-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Vilniaus intermodaliniam terminalui prognozuoja sausumos uosto vaidmenį

Vaidotuose statomas Vilniaus intermodalinis terminalas (VIT) ketina tapti savotišku Klaipėdos uosto satelitu. Šiuo metu į uostamiestį atplukdytas krovinys toliau autotransportu yra gabenamas į Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos sandėlius ir tik tada, perkrautas į geležinkelių vagonus ar sunkvežimius, keliauja į Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną ir kitas šalis.
Vilniaus VLC statybos Vaidotuose
Vilniaus VLC statybos Vaidotuose / Lietuvos geležinkelių nuotr.

VIT pagalba importo srautas, atkeliaujantis konteineriais per Klaipėdos uostą, bus paskirstomas daug greičiau. Planuojama, kad VIT statybos bus baigtos jau  šių metų lapkritį.

„Įkūrę VIT, tikimės išplėsti intermodalinio transportavimo grandinę ir konteinerius iš Klaipėdos geležinkeliais atgabenti į Vilnių. Per čia įsikūrusias logistikos įmones, kurios turės savo sandėlius, planuojame vykdyti prekių paskirstymą tiek Vilniaus regionui, kuris yra didžiausias vartojimo centras, tiek į kaimyninę Baltarusiją ar toliau. Šis projektas – racionalus priartėjimas prie vartotojų ir logistikos bendrovių poreikių arba savotiškas Klaipėdos uosto tęsinys“, – sakė Mindaugas Butnorius, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių vežimo direkcijos Logistikos projektų skyriaus viršininkas.

Planuojama, kad VIT statybos bus baigtos jau  šių metų lapkritį.

Anot bendrovės atstovo, šiuo metu yra pasirašyta nemažai išankstinių susitarimų su įmonėmis, ketinančiomis įsikurti Vilniaus viešojo logistikos centro parke. Paruoštuose žemės sklypuose jos galės statytis sandėlius, o greta turėdamos visas įvairiarūšio transportavimo galimybes, generuos krovinių srautus. Tai svarbu ne tik pačių logistikos bendrovių, bet ir visos Lietuvos transporto sistemos konkurencingumui.

Sausumos uostą VIT planuoja steigti ir viena didžiausių pasaulyje konteinerinių linijų „MSC“. Artimiausiu metu taip pat planuojama pasirašyti susitarimą su didžiausia pasaulyje konteinerine linija „Maersk“, kuri taip pat išreiškė norą turėti savo padalinį Vaidotuose. „Maersk“ konteineriais šiuo metu iškeliauja nemažai Baltarusijos eksporto prekių, todėl tuščių konteinerių laikymas Vilniuje, visai greta Baltarusijos, o ne Klaipėdoje, leis gerokai sutrumpinti konteinerių gabenimo atstumą ir atitinkamai sutaupyti.

Vilniaus intermodalinio terminalo vertė – 109,6 mln. litų.

Pasak M.Butnoriaus, Lietuvoje kursis ir daugiau panašių logistikos centrų. Pavyzdžiui, šiuo metu baigiamas projektuoti Klaipėdos intermodalinis terminalas yra iš esmės skirtas pagreitinti ir suefektyvinti konteinerių išvežimo iš Klaipėdos uosto procesą.

Tikimasi, kad Klaipėdos sausumos terminalo dėka pavyks padidinti geležinkeliais iš uosto išvežamų konteinerių dalį, o per VIT jie sėkmingai bus nukreipiami į Rytų rinkas.

Vilniaus intermodalinio terminalo vertė – 109,6 mln. Lt. 85 proc. projekto išlaidų vertės finansuoja Europos Sąjungos Sanglaudos fondas. Skaičiuojama, kad projekto grąža bus triskart didesnė ir sieks daugiau nei 370 mln. litų, įvertinus ir naudą, kad daugiau krovinių bus perkelta vežti ekonomiškesnėmis transporto priemonėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius