Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kodėl pamirštame vieną didžiausių komunikacijos kozirių – mandagumą?

Veidai
Vida Press nuotr. / Kodėl pamirštame vieną didžiausių komunikacijos kozirių – mandagumą?
Šaltinis: INK agency
0
A A

Šiandien žmonės beveik nebevengia viešosios erdvės ir vis dažniau savo nuomone dalijasi su kitais. Tuo pačiu pavyzdžiu seka ir įmonės. Ir tai – labai natūralu. Tačiau kitas dalykas, kuris stebina, yra tai, kad įmonės ar vieši asmenys komunikuodami kartais užmiršta panaudoti vieną didžiausių kozirių, kuris prieinamas kiekvienam – mandagumą arba taktiškumą.

Mokėjimas tinkamai elgtis, neįžeisti, taip pat delikatumas ar santūrumas skamba labai paprastai, tačiau, pasitelkus juos laiku ir vietoje, galima pasiekti netikėtai malonių rezultatų.

Kolega Kęstutis Gečas viename savo įrašų taikliai išdėstė, kodėl verslas kartais turėtų būti nemandagus. Tačiau lygiai taip laiku pastebėjus tam tinkamą situaciją verslas galėtų ir turėtų būti mandagus. Kartais net tada, kai apie mandagumą net nesusimąstai, jis gali tapti lemiamu koziriu.

Situacija A (kai nutinka kažkas dėl įmonės ar asmens kaltės ir visi tai žino) – susidūrus su tokia ar panašia situacija, mandagumas gali nutiesti tiltus tarp įmonės ir visuomenės (ar kitos susipriešinusios pusės). Tačiau mandagumas neturėtų būti oficialus ir nuobodus, kaip dažnai pasitaiko šiandien, tačiau šiltas bei nuolankus. Kai įmonė ar asmuo ne tik pripažįsta savo kaltę, teisinasi ar bando taisytis, bet ir visa tai įvelka į mandagaus viešo bei individualaus bendravimo formą, tai gerokai greičiau ir lengviau sugrąžina visuomenės pasitikėjimą.

Situacija B (kai įmonė ar asmuo užpuolamas viešais kaltinimais) – aršus ar agresyvus varžovas dažnai gali sukelti įmonei nemažai problemų, tačiau tokioje situacijoje taip pat svarbu išlikti mandagiam. Paprastai aršūs, tūžmingi priešininkai pasiduoda emocijoms ir ilgainiui pamiršta logiką ar padaro kritinių klaidų, kurių sulaukus galima iškart jomis pasinaudoti ir pereiti į puolimą, pasitelkiant kontrargumentus.

Tačiau svarbu atminti ir tai, kad mandagumas ir taktiškumas nėra vien poza ar kaukė – tai tiesiog palanki forma tam tikromis situacijomis išsakyti tą pačią savo poziciją bei argumentus.

Situacija C (kai tiesiog susikerta dvi nuomonės) – susikirtus dviem nuomonėms viešai, labai svarbu atkreipti dėmesį į oponentą. Jei jis – garsus ir emocionalus varžovas, atsakyti jam tomis pačiomis emocijomis gali būti pražūtinga įmonei ar asmeniui. Komunikacinėje kovoje su juo visada protingas išlikti ramiam, būti taktiškai mandagiam, nes tai gali išvesti emocionalų varžovą iš rikiuotės.

Tačiau svarbu atminti ir tai, kad mandagumas ir taktiškumas nėra vien poza ar kaukė – tai tiesiog palanki forma tam tikromis situacijomis išsakyti tą pačią savo poziciją bei argumentus. Mandagumas neturėtų tapti įmonės ar asmens skiriamuoju bruožu – „va, jie, jis, ji – visada mandagūs“ – bet veikiau parodyti, jog įmonė ar asmuo geba ne tik prisitaikyti, tačiau ir sumaniai išsisukti iš situacijos tuo pat metu nepapiktinant visuomenės.

INK agency
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Komunikacija
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką