Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Palangos aplinkkeliu automobiliai riedės jau kitą pavasarį

Antradienį pradėti Palangos aplinkkelio statybos darbai. Kurortą aplenksiantis 8,25 km ilgio kelias bus nutiestas dar šiemet, o jau kitų metų gegužę juo važiuos transporto priemonės.
statybos darbų pradžia simboliškai pažymima kelio ženklo „Kelio darbai“ su specialia informacine lentele įkasimu aplinkkelio darbų teritorijoje.
statybos darbų pradžia simboliškai pažymima kelio ženklo „Kelio darbai“ su specialia informacine lentele įkasimu aplinkkelio darbų teritorijoje. / Palangos miesto savivaldybės nuotr.

Palangos aplinkkelis bus tiesiamas įgyvendinant Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą „Palangos aplinkkelio tiesimas ir eksploatacinė priežiūra“. Tai pirmasis šalyje kelių statybos projektas, įgyvendinamas viešosios ir privačiosios partnerystės būdu.  

„Man teko dirbti susisiekimo ministru, tad puikiai suprantu šio aplinkkelio būtinybę. Džiaugiuosi, kad būtent susisiekimo srityje įgyvendinamas pirmasis viešosios ir privačiosios partnerystės projektas, kurio naudą pajus ir Palangoje gyvenantys žmonės, ir transporto priemonių vairuotojai, pervežantys krovinius. Šiuo aplinkkeliu bus išspręsta automobilių srauto problema,“ – sakė premjeras Algirdas Butkevičius.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius taip pat palankiai vertina naują iniciatyvą, kai šalyje kelių statybai naudojami alternatyvūs finansavimo šaltiniai: „Šis projektas valstybinės reikšmės keliuose yra pirmas ir, esu tikras, sėkmingas bandymas derinti privačią ir viešą partnerystę. Džiaugiuosi, kad aplinkkelis pirmiausia leis lengviau atsipūsti palangiškiams.“ 

LAKD projektą rengė kiek ilgiau nei dvejus metus. Žinant kaimyninių valstybių patirtį, tai puikus tempas. Tarkim, Lenkijoje pirmoji viešosios ir privačiosios partnerystės sutartis pasirašyta tik po 9-erių metų, Latvijoje parengiamieji darbai truko trejus metus, bet sutartis taip ir nebuvo pasirašyta. 

„Džiaugiuosi, kad Direkcija tapo pirmąja valstybės institucija, parengusia viešosios ir privačios partnerystės projektą. Rangovams linkiu puikiai nutiesti kelią, kad jis ilgai tarnautų ir naudotojams teiktų ne mažesnį džiaugsmą nei poilsis Palangoje," – sakė LAKD vadovas Skirmantas Skrinskas.

Kurortinį miestą vargino intensyvūs transporto srautai. Tyrimai parodė, kad vien vasarą per Palangos miesto teritoriją pravažiuoja apie 75 tūkst. automobilių, o sunkiasvoris transportas važiuoja visus metus.

„Problema ypač išryškėja vasaros savaitgaliais, kai iš Palangos norinčiųjų išvažiuoti automobilių eilės nusidriekia kone nuo oro uosto ir užtvindo pagrindines miesto gatves. Nutiesus aplinkkelį tranzitinis transportas neužsuks į Palangos centrą, todėl gyventojai ir kurorto svečiai galės mėgautis ramybe ir grynu oru“, – kalbėjo Palangos meras Šarūnas Vaitkus.

Palangos aplinkkelis aktualus ir Kretingos rajono gyventojams, o ypač tiems, kurie dirba kurortiniame mieste arba gyvena netoliese.

„Vasarą aplinkkelis leis išvengti automobilių spūsčių ties įvažiavimu į Palangą valstybiniu keliu A11 Šiauliai-Palanga. Tačiau labiausiai rajono gyventojai džiaugiasi, kad Vydmantų sankryžoje vykstant 1000 km automobilių lenktynėms šiuo keliu nebebus ribojamas automobilių eismas. Dirbantys kurorte žmonės ir aplinkinių kaimų gyventojai būdavo nepatenkinti, kai kelias ties Vydmantų gyvenviete būdavo uždaromas“, – sakė Kretingos rajono savivaldybės meras Juozas Mažeika. 

Projekto rangovai – patyrusios transporto infrastruktūros statybos bendrovės „Kauno tiltai“ ir „Šiaulių plentas“. Dar šiemet nutiestas kelias į magistralinės reikšmės kelią A13 Klaipėda – Liepoja įsilies  už Palangos oro uosto. Kitąmet pavasarį bus atlikti kelio ženklinimo bei kiti su saugiu eismu susiję darbai ir nuo gegužės 1 d. bus leidžiamas eismas. Tiesiant aplinkkelį bus rekonstruota netoli Palangos esanti dviejų lygių Vydmantų sankryža, taip pat įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos. 

Palangos aplinkkelis 23-ejus metus bus prižiūrimas privačiomis lėšomis. Valstybė už atliktus darbus ir suteiktas paslaugas pradės mokėti nuo trečiųjų projekto įgyvendinimo metų ir atlygį išmokės per 23-ejus metus. Projekto įgyvendinimo kaina –123,6 mln. litų. Jo valdymą ir administravimą per visą sutarties galiojimo laikotarpį vykdys specialiai įsteigta bendrovė „Palangos aplinkkelis“.

„Pasibaigus sutarties terminui, valstybės nuosavybėn bus perduotas kokybiškas, visus normatyvinius reikalavimus atitinkantis kelias, kuris dar 10 metų po sutarties pabaigos tarnaus be priekaištų. Pasaulinė praktika rodo, kad įgyvendinant projektus viešosios ir privačiosios partnerytės būdu yra pasiekiamas geriausios kainos ir kokybės santykis. Tai yra didžiausias tokių projektų privalumas“, – teigė Vitoldas Sapožnikovas,  bendrovės „Palangos aplinkkelis“ direktorius. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius