Remiantis jų skaičiavimais, aviakompanijos per metus galėtų sutaupyti daugiau nei 35 mlrd. JAV dolerių, jeigu pereis prie lėktuvų, kuriuos valdys automatizuota sistema. Kaip rašo „Financial Times“, tokiu atveju bendrovėms nebereikės mokėti atlyginimų pilotams, sumažės išlaidos kurui bei draudimui.
Visgi pagrindine kliūtimi išlieka vartotojų nenoras pasitikėti autopilotu: neseniai atlikta 8 tūkst. žmonių apklausa parodė, kad 54 proc. jų nesėstų į lėktuvą, kurį valdytų robotas. Ir tik 17 proc. sutiktų skristi tokiu orlaiviu.
Tačiau verta paminėti, kad permainoms yra geriau pasirengę 18-30 metų amžiaus žmonės. Šioje amžiaus grupėje 30 proc. respondentų neprieštarautų skrydžių robotizacijai. Todėl UBS analitikai mano, kad bėgant laikui visuomenės pozicija šiuo klausimu kis.
Šiuo metu komercinių lėktuvų pilotai aktyviai naudoja kompiuterines sistemas pakilimo ir nusileidimo metu bei kitais skrydžio etapais. UBS analitikai mano, kad vėliau aviakompanijos sumažins pilotų skaičių lėktuve nuo dviejų iki vieno, o dar kurį laiką antrasis pilotas padės valdyti lėktuvą skrydžio metu iš dispečerių punkto žemėje.