Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teismas sustabdė VLRD riedmenų stabdžių dalių konkursą

Estijos kapitalo geležinkelio paslaugų bendrovės „Skinest Baltija“ prašymu teismas laikinai sustabdė „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) skelbtą maždaug 50 tūkst. eurų vertės riedmenų stabdžių atsarginių dalių konkursą.
Vilniaus apygardos teismas
Vilniaus apygardos teismas / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Vilniaus apygardos teismas liepos 22 dieną išnagrinėjo „Skinest Baltijos“ prašymą dėl laikinųjų apsaugos priemonių ir sustabdė konkurso procedūras, įskaitant sutarties vykdymą, jeigu ji jau pasirašyta, BNS pranešė teismo atstovė Lina Nemeikaitė.

Teismo nuomone, nestabdžius konkurso procedūrų būtų iš esmės apsunkintos „Skinest Baltijos“ galimybės grąžinti jį į stadiją, kurioje galbūt padarytas pažeidimas.

Pasak „Skinest Baltijos“ atstovų, nei pirkimo būdas, nei jo teisinis pagrindas, nei pasiūlymų vertinimo kriterijai kvietime tiekėjams nebuvo nurodyti, o kvietimai teikti pasiūlymus buvo išsiųsti tik VLRD pasirinktoms įmonėms. „Skinest Baltija“ pateikė savo pasiūlymą, tačiau geležinkelių įmonė jo nevertino.

„Skinest Baltija“ teigia, kad VLRD yra pripažinta perkančiąja organizacija ir pirkimus turi skelbti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą – tai jau du kartus pripažino Apeliacinis teismas – bei prašo teismo pripažinti VLRD konkursą neteisėtu ir jį nutraukti.

„Teismo sprendimas taikyti laikinąsias apsaugos priemones mus džiugina, tačiau nesu tikras, ar jis pakeis įsisenėjusią praktiką tiesiog ignoruoti priežiūros institucijų ir net teismų nuomonę“, – komentare BNS sakė „Skinest Baltijos“ vadovas Valdas Rasimas.

Jis priminė, kad Apeliacinis teismas sausį galutinai nutarė, jog VLRD turėtų vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu, o Viešųjų pirkimų tarnyba išvadą dėl bendrovės prievolės tapti perkančiąja organizacija paskelbė dar 2019 metų birželį. Be to, šiemet pati VLRD paskelbė atsisakanti neviešų komercinių pirkimų.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas anksčiau yra sakęs, jog grupės antrinės įmonės „LG Cargo“ ir VLRD jau įsiregistravo perkančiosiomis organizacijomis, tačiau tai nėra teisinga, nes dėl to jos atsidūrė nelygiose konkurencinėse sąlygose, palyginti su kitais rinkos dalyviais.

Pasak M.Dubausko, jokiai kitai Lietuvos krovinių vežimo bendrovei nėra prievolės skelbti viešuosius pirkimus – jos, kaip bet kuri įmonė, perka pagal komercinę tvarką.

Situaciją dėl „Lietuvos geležinkelių“ konkursų pavasarį ėmėsi nagrinėti Seimo Ekonomikos komitetas, jis paprašė Susisiekimo ministerijos pateikti informaciją apie grupės pirkimus. Viceministras Valdas Klimantavičius tuomet teigė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės turėtų būti perkančiosios organizacijos ir skelbti viešuosius pirkimus, o ne kitais būdais įsigyti prekes ir paslaugas.

Vilniaus apygardos teismo nutartis per septynias dienas gali būti skundžiama Apeliaciniam teismui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius