Geras turinys neatostogauja. Prenumerata vos nuo 0,50 Eur/mėn!
Išbandyti

Kada bus atidaryta bent dalis rekonstruojamos dviračių trasos nuo Smiltynės iki Nidos?

Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako tarp Juodkrantės ir Pervalkos rekonstrukcija juda sparčiau nei tikėtasi.
Dviračių takas Smiltynė-Nida
Dviračių takas Smiltynė-Nida / Susisiekimo ministerijos nuotr.

Dalis tako, nuo Smiltynės iki Juodkrantės bei jos pliažų, eismui bus atidaryta jau šį savaitgalį, likusi dalis – mėnesiu anksčiau nei planuota – rugsėjo pradžioje.

Nors baigiamieji darbai šį savaitgalį eismui atidaromoje dviračių tako nuo Smiltynės iki pat Juodkrantės (4,2 km) atkarpoje dar vyksta, tačiau naująjį taką jau kviečiami išbandyti tiek vietos gyventojai, tiek Kuršių nerijos svečiai. Įspėjama, jog atidaromoje eismui atkarpoje dar vykdomi baigiamieji kelkraščių tvarkymo darbai, todėl dviratininkų prašoma būti atidiems ir atsargiems.

Likusioje dviračių tako atkarpoje (18 km), nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link, eismas bus atidarytas rugsėjo pradžioje, o baigiamieji tako rekonstrukcijos darbai – vykdomi iki spalio.

Visų šių darbų metu iš viso bus rekonstruota 22 km ilgio dviračių tako dalis, kuri susijungs su praėjusiais metais atnaujinta 13,5 km atkarpa. Jas sujungus, nuo Smiltynės iki Nidos dviračiais bus galima judėti moderniausiu ir aukščiausius standartus atitinkančiu keliu.

„Rekonstruojama atkarpa nuo Juodkrantės iki Pervalkos yra paskutinė trūkstama dalis Neringos dviračių tako dėlionėje. Šio tako rekonstrukcija iš mirties taško nejudėjo keletą pastarųjų dešimtmečių, todėl man asmeniškai labai džiugu, kad ministerijų, savivaldybių ir gamtosaugininkų bendros pastangos pagaliau leido išspręsti įsisenėjusią problemą. Džiaugiuosi ir tuo, jog pradėtais darbais neapsiribojome. Suprasdami ir girdėdami visuomenės lūkesčius, šiam projektui skyrėme ir papildomas jėgas, ir pastangas. Tai leido maksimaliai paspartinti darbus ir tikimės taką eismui atidaryti net anksčiau, nei planuota“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Rekonstruotas pėsčiųjų ir dviračių takas Smiltynė–Nida bus 2,5–3,5 m pločio, su asfalto danga, įrėminta bortais. Tai leis užtikrinti, kad, esant poreikiui, specialusis transportas tinkamai galėtų naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos. 2,5 m pločio takas rengiamas Naglių gamtinio rezervato teritorijoje, siekiant sumažinti žalą saugomoms gamtos vertybėms.

Ties Juodkrante, 2,77 km ilgio atkarpoje, bus rengiama 5,5 m pločio dviračių gatvė su 2 m pločio šaligatviais pėstiesiems. Šioje atkarpoje taip pat numatoma įrengti 37 automobilių stovėjimo vietas. Projekto metu rekonstruojamose tako atkarpose suplanuota įrengti ir poilsio aikštelės su suoliukais bei dviračių stovais.

„Kuršių nerija yra ypatinga mūsų šalies vieta, aktyviai lankoma ne tik vietinių, bet ir užsienio turistų. Turime pasirūpinti, jog ji tinkamai reprezentuotų mūsų šalį, o automobilių ir dviračių kelių infrastruktūra būtų saugi ir patogi tiek vietiniams gyventojams, tiek kurorto svečiams. Šią vasarą Kuršių nerijoje vyksta intensyvūs darbai, stengiamasi, jog jie vyktų maksimaliai greitai ir džiaugiamės galėdami dviratininkus pradžiuginti dar trumpesniais terminais nei planuota“, – sako projektą įgyvendinančios „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Viso Kuršių nerijos nacionaliniame parke besidriekiančio pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis yra apie 50 km. Jo didžioji dalis, t. y. atkarpos nuo Smiltynės iki Juodkrantės ir nuo Juodkrantės iki Pervalkos, priklauso rekonstrukciją vykdančiai AB „Via Lietuva“, kuri rangos darbų sutartį yra pasirašiusi su konkursą laimėjusia įmone „YIT Lietuva“. Galutinis tako ruožas nuo Preilos iki Nidos, priklausantis Neringos savivaldybei, buvo remontuotas anksčiau ir eksploatacijai yra tinkamas.

Primename, kad istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas vyko keliais etapais. Ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio buvo įrengtas dar 1978 m. Nuo to laiko dalimis lipdytas, per visą pusiasalį nuvingiuojantis takas sulaukdavo tik būtinojo remonto ir iki 2022 m. rekonstruojamas nebuvo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sužadėtuvių žiedo paieškos: kaip išrinkti tinkamiausią?
Reklama
Į Lietuvą atvyksta Pasaulio moksleivių robotikos olimpiadai besiruošianti ukrainiečių komanda
Reklama
Modernūs lietaus nuvedimo sistemų sprendimai
Reklama
Balsuokite už architektūriškai žaviausią miestą ir pasidalinkite jus įkvepiančiais pastatais