Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pernai 26 politikai valdė 57 žiniasklaidos priemones

Ramūnas Karbauskis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Ramūnas Karbauskis
Šaltinis: BNS
3
A A

Nors politikų, valdančių žiniasklaidos priemones, skaičius pastaraisiais metais nekinta, už skaidrumą kovojanti „Transparency international“ Lietuvos skyrius ragina žiniasklaidos priemones viešinti ryšius su politikais ir valstybės tarnautojais.

Kaip skelbia „Transparency international“ Lietuvos skyrius (TILS), 26 Seimo, savivaldybių tarybų nariai, valdininkai pernai Lietuvoje valdė 57 skirtingas žiniasklaidos priemones. 2012 metais tokių politikų buvo 25. Paprastai jie yra regioninės žiniasklaidos savininkai, o išrinkti į Seimą ar savivaldybių tarybas ir toliau išlieka žiniasklaidos savininkais. Duomenys skelbiami žiniasklaidos stebėsenos svetainėje stirna.info.

„Jei žiūrėtume į paskutinius 20 metų, kiek tokių priemonių buvo, jų buvo 78 – per 20 metų laikotarpį. Man regis, visai nemažai“, – Lietuvos radijui pirmadienį pristatydama tyrimą teigė „Transparency International“ Lietuvos skyriaus atstovė Rugilė Trumpytė.

2016 metais su žiniasklaida buvo susiję 9 Seimo nariai, 2 merai, 1 mero pavaduotojas, 2 ministerijos darbuotojai, 13 savivaldybių tarybų narių iš Vilniaus, Plungės, Kelmės, Mažeikių, Tauragės, Šalčininkų, Zarasų, Ignalinos, Panevėžio, Raseinių, Ukmergės ir Utenos. Pusė politikų (12) – iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos bei Liberalų sąjūdžio.

TILS vadovas Sergejus Muravjovas kviečia politikus parodyti pavyzdį ir savo žiniasklaidos priemonėse diegti aukščiausius žurnalistų etikos standartus.

„Pavyzdžiui, būtų puiku, jei žiniasklaida, susijusi su politikais, aiškiai tai deklaruotų, turėtų viešai paskelbtas elgesio taisykles. Juk skaitytojams svarbu žinoti, kaip šios žiniasklaidos priemonės išvengia politikų įtakos, kokios redakcinės politikos laikosi“, – sako S.Muravjovas.

Pagal pernykščius duomenis, tarp dabartinių parlamentarų taip pat yra žiniasklaidos savininkų. Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos lyderis Ramūnas Karbauskis valdo leidinius „Kaimo laikraštis“, „Šeimininkė“, „Rasos“, portalą up.lt, konservatoriai Dainius Kreivys ir Mantas Adomėnas – portalą politika.lt, su „tvarkiečiais“ kandidatavęs šiuo metu frakciją palikęs Kęstutis Pūkas – radijo stotis „Pūkas“, „Pūkas 2“ televiziją „Pūkas TV“. Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovams Michalui Mackevičiui ir Vandai Kravčionok priklauso leidiniai „Vilniaus krašto savaitraštis“, „Tygodnik Wilenszczyzny“, „Magazyn Wilenski“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką