Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkurencijos taryba nustatė 19 klaidinančios sveikatingumo reklamos atvejų

Per pirmąjį šių metų pusmetį patikrinusi 70 produktų reklamų, skelbiančių, jog prekės pasižymi sveikatinamuoju ar fizinę būklę gerinančiu poveikiu, Konkurencijos taryba nustatė, kad kas ketvirta jų galimai klaidino vartotojus, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Moteris virtuvėje
Konkurencijos taryba nustatė 19 klaidinančios sveikatingumo reklamos atvejų / Fotolia nuotr.

Šių metų pirmąjį pusmetį Konkurencijos tarybos ekspertai patikrino 17 ūkio subjektų, valdančių 19 interneto svetainių, kuriose skelbtos 70 produktų reklamos. Nustačius, kad 19 reklamų galėjo klaidinti vartotojus, bendrovėms išsiųstos rekomendacijos nutraukti nepagrįstų teiginių skleidimą arba juos pakeisti.

Įmonės, reklamuodamos produktų sveikatinamąjį ar fizinę būklę gerinantį poveikį, privalo turėti patikimus įrodymus, kad produktai tikrai pasižymi tokiu poveikiu.

„Vartotojai paprastai neturi žinių, kurios leistų jiems įvertinti, ar reklamoje skelbiami teiginiai apie produkto naudą sveikatai yra teisingi. Galimybė gana paprastai – tiesiog nusipirkus reklamuojamus produktus – pasigerinti sveikatą atrodo patraukliai, ir vartotojai yra pasirengę išleisti pakankamai reikšmingas pinigų sumas. Dėl šių priežasčių pagrįsta reikalauti, jog įmonės, reklamuodamos produktų sveikatinamąjį ar fizinę būklę gerinantį poveikį, privalo turėti patikimus įrodymus, kad produktai tikrai pasižymi tokiu poveikiu, t.y. kad vartotojai gaus tai, už ką moka. Priešingu atveju tokia reklama laikytina klaidinančia“, – teigia Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas.

Didžioji dalis patikrintų įmonių, Konkurencijos tarybos teigimu, nurodė negalinčios pateikti mokslinių tyrimų, studijų ir pan. dėl reklamose išsakytų teiginių ir vadovaujasi tik gamintojų (kurie nėra Europos Sąjungoje veikiantys subjektai) pateiktais prekių aprašymais.

Dauguma įspėtų bendrovių atsižvelgė į rekomendacijas ir pašalino galimai Reklamos įstatymo nuostatas pažeidžiančias reklamas. Dėl trijų toliau skleidžiamų reklamų Konkurencijos taryba išsiuntė pakartotines rekomendacijas. Kadangi vienas ūkio subjektas nesiėmė jokių veiksmų ir toliau skleidė teiginius apie platinamoms prekėms priskiriamas gydomąsias ir sveikatinimo savybes, Konkurencijos taryba, kaip teigiama pranešime, nusprendė pradėti tyrimą.

Už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą bendrovėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8 688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34 754 Eur bauda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius