vadybos, empatijos, problemų sprendimo, žmogus išliks svarbiausiu akcentu.

Prekės ženklams reikia būti aktyviems socialinių procesų dalyviams

Daug „Kanų liūtuose“ apdovanotų prekės ženklų vykdė drąsias socialines kampanijas, kurių metu aiškiai pasirinkdavo, kurioje pusėje jie stovi. Anksčiau tokia drąsa būtų sunkiai įsivaizduojama, tačiau žmonės nori drąsių prekės ženklų su nuomone ir vertybėmis, ir prekės ženklai negali to ignoruoti.

„Coca-Cola“ Brazilijoje mažino neapykantą seksualinėms mažumoms ir neigiamiems apibūdinimams suteikė teigiamą prasmę.

VIDEO: COCA-COLA - THIS COKE IS A FANTA - CANNES LIONS 2018 (Case Study)

Prekybos tinklas „Edeka“ nusprendė praktiškai parodyti, kokią naudą atneša imigrantai ir kitos šalys Vokietijai. Jie iš lentynų išėmė visas prekes, kurios pagamintos ne Vokietijoje. Lentynos liko tuščios, taip praktiškai parodant, kad, be imigrantų ir kitų šalių indėlio, mūsų kasdienis gyvenimas būtų gerokai skurdesnis.

VIDEO: The most German supermarket Jung von Matt AG EDEKA Zentrale

„Libresse“ sukūrė kampaniją „Blood Normal“ („Kraujas normalu“), kurios tikslas nuimti stigmą nuo mėnesinių, nes tai yra tiesiog paprastas biologinis procesas, dėl kurio niekas neturi jaustis nejaukiai. „Libresse“ pirmąkart įklotų reklamoje pradėjo rodyti ne mėlyną, o kraujo spalvos skystį ir su papildomomis veiklomis įtraukė visą visuomenę į diskusiją bei pradėjo keisti nuostatas.

VIDEO: Blood normal

„Ikea“ buvo švediškai nuosaikesnė, tačiau jos visos strategijos „Where Life Happens“ („Ten, kur vyksta gyvenimas“) pamatinė idėja yra dalyvauti diskusijose, kurios svarbios visuomenei. Taip, jie savo reklama keitė požiūrį į išsiskyrusias šeimas ir vienišus tėvus, o jų reklama apie kėdę, kuri padeda susikalbėti tėčiui su dukra, yra rodoma Švedijos kursuose tėvams apie tai, kaip bendrauti su paaugliais.

VIDEO: Where Life Happens (Ikea Integrated Campaign)

Prekės ženklai turi didelę įtaką mūsų visuomenėje ir atrodo, kad jie pagaliau suprato, kad savo įtaką gali naudoti norint keisti visuomenės požiūrį ir vertybes, o ne tik skatinti pirkti produktus. Kas bus drąsūs Lietuvoje?

Planuoji vykti į „Kanų liūtus“? Atlik namų darbus

„Facebook“, „Twitter“, „Spotify“, „Google“ paplūdimiai, dveji rūmai, kuriuose visas penkias kūrybiškumo festivalio dienas vyksta įdomiausi pranešimai, vakarėliai jachtose, o ką jau kalbėti apie aktualias diskusijas ir susitikimus už festivalio ribų... Renginių, pranešimų, diskusijų bei pramogų – begalės, todėl prieš vykdamas būtinai atlik namų darbus.

Keli patarimai:

  • Kelios savaitės prieš „Kanų liūtų“ festivalį pasižymėkite, į kokius pranešimus norite eiti. Sunkiausia dalis – viską išsirinkus iš plano pašalinti tuos pranešimus bei diskusijas, kurių laikas sutampa.
  • Festivalio planas: jam pasirodžius oficialioje „Kanų liūtų“ svetainėje, griebkite, spausdinkite ir analizuokite, jog, atvykę į festivalį, negaištumėte laiko ieškodami, kur vyks pranešimas ar kita norima veikla.
  • Naujienlaiškiai. Dar prieš išvykdami į festivalį užsisakykite naujienlaiškius iš visų įmanomų didžiųjų prekės ženklų, kurie dalyvauja Kanų kūrybiškumo festivalyje. Juose bus skelbiama svarbiausia dienos programa ir, žinoma, geriausi vakarėliai bei koncertai, tokie kaip „The Killers“, Kylie Minogue ir pan.
  • Festivalio metu kiekvieną rytą pagrindiniuose rūmuose rasite kasdienį „Kanų liūtų“ laikraštį, kuriame apžvelgiama, kas jūsų šiandien laukia. Rekomenduojame nepraeiti pro šalį ir permesti šį leidinį akimis, nes tai puiki pagalba pamatyti tai, ką galbūt galėjote praleisti besiruošdami festivaliui.
  • „Kanų liūtų“ festivalio metu (ne)pamirškite: Rosé – tai ne vanduo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius