-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Laivų statytojai iš duobės kapanojasi griebdamiesi naujovių

„Laivų statyba šiandien neduoda pelno, bet reikalauja lėšų jai palaikyti“, - teigė estų kapitalo koncerno „BLRT Grupp“, valdančio 78 kompanijas 8 šalyse, valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas.
Taline veikianti „BLRT Grupp“ laivų statykla šiais metais gavo didelį užsakymą iš Anglijos – pastatyti aliumininius katamaranus jūroje stūksančioms vėjo jėgainėms aptarnauti.
Taline veikianti „BLRT Grupp“ laivų statykla šiais metais gavo didelį užsakymą iš Anglijos – pastatyti aliumininius katamaranus jūroje stūksančioms vėjo jėgainėms aptarnauti. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Koncernas, šiemet šventęs 100 metų jubiliejų, 2001-aisiais įsigijo „Vakarų laivų gamyklą“ Klaipėdoje, o po devynerių metų ir Vakarų Baltijos laivų statyklą. Koncerne iš viso dirba beveik 4200 darbuotojų, 1900 jų – Klaipėdoje. 

„Laivų statyba, jei tai ne serijinė gamyba, yra sunkiai prognozuojamas verslas. Šiandien mes pinigų neuždirbame, netgi juos prarandame. Bet mes išmokome prarasti pinigus ir suprantame, kad laivų statyba yra sudėtingas bei ilgas procesas“, – apie šiandieninius iššūkius laivų statytojams kalbėjo F.Bermanas. 

Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Koncerno valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas
Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Koncerno valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas

Pastaraisiais metais koncerno prioritetai kiek pasikeitė – veiklos rūšių lyderio pozicijas tenka nebe laivų statyba, o metalo pardavimas. Šiuo metu ši kryptis užima beveik ketvirtį visos koncerno veiklos ir „BLRT Grupp“ į tai investuoja vis daugiau. Metalo supirkimo rinka – sparčiai auganti. Kol kas šioje srityje dominuoja Turkijos bendrovės. 

Tuo tarpu laivų remonto rinka išgyvena ne pačius geriausius laikus, krito ir krovinių gabenimo kainos. 

Bendrovė vis dar išlieka lydere Baltijos jūros regione laivų statybos srityje. Šiuo metu laivų statyba sudaro apie 14 proc. koncerno „BLRT Grupp“ veiklos. 

Prieš kelerius metus apsispręsta: laivai, kurių ilgis iki 40 metrų, bus statomi Taline, ilgesni laivai – Klaipėdoje. Abi statyklos turi užsakymų metams į priekį. 

Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Estai stato katamaranus britams.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Estai stato katamaranus britams.

Taline šiuo metu dalis darbuotojų sutelkti katamaranų, lašišų maitinimo baržų statyboms. Aliumininiai katamaranai, kuriuos užsakė anglai, aptarnaus vėjo jėgaines jūroje. Katamaranai, kuriems sunaudota apie 25 tonos aliuminio, yra 2,5 karto lengvesni nei kiti laivai, žymiai manevringesni ir suvartoja mažiau degalų. 

Estai tikina, kad šis metalas – ateities metalas, kurio savybės vis tobulinamos.

Klaipėdoje pajėgos sutelktos žvejybinių laivų, žemsiurbių, keltų statyboms. Daugiausiai užsakovų – iš Danijos, Norvegijos. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius