-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Traukinių bilietų kainos po padidinamuoju stiklu: kaip nepermokėti už kelionę?

Nuo liepos pirmosios brangsta kelionė traukiniais. Brangiau teks mokėti už visas be išimties keliones pirmąja klase, beveik visas keliones į pajūrį savaitgaliais. Eurą kitą sutaupysite tik tuomet, jeigu į pajūrį išsiruošite ne pačiu patogiausiu laiku, pavyzdžiui, antradienį.
Prastai besijaučiantis turistas traukinių stotyje
Prastai besijaučiantis turistas traukinių stotyje / 123rf.com

„Lietuvos geležinkeliai“ ėmė ir pakėlė kelionės traukiniais kainas. Sako, kad nori paskatinti žmones keliauti ne piko metu. Tačiau, pavyzdžiui, penktadienį, kai tikėtina, kad dauguma ir susiruošia trumpam poilsiui prie jūros, tokių traukinių nėra. Pirmadienį, trečiadienį ir ketvirtadienį – po vieną iš keturių kasdienių reisų. Tik antradienį visi reisai iš Vilniaus į Klaipėdą vadinami ne piko, taigi yra pigesni.

„Lietuvos geležinkeliai“ 15min pateikė išsamią informaciją apie visus piko ir ne piko traukinius į ir iš Klaipėdos. Kelionė piko traukiniais bus brangesnė, ne piko – kiek pigesnė. Siūlome susipažinti su traukinių tvarkaraščiu.

Kelionės į vieną pusę kaina gali išaugti iki 8 eurų

Keliauti pirmąja klase, o ypač piko metu, dabar bus tikra prabanga. Už du bilietus vienam žmogui į Klaipėdą ir atgal penktadienį-sekmadienį sumokėsite 50 eurų.

Palyginimui: rugsėjį kelionė su „Ryanair“ į Oslą ir atgal iš Vilniaus žmogui kainuos 30 eurų, iš Kauno į Neapolį ir atgal su tomis pačiomis avialinijomis nuskrisite už 60 eurų.

Keliauti pirmąja klase, o ypač piko metu, dabar bus tikra prabanga. Už du bilietus vienam žmogui į Klaipėdą ir atgal penktadienį-sekmadienį sumokėsite 50 eurų. Palyginimui: rugsėjį kelionė su „Ryanair“ į Oslą ir atgal iš Vilniaus žmogui kainuos 30 eurų, iš Kauno į Neapolį ir atgal su tomis pačiomis avialinijomis nuskrisite už 60 eurų.

Ir padidintos kainos, kaip 15min informavo „Lietuvos geležinkeliai, – ne sezoninės. Taigi net jei prie jūros susiruošite ir gūdų rudenį, mokėsite daugiau. Kai skristi kažkur į Europą bus dar pigiau, juk ne sezonas.

Nuo liepos kelionė antrąja klase ne piko traukiniu į pajūrį kainuos 14,5 euro (dabar nuo 14,5 iki 16 eurų), tačiau norintiems važiuoti piko metu teks susimokėti jau 17,4 euro.

1 klasės vietų kaina piko traukiniuose Vilnius–Klaipėda sieks 25 eurus (dabar nuo 17 iki 19 eurų). Bilietai maršrutu Vilnius–Klaipėda ne piko metu kainuos 22,1 euro (dabar nuo 17 iki 19 eurų).

Taigi kai kurie bilietai pabrangsta net 8 eurais.

Tad ką daryti, jeigu Oslas rudenį netinka, o į pajūrį norisi važiuoti ne antradienį?

Autobusų kainos svyruoja

Mažesnių kainų medžiotojai gali atidžiai pastudijuoti autobusų į Klaipėdą tvarkaraštį ir kainas. Jų kainos svyruoja labai įvairiai, tačiau net ir piko metu galima pačiupti pigesnį nei „Lietuvos geležinkelių“ bilietą.

Pavyzdžiui, kelionė penktadienį 6 valandą ryto autobusu į Klaipėdą kainuos 15 eurų. Traukinys išvyksta 6.50 val. ir kainuoja 17,4 euro.

Vakarop autobusas važiuoja, pavyzdžiui, 16.45 val. ir kainuoja 17 eurų. Taigi panašiai kiek ir tokiu pat metu į Klaipėdą išvažiuojantis traukinys.

Penktadienį į Klaipėdą vyksta net keliolika autobusų ir keturi traukiniai. Taigi jei autobusas ir nebus pigesnis, bent jau laiką galima patogesnį pasirinkti. Vis tik nė viena kelionė autobusu į Klaipėdą nekainuos tiek daug, kiek pasivažinėjimas pirmąja klase geležinkeliu į pajūrį.

Kas nutiko?

Bilietų kainas padidinę „Lietuvos geležinkeliai“ aiškino, kad žmonės netelpa į traukinius. Tai kodėl papildomai neprikabinus dar vieno vagono arba nenumačius daugiau reisų į pajūrį bent jau sezono metu? Nepavyks, aiškina bendrovė.

„Šiuo metu negalime skirti ir daugiau traukinių maršrutui Vilnius–Klaipėda. Taip yra dėl techninių galimybių, nes vyksta kelio remonto darbai ir antrųjų kelių statyba ruože Telšiai–Lieplaukė, todėl geležinkelio linijos pralaidumas yra ribotas“, – 15min aiškino bendrovės atstovai.

LG neturi patvoryje stovinčių 20 ar 50 vagonų, kurie tik ir lauktų, kada bus prikabinti ir galės atlikti savo pareigą nuvežti žmogų prie jūros, – feisbuke rašo M.Dubauskas.

Negali prikabinti jie ir daugiau vagonų. „Didesnio sąstato nei 10 vagonų keleivinių traukinių negalime leisti dėl saugumo reikalavimų. Remiantis Valstybinės geležinkelio inspekcijos reikalavimais, keleivinio traukinio sąstatas negali būti ilgesnis nei stoties perono. Kadangi Plungės stotyje perone gali tilpti tik iki 10 vagonų, didesnių sąstatų siųsti, nepažeisdami reikalavimų, negalime“, – aiškino „Lietuvos geležinkeliai“.

Be to, „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas tikino, kad įmonė tiek papildomų vagonų paprasčiausiai neturi.

„LG neturi patvoryje stovinčių 20 ar 50 vagonų, kurie tik ir lauktų, kada bus prikabinti ir galės atlikti savo pareigą nuvežti žmogų prie jūros. Nes jei turėtų, tai greičiausiai LG būtų apkaltinti neūkiška veikla: laikant visą savaitę vagonus ir juos naudojant tik savaitgaliais (o žiemą apskritai nenaudojant), reikėtų arba dar branginti kelionės bilietus, arba didinti nuostolį“, – savo feisbuko paskyroje rašo M.Dubauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius