Dabar populiaru
Publikuota: 2020 liepos 16d. 12:48

Vežėjai apie žinią dėl priverstinio karantino: tai būtų dar vienas smūgis mums

Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Luko Balandžio / 15min nuotr. / Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją

Koronaviruso protrūkis Kauno transporto įmonėje sukėlė naujus suvaržymų svarstymus. Ketvirtadienį premjeras Saulius Skvernelis feisbuke informavo, kad iš trečiųjų šalių, nepriklausančių EBPO ir Europos ekonominei erdvei, atvykstantys asmenys turės privalomai izoliuotis dviem savaitėms. Tokiu atveju Lietuvoje naujai įdarbinti vilkikų vairuotojai iš Ukrainos, Baltarusijos, Uzbekijos ir kitų trečiųjų šalių turėtų karantinuotis dvi savaites ir jiems būtų privalomas COVID-19 testas. Galutinį sprendimą Vyriausybė turėtų priimti ketvirtadienį po pietų.

Karčią Mobilumo paketo piliulę nuriję vežėjai sulaukė dar vienos žinios – įvežtiniai vairuotojai turės privalomai karantinuotis. Iš 80 tūkstančių Lietuvos vežėjų maždaug pusę sudaro vairuotojai iš trečiųjų šalių, teigia „Linava“.

Migracijos departamentas skaičiuoja, kad leidimų kiekis jau pasivijo prieškarantinį laikotarpį – transporto įmonės vis daugiau įsiveža darbuotojų iš trečiųjų šalių. Vežėjai sako besitikintys išimčių arba naujo sprendimo.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Vilkikai kelyje „Via Baltica“

Viskas užsitęstų

Algimantas Kondrusevičius, pervežimo įmonės „Transvelas“ plėtros vadovas, sako, kad naujas apribojimas labiausiai paveiks tas įmones, kurios įsiveža darbuotojus apmokymams Lietuvoje, kad šie po to būtų įdarbinti krovinių vežėjais.

„Iki šiol vežėjams buvo taikoma išimtis – jei vairuotojas išvykęs, tai jam nereikia karantinuotis. Tačiau jei ši išimtis panaikinta, o to aš dar nežinau, tai bus sunku įmonėms, nes darbuotojus reikės priverstinai karantinuoti“, – 15min teigė A.Kondrusevičius.

Jo įmonėje taip pat dirba Baltarusijos, Ukrainos piliečiai, tiesa, jie į Lietuvą atvykę anksčiau. „Jei šis naujas apribojimas veikia naujai įvežamus, tai didžiausioms transporto įmonėms bus sunku“, – mano verslininkas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Algimantas Kondrusevičius
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Algimantas Kondrusevičius

Pasak jo, užtruks, kol naujai įvežti darbuotojai galės sėsti prie vairo, taigi tai papildomos išlaidos pervežimo įmonėms – reikės darbuotojus izoliuoti, mokėti už jų išlaikymą.

Sako, kad tai būtų dar vienas smūgis

„Linavos“ duomenimis, maždaug pusė iš 80 tūkstančių Lietuvos transporto įmonių vežėjų yra trečiųjų šalių piliečiai, dažniausiai iš šalių, kurios nėra EBPO narės.

Vežėjų įmonės „Mečys“ vadovas Mečislavas Atroškevičius sako, kad jeigu priverstinė izoliacija tikrai bus įvesta, vežėjų laukia dar vienas smūgis. „Mes jau nukenčiame nuo Mobilumo paketo įtvirtinimo, o čia dar vienas smūgis. Bet palaukime Vyriausybės sprendimo, kartas kableliai daug ką pakeičia“, – sakė jis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mečislavas Atroškevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Mečislavas Atroškevičius

COVID-19 protrūkį Kauno įmonėje jis vadina lokaliu, o ne sisteminiu, todėl esą neturėtų dėl to kentėti visas sektorius.

Kroviniai vis tiek judės

„Linavos“ atstovai taip pat sako lauksiantys galutinio Vyriausybės sprendimo.

„Mes suprantame, kad buvo nemažai atvejų transporto įmonėse, kai susirgo darbuotojai. Bet mes pasitikime specialistais, kurie imasi priemonių. Bet kokiu atveju, prekių judėjimas nesustos ir neturi sustoti, kad ir kokie būtų suvaržymai“, – teigė Nacionalinės vežėjų asociacijos asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Vežėjai sako suprantantys Vyriausybės poziciją kontroliuoti pandemijos plitimą, tačiau tikisi tam tikrų išlygų, pavyzdžiui, jau dirbantiems ir iš Lietuvos išvykusiems vežėjams.

„Rizikingų šalių skaičius gali didėti, tai mes suprantame, tačiau kroviniai iš ten bet kokiu atveju turi judėti“, – samprotavo T.Garuolis.

Vėl įdarbina vis daugiau vairuotojų iš trečiųjų šalių

Panašu, kad Lietuvos transporto įmonės atsigauna po karantino ir įsiveža vis daugiau vairuotojų iš trečiųjų šalių. Tokius duomenis pateikė Migracijos departamentas.

„Prašymų išduoti leidimus gyventi ir nacionalines vizas darbo pagrindu dinamika beveik sugrįžo į situaciją, kuri buvo iki karantino“, – 15min sakė Migracijos departamento vadovė Evelina Gudzinskaitė.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Evelina Gudzinskaitė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Evelina Gudzinskaitė

Departamento duomenimis, per pirmus šių metų 2,5 mėnesio iki karantino paskelbimo iš viso darbo pagrindu priimta sprendimų išduoti 7576 leidimus gyventi ir 6723 nacionalines vizas, iš jų trūkstamų profesijų atstovams – apie 7400 leidimų gyventi ir 5837 nacionalines vizas.

Į trūkstamų profesijų sąrašą patenka ir vilkikų vairuotojai.

Pasak E.Gudzinskaitės, kai prasidėjo karantinas, iki gegužės pabaigos nacionalinių vizų skaičius ryškiai sumažėjo – išduota tik 1110 vizų darbo pagrindu, iš jų 1082 – trūkstamoms profesijoms; o leidimų gyventi dinamika sumažėjo tik vos vos, išduota 6873 leidimai darbo pagrindu, iš jų 6825 – trūkstamoms profesijoms.

Nuo birželio 1 iki šiandien tendencijos grįžta į ikikarantininį laikotarpį: išduota 2825 vizos darbo pagrindu, iš jų 2742 – trūkstamoms profesijoms; ir 3258 leidimai gyventi darbo pagrindu, iš jų 3236 – trūkstamoms profesijoms.

123RF.com nuotr./Vilkiko vairuotojas
123RF.com nuotr./Vilkiko vairuotojas

Migracijos departamento vadovės nuomone, kalbant apie viruso grėsmę, didžiausią riziką kelia keliautojai. „Paprastai, jeigu užsieniečiai prašo leidimų gyventi, tai jie ir siekia likti Lietuvoje (ar Šengene). Tad jeigu kalbame apie prevenciją, turėtume kalbėti apie saviizoliaciją, atvykstančių keliautojų (tiek mūsų piliečių, tiek užsieniečių) sveikatos tikrinimus ir panašiai“, – sakė ji.

Leidimų gyventi išdavimo apribojimas viruso plitimo problemos nespręstų, mano ji.

Komentarai: 36

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Atradimai virtuvėje

Skanumėlis

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką