-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geležinkelio elektrifikavimas – didesnis greitis, mažiau taršos ir triukšmo

Traukiniai jau dabar yra viena švariausių transporto rūšių pasaulyje, o greitai Lietuvoje turėsime dar daugiau galimybių važinėti elektra varomais traukiniais, kurių CO2 emisija bus nulinė. Ir tai tik vienas iš geležinkelio elektrifikavimo privalumų.
Lietuvoje šiuo metu elektrifikuota apie dešimtadalį geležinkelių.
Lietuvoje šiuo metu elektrifikuota apie dešimtadalį geležinkelių. / Organizatorių nuotr.

Lietuvoje šiuo metu elektrifikuota apie dešimtadalį geležinkelių. Pagal Europos Sąjungos elektrifikuotų geležinkelių vidurkį, kuris siekia 50 proc. visų geležinkelių, mūsų šalis atsilieka, tačiau šį rodiklį sparčiai vejamės.

Iki 2022 metų Lietuva ketina pilnai elektrifikuoti geležinkelio liniją nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Įgyvendinus šį projektą Lietuvoje bus elektrifikuoti jau 25 proc. šalies geležinkelių.

Lietuvoje taip pat bus elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis „Rail Baltica“ nuo sienos su Lenkija iki Latvijos sienos. Planuojama, kad šia linija elektriniai traukiniai važiuos nuo 2026 metų.

Nulinė tarša

Dėl pervežamo krovinių kiekio ir tam sunaudojamų degalų kiekio santykio geležinkeliai laikomi viena ekologiškiausių transporto priemonių. Elektrifikavus geležinkelį ekologijos faktorius dar labiau išauga – kadangi „Lietuvos geležinkeliai“ jau dabar vartoja tik iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektrą, elektrinio traukinio CO2 emisija Lietuvoje yra nulinė.

„Lietuvos geležinkelių“ atlikti skaičiavimai liudija, kad automobiliais iš Vilniaus į Klaipėdą pervežti 150 žmonių, prireiktų apie 770 litrų degalų. Tuo metu elektra varomam ir tiek pat keleivių vežančiam traukiniui degalų nereikia iš viso.

Mažiau triukšmo

Ekologija – ne vienintelis elektrinių traukinių privalumas. Šalia geležinkelio gyvenantys žmonės galės džiaugtis ramesne aplinka, mat elektrinių traukinių triukšmo lygis iki 10 decibelų mažesnis nei dyzeliu varomu šilumvežių, kurių triukšmas siekia iki 56 decibelų.

Šiuo metu geležinkelio elektros tinklas pertvarkomas Kauno geležinkelio mazge, pritaikant jį „Rail Baltica“ vėžei. Būtent čia, planuojama, bus ne tik Lietuvos, bet ir visam regionui svarbus logistikos mazgas.

Kauno geležinkelio Kaunas-Palemonas atkarpoje atliekami „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai – vieni svarbiausių ir sudėtingiausių šiame tarpvalstybiniame projekte. Iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos.

Važiuos iš Kauno

Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio, atnaujintas elektros tinklas.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius