Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvių įmonės klientų „medžioklei“ renkasi tarptautines parodas

Nuo spalvotų makaronų ir sūrių užkandžių iki baldų ar išmaniųjų elektronikos prietaisų gamybos – eksportuojamos lietuviškos produkcijos ir paslaugų įvairovė išties didelė. Kaip įmonėms pavyksta užkariauti užsienio rinkas? Pasirodo, svarbiausia – laiku pasinaudoti naujomis galimybėmis.
Verslo partneriai
Verslo partneriai / „Scanpix“ nuotr.

Eksportas didės

Eksportą galima laikyti Lietuvos ekonomikos varomąja jėga – jis sudaro apie 87 proc. viso šalies BVP, tad nesunku įsivaizduoti, kas atsitiktų, jei įmonės staiga nustotų eksportuoti. Vis dėlto ekspertai tikina, kad taip nutikti neturėtų, priešingai – bent artimiausius porą metų eksportas turėtų stabiliai didėti.

„Kol kas Lietuvos įmonės sėkmingai susitvarkė ir su euro zonos stagnacijos ir su Rusijos recesijos problema – eksportas pernai beveik nemažėjo, o šiemet vėl auga“, – sako „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis ir prognozuoja, kad 2016 m. eksportas padidės maždaug 5 procentais. „Panašų augimo tempą pavyks išlaikyti ir artimiausius dvejus metus“, – teigia jis.

Nors prognozės optimistinės, „Swedbank“ ekspertas neslepia, kad eksportuotojai jau dabar susiduria su tam tikrais iššūkiais: „Daugelyje sektorių produktyvumas auga lėtai, o darbo sąnaudų augimas vis didėja, dėl to šiuo metu lėčiau auga arba visai nebeauga tradicinės Lietuvos pramonės šakos – maisto pramonė, tekstilės ir baldų gamintojai. Ne ką mažesnius iššūkius patiria ir stambioji Lietuvos pramonė – naftos perdirbimo ir trąšų gamyklos.“

Anot jo, susiklosčiusi situacija rodo, kad ateityje eksporto augimas vis labiau priklausys nuo mažesnių, lankstesnių, greičiau naujas galimybes pamatančių ir prie besikeičiančių aplinkybių prisitaikančių įmonių.

Nuo JAV iki Afrikos žemyno

Lino gaminiai prancūzams, vokiečiams, italams, pomidorų ir majonezo padažai Afrikos ir Azijos gyventojams – lietuviškų prekių eksporto geografija labai plati.

Plėtra į užsienio rinkas daugeliui įmonių tapo pagrindiniu verslo varikliu, leidžiančiu ne tik išsilaikyti, bet ir užsitikrinti pelną. Ją ypač paskatino Europos Sąjungos priemonė „Naujos galimybės LT“, skirta remti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių dalyvavimą tarptautinėse parodose ir padengti dalį tam reikalingų išlaidų.

Tokiose parodose daugelį savo klientų atrado ne viena įmonė, tarp kurių – bendrovė „Naujasis Nevėžis“, gaminanti „Oho“ prekės ženklu žymimą produkciją.

„Šiandien eksportuojame į daugiau kaip 40 pasaulio šalių ir dirbame su tokiais pasauliniais tinklais kaip „Walmart“, „Carrefour“, „Spar“, „Metro“, „Tesco“, – sako bendrovės pardavimų vadovė Svajūnė Virbalienė.

Anot jos, įmonei, kuri dalį pelno gauna iš eksporto ir turi ambicijų plėstis, ši priemonė – labai naudinga. „Didžiąją dalį savo klientų surandame būtent parodose, o pasinaudoję šia priemone galime vykti ne tik į daugiau šalių, vadinasi, produkciją pristatyti daugiau klientų, bet ir sumažinti dalyvavimo kaštus, – sako ji ir vardija aplankytas šalis. – Vokietija, Paryžius, Amsterdamas, Kinija, Dubajus, Pietų Afrika, Ispanija, Londonas ir kt.“

Ne ką mažesnė šalių įvairovė matyti ir pasibaigus naujausiam kvietimui – pasirinktų šalių maršrutai driekiasi nuo Jungtinių Amerikos Valstijų iki Jungtinių Arabų Emyratų, neaplenkiant Baltijos regiono ir Rytų kaimynystės šalių, didžiųjų Europos ir Azijos miestų.

Pasiruošimas – pirmiausia

Bendrovės „Putokšnis“ administracijos direktorė Dovilė Šteimantienė eksportą vadina įmonės sėkmės pagrindu. Ir nesunku suprasti kodėl – net iki 90 proc. bendrovės pagaminamos produkcijos iškeliauja į užsienio šalis. Pagrindinė eksporto prekė – PET ruošinys – plastikinė pakuotė butelių putimo gamybai, o dažniausi klientai – gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų gamintojai.

„Eksportas yra pagrindinis įmonės pelno šaltinis, todėl mums labai svarbu nuolat ieškoti naujų rinkų ir plėstis esamose. Būtent šių dviejų dalykų padeda siekti priemonė „Naujos galimybės LT“. Šiuo metu jau planuojame aplankyti parodas Vakarų Europoje, Vokietijoje, Švedijoje“, – sako D. Šteimantienė. Paklausta, ar realu pirmą kartą nuvykus į parodą tikėtis debiutanto sėkmės, patikina: „Tikrai taip, jei tik besiruošdama jai įmonė padarė namų darbus.“

Kad geras pasiruošimas – pusė laimėtos sutarties, teigia ir „Elgama sistemos“ vadovas Mindaugas Lapkus. „Nuvykti į tarptautinę parodą nepakanka. Be išankstinio pasiruošimo tokie vizitai labiau primena ekskursiją“, – tikina jis ir išduoda, kad svarbiausia – išsamiai išanalizuoti rinką, pasikviesti partnerius ir suplanuoti su jais susitikimus.

Iš Lietuvos į užsienio šalis iškeliauja maždaug 80 proc. bendrovės gaminamos produkcijos, daugiausiai tai – aparatinė įranga. Pasinaudojusi priemone „Naujos galimybės LT“ artimiausiu metu bendrovė planuoja plėstis į Skandinavijos, kai kurių Vakarų Europos valstybių rinkas, stiprinti ryšius su partneriais Ukrainoje.

Untitled-1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius