-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žymiausias barų ekspertas: Visiškai nesvarbu, kur nuspręsite atverti baro duris

„Iš esmės, visiškai nesvarbu, kurioje vietoje nuspręsite atverti savo naujo baro duris... svarbu, ką ketinate ten siūlyti“, – mūsų pokalbį pradeda Spike'as Merchantas, vienas žymiausių barų ekspertų ir alkoholio industrijos atstovų, kuris į mūsų šalį aplankė antrojo „World Class“ pristatymo metu.
Spike'as Merchantas
Spike'as Merchantas / Projekto partnerio nuotr.
Temos: 2 Verslas Baras

25 metai, būtent tiek šis profesionalas atidavė tam, kad vakaruose duris atvertų barai, per savo gyvavimą ant sienų pasikabinę daugybę „iausias“ apdovanojimų. Spike dosjė puikuojasi tokie žymūs barai kaip „The Bar at the Dorchester“, „Artesian“, „Cloud 23“, „Molino Sutcky Hilton“ Venecijoje ir daugelis kitų. Spike taip pat yra viena centrinių figūrų žymiausiame pasaulyje barmenų profesionalumo čempionate „World Class“, kuris šiemet Lietuvoje vyksta jau antrus metus. Jis taip pat atsakingas už sistemą, kaip atrenkamas planetos geriausias specialistas.

Išbėrę daugybę komplimentų, pasisodinome Spike viename Vilniaus viešbučio vestibiulio barų pokalbiui:

- Spike'ai, tai ko gi reikia, kad duris atvertų tokia vieta, kuri patektų į pasaulio geriausiųjų sąrašus? Kokia reikšmę čia turi lokacija?

Tiesiog ne visi, kurie žengia į šį verslą tam iš tiesų yra pasiruošę. Supraskite mane teisingai, dirbti barų versle yra puikiai išmanyti santykių su žmonėmis verslą.

- Praktiškai jokios. Iš esmės neriant į svetingumo verslą (nes niekaip kitaip aš barų industrijos pavadinti negaliu) – yra gebėjimas atlikti namų darbus. Atsidarykite „excel“ langą ir gerai atlikite skaičiavimus. Man dažnai pasidaro liūdna sužinojus su kokiomis puikiomis mintimis jauni verslininkai yra priversti atsisveikinti. Ir visai ne todėl, kad jų mintis buvo bloga. O greičiau todėl, kad jie neįvertino planuojamo verslo skaičių. Tai per mažą plotą pasirinko, neteisingą kainodarą ir pan.

- Kurioje vietoje dažniausiai daroma klaida?

- Klaida? Sunku tai pavadinti klaida. Tiesiog ne visi, kurie žengia į šį verslą tam iš tiesų yra pasiruošę. Supraskite mane teisingai, dirbti barų versle yra puikiai išmanyti santykių su žmonėmis verslą. Yra daugybė akcentų ir detalių, kurios sudaro svarbią visumą, dėl kurios žmonės gali būti pamišę ir stovėti eilėse.

- Nuo ko tuomet reiktų pradėti?

- Susiveskite skaičius. Žinokite, kiek Jums reikia, kad išgyventumėte. Atkreipkite dėmesį į laikmetį. Daugybė barų savininkų su kuriais man teko garbė bendrauti – yra aistringi savo srities profesionalai. Jie ilgai laukė tinkamos akimirkos įgyvendinti savo svajonę. Tačiau tokie paprasti dalykai kaip nuoma, įrangos kaina, vyraujančios mados, galų gale, metų laikas – yra esminiai akcentai, kurie gali nulemti jūsų sėkmę arba ne. Geriausiu pripažintas „The American Bar“ įsikūręs legendiniame ir bene prabangiausiame Londono viešbutyje „Savoy“ savo veiklą pradėjo dar 1889 metais, tačiau apdovanoti jie buvo tik pernai. Kas yra jų sėkmės elementai? Jie turi stiprų užnugarį. Tai yra žinomas viešbutis. Automatiškai jiems užtikrinami resursai, srautas, tad galima koncentruotis ties turiniu. Be abejonės, šį barą įvertino per 500 industrijos svarbiausių atstovų, o to nepavyktų be stiprios lyderystės bare, kurią užtikrina Erik Lorincz, pagridninis šio baro barmenas.

Tačiau tai nebūtinai yra taisyklė. Yra ir kitokių variantų. Kaip pavyzdžiui „The Lost and Found“ baras Nikosijoje, Kipre. Autentiškas, bet tuo pačiu stilingas, londonietiško stiliaus baras Viduržemio jūros skalaujamoje saloje – valstybėje. Turint omenyje aplink žiojėjantį pasirinkimą, jis iš tiesų atkreipia kiekvieno dėmesį. Ir žinot ką, vos užsukę, nusišypsosite, nes pasijusite laukiami. Kol bus ruošiamas jūsų gėrimas, matysite tas mažas detales, kurios leis jums suprasti, kad bare dirbantiems žmonėms iš tiesų rūpi, kaip jūs jaučiatės būdami svečiuose pas juos.

- Jūsų paminėti barai yra iš esmės skirtingi. Susidaro įspūdis, kad už pavadinimo turi slypėti kažkokia istorija?

- O taip, istorija. Ji yra neįtikėtinai svarbi. Ji padeda perteikti tai, kuo jūs, kaip baras, tikite. O tiksliau, kas svarbu jame dirbantiems profesionalams. Istorija taip pat padeda išsiskirti. Ir galų gale, juk istorijas lengva pernešti. Mudu su Jumis šiuo metu taip pat dalinamės girdėtomis istorijomis, o ne faktais, kiek bare buvo staliukų ir kokios spalvos buvo mūsų gėrimas.

- Ir tuomet galime kalbėti apie personalą ir jo atranką?

- Bare dirbantys žmonės, be abejonės, yra svarbiausias turtas, kurį gali turėti jo savininkas. Tai yra neįtikėtinai svarbus ir sudėtingas darbas – atrinkti tuos specialistus, kurie supras savo misiją, tikės baro filosofija ir padės ją įgyvendinti.

Tad kaskart įžengęs į savo barą jis prisėsdavo vis prie kito staliuko. Vien tam, kad įsijausti į aplinką. Jis stebėdavo, ką jaučia ten sėdintis asmuo.

- Savo mokymų „World Class“ dalyvaujantiems barmenams metu minėjote istoriją apie jūsų pažįstamą Daną...

- Mano draugas Danas Londone turėjo paprastą britišką pub‘o stiliaus barą. Tačiau jam labai rūpėjo, kaip jo įstaigoje jaučiasi kiekvienas atvykęs svečias. Tad kaskart įžengęs į savo barą jis prisėsdavo vis prie kito staliuko. Vien tam, kad įsijausti į aplinką. Jis stebėdavo, ką jaučia ten sėdintis asmuo. Ar jam nepučia kondicionieriaus šaltis. Ką aplink jis mato? Galbūt greta jo paveikslas, nuo kurio nevalytos dulkės. Ar yra kur pasidėti kojas. Ar patogu pasikabinti striukę. Galų gale, kuriuo kampu jis mato barą, ar ten matomi procesai jam gali būti įdomus ar greičiau jį trikdys. Ir taip, diena iš dienos jis tobulino tai, ką paprastai galime pavadinti „vartotojo patirtimi“. Kaip jaučiasi pas tave atvykęs asmuo. Mano nuomone, tai yra kertinis sėkmingo verslo modelis – žvilgsnis per vartotojo patirtį.

- Ar yra kokių slaptų triukų, kuriuos naudoja žymiausi pasaulio barai?

- Sunku tai pavadinti triukais. Tiesiog kiekviena tokia vieta, kurios pavadinimą neabejotinai prisimename turi savo šeimininką. Tą asmenį, kuris puikiai prisimena visus, kas lankosi jo įstaigoje. Kur tie žmonės mėgsta sėdėti? Kas jiems yra svarbu? Svarbu gebėjimas nuskaityti nuotaiką, ar asmuo yra pavargęs, ar jis nori pabendrauti, galbūt jis atvyko tik trumpam...

- Ar šioje vietoje galėtų pasitarnauti taip dažnai pasaulyje linksniuojamas dirbtinis intelektas? Juk jis gerokai palengvintų procesus..?

- O dieve, mane net nupurtė šiurpas. Neabejoju, kad esu nepasirengęs tokio tipo ateičiai. Aš mieliau leisčiau save analizuoti žmogui, nei įrangai. Juk mes, žmonės, esame tokie talentingi, gebame nuskaityti mikroskopines veido išraiškas. Gebame prisiminti smulkias detales, įvykius. Iš esmės jausti žmogaus būseną. Galbūt aš esu tik pasiturintis. Galbūt atvykau anksčiau į prabangų barą, nes šiandien čia bus mano draugo gimtadienis ir aš noriu būti pirmas, kuris užsakys šampano butelį. Ar šioje vietoje mums galėtų pagelbėti dirbtinis intelektas? Na nebent visi barmenai taptų humanoidais su dirbtiniu intelektu, ir mane aptarnaujantis atrodytų kaip Scarlet Johanson, tuomet gal man visai ir nerūpėtų niekas kitas (juokiasi).

- Jei paklausčiau į kurį pasaulio kampelį privalu nuvykti, kad patirti įspūdingą barų pasaulį, kur rekomenduotumėte?

- Be abejonės – keliaukite į Atėnus Graikijoje. Šios šalies sostinė turi neįtikėtinai spalvingą barų pasaulį, kuriam sunku rasti priekaištų. Jei pinigai nėra esminis argumentas – tuomet kelkite sparnus į Singapūrą arba Tokijo miestą. Abu miestai iš tiesų gniaužia kvapą, tiek savo architektūra, tiek gebėjimu pritaikyti geriausias vakarų kultūros išradimus ir savybes. Nežinau ar rasite vietą, kurioje aptarnavimas bus labiau preciziškas nei ten. Tačiau jei norite tikro atsipalaidavimo, kviečiu į Lotynų Amerika. Tie kraštai neabejotinai suteiks jums stiprų žmogišką ryšį su aplink jus supančia aplinka.

- Pabaigai norėtume paklausti jūsų patarimo „World Class“ čempionate dalyvaujantiems jauniems barų profesionalams.

- Pažvelkite į save. Kas jus priverčia judėti? Kas jus žavi. Galbūt nuskambės senamadiškai, bet labai rekomenduoju kiekvienam jų pradėti rašyti dienoraštį. Ką šiandien nuveikėte tokio, kas jums įsiminė? Kokias istorijas išgirdote? Galbūt kažkas įdomaus įvyko. Skirkite vos 10 minučių. Kokį kokteilį Jums šiandien pavyko pagaminti? Kuo jis ypatingas? Kokia istorija slypi už viso to? Turėdami šias detales be vargo galėsite papasakoti savo istoriją. „World Class“ yra be proto reiklus čempionatas. Pažvelkite į šių metų nugalėtoją. Jūs privalote būti tobulas kiekviename čempionato etape. Turite įkvėpti. Bet tuo pačiu turite būti atsidavęs profesionalas. Niekas labiau nesijaučia nei apsimetinėjimas. Norite įkvėpimo – pasižiūrėkite jos „Signature“ etapo įrašą. Sėkmės visiems.

- Dėkojame už iš tiesų įdomų pokalbį, Spike'ai.

Spike Merchantas yra vienas iš autoretingiausio pasaulyje barmenų čempionato „World Class“ atstovų. Šiandien Spike keliauja po įvairius kontinentus tam, kad pasidalintų savo įžvalgomis su „World Class“ čempionato dalyviais. „World Class“ čempionato organizatoriai Lietuvoje yra aukštos klasės alkoholinių gėrimų tiekėjas „PRIKE Lietuva“. Čempionatas Lietuvoje šiemet vyksta jau antrąjį kartą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius