Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nepaisant sunkumų Rytuose, Lietuvos vėžėjų pajamos auga

Nepaisant komplikacijų Rytų rinkose, o taip pat kritusių gabenimo įkainių Lietuvos vežėjai augina pajamas ir aktyviai investuoja. Nors negerų ženklų vis daugėja, transportininkai siekia diversifikuoti rinkas. Tokias tendencijas pažymi įmonių nemokumo riziką vertinančios„Creditreform Lietuva“ analitikai, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ užsakymu atlikę šio sektoriaus tyrimą.
Vilkikai
Vilkikai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Pastarųjų mėnesių sankcijas, kurias Rusijos tarnybos taikė mūsų šalies mėsininkams ir pienininkams, savo kailiu patyrė ir patiria transportininkai, – sako „Creditreform Lietuva“ verslo analitikė Alina Rauktytė.

Lyg to būtų negana, pasak analitikės, aštrėjanti konkurencija aptirpdė vežimo paslaugų kainas, kurios mažėjo visus 2013-uosius, lyginant su ankstesniais metais. Tačiau transportininkų statistinės pajamos toliau išlaikė augimo tendenciją, nors šis augimas vis sunkiau pasiekiamas.

„Pavyzdžiui, jei pirmąjį 2013 m. ketvirtį jis siekė per 17 proc., tai per spalį-gruodį  susitraukė iki kiek mažiau nei 13 proc. Transporto ir saugojimo sektoriaus įmonių pardavimo pajamos tolygiai didėjo ir 2013 metais siekė 23,9 mlrd. Lt (2012 m. – 21 mlrd. Lt), įmonės sugebėjo išlikti pelningos“, - sakė ji.

Algos augo

Tačiau ne visiems vežėjams sekėsi augti. Vietoje su pajamomis trypčiojo kito keleivinio sausumos transporto atstovai. Visus 2013-uosius metus traukėsi vežėjai geležinkeliu. Lyginant su 2012 m. jų pardavimai (apyvartos) pernai mažėjo kiekvieną mėnesį, o vieną ketvirtį kritimas siekė net – 13,3 proc. Pagal darbo užmokesčio lygį transportininkai jau pralenkė ikikrizinius 2008 metus.

Grynasis mūsų narių pelningumas pernai mažėjo ir nukrito beveik iki 2010 metų lygio, - sako A.Kondrusevčius.

Bendra  transportininkų mokamų atlyginimų suma pernai ūgtelėjo nuo 2,81 mlrd. Lt iki 3,17 mlrd. Lt. Tiesa, su darbo užmokesčiu lenktyniavo ir išlaidos degalams.

„Grynasis mūsų narių pelningumas pernai mažėjo ir nukrito beveik iki 2010 metų lygio. Jis tesiekia 2,87 proc.“, – pokyčius vežėjų versle pristato Algimantas Kondrusevčius, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas.

Rinkas diversifikuoja

Pasak jo, asociacija „Linava“ ir jos nariai imasi aktyvių veiksmų ieškodami išeities. Vienas jų – verslo ir rinkų diversifikacija. „Negailime jėgų šiam darbui. Dalyvaujame įvairiose verslo misijose ir daugybėje renginių Europos ir Azijos šalyse. Dairomės į Kinijos, Maroko, Uzbekistano, Azerbaidžano rinkas“, – teigia A. Kondrusevičius.

Analitikai vežėjų perspektyvas vertina palankiai ir dėl sunkumų Rytuose susidariusios nepalankios situacijos nedramatizuoja.

„Sėkmingą Lietuvos transporto įmonių veiklą didele dalimi nulėmė transportininkų sugebėjimai eksportuoti savo paslaugas. Lyginant su 2008 m., tranzitinių vežimų tonažas išaugo net 68,3 proc., o krovinių apyvarta viršijo prieškrizinį lygį 38,6 proc., - džiaugiasi A. Rauktytė, -  rekordinė samdomo kelių transporto krovinių ketvirtinė apyvarta buvo pasiekta 2013 m. I-II ketvirčiais, ji išaugo 21 proc. ir 15 proc. lyginant su 2012m. I-II ketvirčiais atitinkamai.“

Tačiau augimas vežėjams kainuoja vis daugiau. „Creditreform Lietuva“ duomenimis, mažėja itin smulkių transporto įmonių, kuriose dirba 1-9 darbuotojai. Jei šių metų pradžioje smulkiausiųjų vežėjų buvo 5459, tai gegužės 1 d. jų liko 5312. Viena to priežasčių gali būti investicijų stoka, nes bankai smulkiam verslui skolina nenoriai.

Transporte pernai bankrutavo 35 proc. įmonių daugiau nei prieš metus, o tuo pat metu bendrai Lietuvoje ūkyje tik 14 proc. daugiau. 2014 m. bankrotų skaičius augo toliau: sausį su rinka atsisveikino 14, balandį – dar 19 įmonių.

Grėsmingai daugėjo ir bankroto pranašų – apribojimų naudotis įmonės turtu. Transporte turto areštų tendencijos vėl gi prastesnės nei vidutiniškai visame ūkyje. Lyginant su 2012-2013 m., turto areštus patyrė daugiau transportininkų, ypač smulkiųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius