Rumunijos prisijungimas „Vikingui“ atvers daugiau kelių

Praėjusią savaitę Sofijoje (Bulgarija) vyko Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Moldovos ir Rumunijos geležinkelių bei operatorių pasitarimas traukinio „Vikingas“ klausimais. Posėdyje Rumunijos geležinkelių bendrovė „CFR Marfa S.A.“ vienbalsiai ir lygiomis teisėmis priimta į projekto dalyvių gretas.
Vilnius visą dieną lyg apsiaustas rudeniškos prieblandos.
Vilnius visą dieną lyg apsiaustas rudeniškos prieblandos. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Prisijungti prie „Vikingo“ projekto jau svarsto ir Švedijos geležinkelių bendrovė „Greencargo“, kuri galėtu tapti operatore Skandinavijos šalyse.

Rumunijos prisijungimas atvers dar daugiau galimybių tolesnei „Vikingo“ plėtrai, sustiprins jo konkurencingumą bei bus strategiškai naudingas krovinių gabenimui tarp Turkijos ir Europos rinkų. Prisijungti prie „Vikingo“ projekto jau svarsto ir Švedijos geležinkelių bendrovė „Greencargo“, kuri galėtu tapti operatore Skandinavijos šalyse.

 „Vikingo“ operatore Rumunijoje bus antrinė „CFR Marfa S.A.“ įmonė, užsiimanti krovinių ekspedijavimu – „Rofersped S.A.“

„Lietuvos geležinkeliai“ su ja pasirašė krovinių ekspedijavimo sutartis, kurių pagrindu bus perkami vežimai ir su tuo susijusios papildomos paslaugos Rumunijos teritorijoje bei parduodamos ekspedijavimo paslaugos Lietuvoje.

Susitikimo metu dalyviai patvirtino „Vikingo“ plėtros veiksmų planą 2014-2015 metams, suderino naują sausumos maršrutą į Turkiją per Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos, Rumunijos, Bulgarijos teritorijas, patikslino traukinio kursavimo technologija, aptarė ir suderino kainodarą. Taip pat diskutavo dėl konteinerinių jūrinių linijų galimybių prisijungti prie šio projekto. Jau rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais numatyti bandomojo traukinio vykimai iš Lietuvos į Turkiją ir atgal.

Konteinerinis traukinys „Vikingas“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Moldovos, o nuo šiol ir Rumunijos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras.

Konteinerinis traukinys „Vikingas“ yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Moldovos, o nuo šiol ir Rumunijos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Vikingas“ nuo projekto pradžios, kai 2003 m. iš Iljičiovsko (Ukraina) į Klaipėdą (Lietuva) atvyko pirmasis traukinys, iki šių metų balandžio 30 d. pervežė jau per 350 tūkst. 20 pėdų ilgio jūrinių konteinerių (TEU).

Projektas „Vikingas“ 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas“.

Europos Sąjungos mokslinių tyrimų programa BESTFACT šių metų balandį „Vikingui“ skyrė apdovanojimą „Geriausias žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projektas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius