Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiauliuose panaikinus maršrutinius taksi, pelną skaičiuoja savivaldybės įmonė

Nuo vasario Šiaulių mieste nebelikus maršrutinių taksi autobusų, miesto savivaldybei priklausanti bendrovė „Busturas“ skaičiuoja padidėjusį pelną. Kol kas stringa bendrovės skelbtas privežamųjų maršrutų konkursas – trys dalyviai pasiūlė per dideles kainas, tad sutartys nepasirašytos, po pusmečio konkursas bus skelbiamas iš naujo.
IMG_3805
Mkroautobusai

„Busturo“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas pirmadienį žurnalistams pristatė keletą naujienų. Nuo šių metų vasario 2 d. mieste nebelikus maršrutinių taksi autobusų, Šiaulių miesto savivaldybei priklausantis „Busturas“ skaičiuoja padidėjusį pelną.

Lyginant su praėjusių metų vasario mėnesiu, tikėtasi gauti dešimtadaliu daugiau pajamų iš keleivių pervežimo mieste.

Galima būtų konstatuoti, kad dalis lėšų ištraukta iš šešėlio, – sakė G.Vyšniauskas.

Tačiau lūkesčiai buvo viršyti – gauta 15 proc. daugiau pajamų. O tai sudaro 255 tūkst. litų (vidutiniškai kas mėnesį bendrovė iš miestiečių pervežimo uždirba 1,7 mln. litų).

„Galima būtų konstatuoti, kad dalis lėšų ištraukta iš šešėlio“, – pasiekimus įvertino Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas.

Jo nuomone, privačios maršrutinių taksi paslaugas teikusios bendrovės galimai slėpė mokesčius ir nedeklaruodavo visų gaunamų pajamų už keleivių pervežimą. Viešai ši priežastis ne kartą buvo įvardijama kaip viena iš priežasčių, kodėl nebuvo pratęstos šių metų vasarį pasibaigusios sutartys tarp Savivaldybės ir privačių vežėjų.

Atnaujins autobusų parką

T. Bielinskas tikina, kad padidėjusias pajamas nukreips į bendrovės modernizavimą – bus keičiami susidėvėję autobusai, atnaujinamos patalpos. Jau šį ketvirtadienį bendrovė šiauliečiams viešai pristatys tris naujus savo pirkinius – pailgintus „Mercedes“ autobusus. Juos, pasak T. Bielinsko, pavyko įsigyti pigiau nei rinkos kaina. „Šie autobusai dalyvavo parodose, nepravažiavę nė tūkstančio kilometrų, bet dėl šios priežasties jie buvo pigesni“, – džiaugėsi vadovas.

Per septynerius metus vienas toks autobusas su palūkanomis kainuos apie 764 tūkst. litų.

Pasak jo, per septynerius metus vienas toks autobusas su palūkanomis kainuos apie 764 tūkst. litų (autobuso rinkos kaina yra per milijoną litų). Šie trys nauji autobusai pakeis bendrovės šešis susidėvėjusius autobusus.

Autobusai važiuos dviem pamainomis populiariausiais maršrutais – 7, 12, 21, o autobusus vairuos pernai Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU garbės medaliais apdovanoti vairuotojai.

Bendrovės vadovas skaičiuoja, kad per dešimt metų vien už sutaupytą kurą naujas pirkinys atsipirks. Dar devynis naujus autobusus bendrovė gaus šią vasarą – juos nupirko Aplinkos ministerija (iš viso nupirkta daugiau autobusų – kitus gaus kitų miestų autobusų parkai). Po naujų autobusų pristatymo šį ketvirtadienį šiauliečiai kviečiami į ekskursiją po bendrovės patalpas. „Norime parodyti žmonėms, kaip gyvename dabar, kad galėtų palyginti, kaip gyvensime ateityje“, – kvietė į ekskursiją T. Bielinskas.

Užsiprašė daugiau

Mieste panaikinus maršrutinius taksi autobusus privačioms bendrovėms buvo pasiūlyta aptarnauti septynis privežamuosius maršrutus. Buvo paskelbtas viešasis paslaugos pirkimo konkursas. Sulaukta trijų dalyvių, tačiau konkursas neįvyko. „Lyginant su analogišku konkursu Vilniuje, bendrovės pasiūlė 50 proc. didesnes kainas. Mes su tuo nesutikome“, – teigė T. Bielinskas.

Pasak jo, naujas konkursas galės būti skelbiamas tik po pusmečio. Tikimasi, kad per tą laiką pavyks stabilizuoti keleivių srautus, įvertinti kainas, tad po pusmečio gal ir privatininkai pasiūlys palankesnes kainas. „Jie prašė didesnių atstumų, daugiau kilometrų, tada sutiktų vežti už mažesnes kainas. Nesame jiems skolingi“, – pirmadienį sakė T. Bielinskas.

Trūksta vairuotojų

Mums trūksta apie 40 vairuotojų, kurie galėtų dirbti pagrindiniuose maršrutuose mieste, – sakė T.Bielinskas.

Kol kas privežamuosius maršrutus aptarnauja pats „Busturas“ – dalį maršrutinių autobusų išsinuomojo, dalį, T. Bielinsko žodžiais tariant, bendrovė įsigijo. Vairuotojus perviliojo iš privačių vežėjų bendrovių. Kodėl tuomet skelbti konkursą, jei sėkmingai pati bendrovė gali aptarnauti maršrutus? T. Bielinskas sako, kad pačiai bendrovei trūksta vairuotojų pagrindiniuose maršrutuose, o ir mikroautobusus įsigyti būtų pernelyg brangu.

„Mums trūksta apie 40 vairuotojų, kurie galėtų dirbti pagrindiniuose maršrutuose mieste. Reikia skaičiuoti ir autobusų kainą – naudotas mikroautobusas kainuoja apie 50 tūkst. eurų (maždaug 172 tūkst. litų), naujas – dukart daugiau. Jeigu autobusiukas per dieną važiuos tik porą valandų, tai pirkinys neatsipirks. Perkant tris didžiuosius autobusus irgi vienas iš reikalavimų buvo, kad jie važiuotų visą dieną“, – tikino T. Bielinskas.

Šiaulių bendrovės „Busturas“ autobusai susidėvėję. Jau šią savaitę bendrovė pristatys tris savo naujus pirkinius ir pakvies šiauliečius į ekskursiją po bendrovę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius