„Įvertinant tai, kad dyzelino kaina sudaro ženklią gabenimo geležinkeliais išlaidų dalį – iki 30 proc., jos padidėjimas gerokai pabrangintų tranzitą per Latviją. Toks sprendimas sunkiai sveiku protu suvokiamas. Dabar, kai Rusijos krovinių tranzitas ir taip sparčiai senka, įkainių augimas gali turėti katastrofiškų padarinių – smogtų mūsų geležinkelių koridoriaus ir uostų konkurencingumui“, – pabrėžė ji.
I.Antanės žodžiais, sprendimas dėl degalų akcizų didinimo priimtas neatsakingai ir paskubomis, neįvertinus rizikų, ir turėtų būti peržiūrimas.
„Ar vyriausybė paskaičiavo, kiek mes prarasime netekę tranzitinių krovinių, ir kaip mes tai kompensuosime?“, – retoriškai klausė I.Antanė.
Latvijos vyriausybė nusprendė akcizų didinimu kompensuoti dėl numatytos mokesčių reformos tikėtinas biudžeto įplaukų netektis.
Nuspręsta bešvinio benzino akcizą 2018 metais padidės 7,8 proc. iki 470 eurų už 1000 litrų, švito turinčio benzino – 24 proc. iki 564 eurų už 1000 litrų, dyzelino – 11 proc. iki 378 eurų už 1000 litrų, suskystintų naftos dujų – 12 proc. iki 206 eurų už 1000 litrų.