Koncernas, šiemet šventęs 100 metų jubiliejų, 2001-aisiais įsigijo „Vakarų laivų gamyklą“ Klaipėdoje, o po devynerių metų ir Vakarų Baltijos laivų statyklą. Koncerne iš viso dirba beveik 4200 darbuotojų, 1900 jų – Klaipėdoje.
„Laivų statyba, jei tai ne serijinė gamyba, yra sunkiai prognozuojamas verslas. Šiandien mes pinigų neuždirbame, netgi juos prarandame. Bet mes išmokome prarasti pinigus ir suprantame, kad laivų statyba yra sudėtingas bei ilgas procesas“, – apie šiandieninius iššūkius laivų statytojams kalbėjo F.Bermanas.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Koncerno valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas |
Pastaraisiais metais koncerno prioritetai kiek pasikeitė – veiklos rūšių lyderio pozicijas tenka nebe laivų statyba, o metalo pardavimas. Šiuo metu ši kryptis užima beveik ketvirtį visos koncerno veiklos ir „BLRT Grupp“ į tai investuoja vis daugiau. Metalo supirkimo rinka – sparčiai auganti. Kol kas šioje srityje dominuoja Turkijos bendrovės.
Tuo tarpu laivų remonto rinka išgyvena ne pačius geriausius laikus, krito ir krovinių gabenimo kainos.
Bendrovė vis dar išlieka lydere Baltijos jūros regione laivų statybos srityje. Šiuo metu laivų statyba sudaro apie 14 proc. koncerno „BLRT Grupp“ veiklos.
Prieš kelerius metus apsispręsta: laivai, kurių ilgis iki 40 metrų, bus statomi Taline, ilgesni laivai – Klaipėdoje. Abi statyklos turi užsakymų metams į priekį.
Aurelijos Kripaitės/15min.lt/Estai stato katamaranus britams. |
Taline šiuo metu dalis darbuotojų sutelkti katamaranų, lašišų maitinimo baržų statyboms. Aliumininiai katamaranai, kuriuos užsakė anglai, aptarnaus vėjo jėgaines jūroje. Katamaranai, kuriems sunaudota apie 25 tonos aliuminio, yra 2,5 karto lengvesni nei kiti laivai, žymiai manevringesni ir suvartoja mažiau degalų.
Estai tikina, kad šis metalas – ateities metalas, kurio savybės vis tobulinamos.
Klaipėdoje pajėgos sutelktos žvejybinių laivų, žemsiurbių, keltų statyboms. Daugiausiai užsakovų – iš Danijos, Norvegijos.