-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

JAV žiniasklaida vienijasi prieš „Google“ ir „Facebook“ „dvipolį“

Jungtinių Valstijų žiniasklaida pirmadienį perspėjo dėl „Google“ ir „Facebook“ „dvipolio“ internetinių naujienų srityje ir paragino keisti įstatymus, kad būtų švelninamos kovos su konkurencija taisyklės ir būtų leista rengti kolektyvines derybas su šiomis interneto milžinėmis.
„Google“
„Google“ / „Scanpix“/AP nuotr.

Aljansas „News Media Alliance“ teigia, kad dėl „Google“ ir „Facebook“ dominavimo internetinių naujienų ir skaitmeninės reklamos srityje, „leidėjai yra priversti pateikti savo turinį ir žaisti pagal jų taisykles, susijusias su naujienų ir kitos informacijos rodymu, prioretizavimu ir bei jo vertės monetizacija“.

Maždaug 2 tūkst. žiniasklaidos grupių asociacijos bendrame pareiškime nurodė, kad naujienų organizacijos „turi atskirą ribotą derybų galią prieš faktinį dvipolį, kuris tiesiog siurbia vis mažėjančias reklamos pajamas“.

Šiai grupei, kuri anksčiau vadinosi Amerikos laikraščių asociacija (Newspaper Association of America), priklauso tokie stambūs dienraščiai kaip „The New York Times“ ir „The Wall Street Journal“, o taip pat šimtai mažesnių žiniasklaidos grupių ir regioninių naujienų organizacijų.

„News Media Alliance“ prezidentas Davidas Chavernas dienraštyje „The Wall Street Journal“ išspausdintame komentare rašo, kad internetinės platformos „iškreipia ekonominės vertės iš naujienų skelbimo srautą“.

Jo teigimu, bendrovėms „Google“ ir „Facebook“ tenka daugiau nei 70 proc. iš 73 mlrd. JAV dolerių, kurie kasmet skiriame skaitmeninei reklamai. Šioms dviem bendrovėms taip pat tenka ir didžioji dalis šių pajamų prieaugio.

Davido Chaverno teigimu, bendrovėms „Google“ ir „Facebook“ tenka daugiau nei 70 proc. iš 73 mlrd. JAV dolerių, kurie kasmet skiriame skaitmeninei reklamai.

„Tačiau šios dvi skaitmeninės milžinės neįdarbina reporterių. Jos netiria ir neatskleidžia korupcijos, nesiunčia korespondentų į karo zonas, jų darbuotojai nėjo į vakarykštes krepšinio rungtynes, kad apie jas parašytų, – sakė D.Chavernas. – Jie nori, kad jau ir taip ekonomiškai nukentėjęs naujienų sektorius padarytų visą brangų darbą už juos.“

Tuo tarpu tam tikrą dalį savo pajamų tam tikrose platformose su žiniasklaidos organizacijos besidalijančios „Google“ ir „Facebook“ teigia besiimančios priemonių padėti žiniasklaidos grupėms per įvairias dotacijų ir kitas programas.

„Esame įsipareigoję padėti kokybiškai žurnalistikai klestėti „Facebook“ tinkle. Pasiekiame pažangos dirbdami su naujienų skelbėjais ir dar turime daug darbo“, – sakė „Facebook“ naujienų partnerysčių skyriaus vadovas Campbell Brown.

O „Google“ išplatintame pranešime teigė: „Norime padėti naujienų skelbėjams sėkmingai pereiti prie skaitmeninės veiklos. Pastaraisiais metais sukūrėme daug specializuotų produktų ir technologijų, kurios buvo specialiai sukurtos padėti platinti, finansuoti ir remti laikraščius.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius