Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos jūrų krovos asociacija: giliavandenis uostas dar nereikalingas

Keturiolika uosto kompanijų vienijančios Lietuvos jūrų krovos asociacijos vadovai laikosi pozicijos – išorinis giliavandenis uostas, kol neišnaudotas visas Klaipėdos jūrų uosto potencialas, nereikalingas ir būtų tik papildomos išlaidos.
Jūrų krovos kompanijos "Bega" generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis ir Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika.
Jūrų krovos kompanijos "Bega" generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis ir Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas Vaidotas Šileika. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

„Dauguma asociacijos narių mano, kad giliavandenis uostas – ar jis būtų statomas Būtingėje, ar Melnragėje, yra ekonomiškai nepagrįstas projektas. Klaipėdos uosto pajėgumai ir dabar nėra visiškai išnaudoti“, – teigė keturiolika metų asociacijai vadovavęs jūrų krovos kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis. Jam antrino ir naujasis asociacijos vadovas – Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika. 

Šiuo metu, skaičiuojama, Klaipėdos uoste krovos kompanijos išnaudoja kiek daugiau nei 50 proc. potencialo. „Žvelgiant į perspektyvą – per dešimt metų metinė krova gali padidėti 10 mln. t“, – tikino A.Kuzmarskis. Praėjusiais metais Klaipėdos uoste perkrauta kiek daugiau nei 35 mln. t krovinių.

„Jei pavyktų išnaudoti apie 75-80 proc. uosto pajėgumų – jau būtų optimalus rezultatas. Kiekvienais metais uosto kompanijų pajėgumai padidėja apie 4-5 mln. t. Vien „Bega“, pastačius naują terminalą, perkrauna 2 mln. t krovinių daugiau. Klaipėdos uosto pajėgumai, geležinkelių potencialas – didžiulis, reikia tik išnaudoti“, – teigė A.Kuzmarskis. Paskaičiuota, kad išorinio giliavandenio uosto statybos atsieitų apie 1 mlrd. Lt. Krovos kompanijų atstovai tikina, kad neišnaudojus viso šiandieninio uosto potencialo imtis naujojo – būtų nepamatuota. 

„Svarbiausia – būti patogiems krovinių siuntėjams. Siekiame, kad klientas galėtų pasirinkti įvairaus tipo laivus ir žinotų, kad jo krovinys bus saugiau ir greitai perkrautas. Kitaip mes klientų nepritrauksime“, – teigė naujasis asociacijos vadovas V.Šileika. 

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija įsteigta 1999 m. Šiandien ji vienija 14 tikrųjų narių ir vieną asocijuotą narį – Klaipėdos universitetą. Nuo pat asociacijos įkūrimo iki kovo 25 d. jai vadovavo kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius