Savo sprendimą Vilniaus m. vežėjų asociacija grindžia tuo, kad yra surinkusi beveik 14,5 tūkst. gyventojų, nepritariančių esamų maršrutinių taksi tinklo naikinimui, parašų. Taip pat jie remiasi Konkurencijos tarybos sprendimu, kad savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymą neužtikrinusi sąžiningos konkurencijos ir nepaskelbusi konkursų maršrutams, o atiduodama juos savo įmonei „Vilniaus viešasis transportas“.
Teismuose tebevyksta ir ginčai dėl vienašališkos savivaldybės pozicijos nutraukiant iki 2014 metų pabaigos galiojančias privačių vežėjų sutartis, o artimiausiame tarybos posėdyje ketinama svarstyti klausimą dėl reformos nukėlimo į 2015 metus.
Tačiau Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovas Kastytis Lubys tokius privačių vežėjų ketinimus vertina atsargiai. Jam užkliuvo vežėjų teiginiai, kad jie teikia keleivių vežimo paslaugas vadovaudamiesi turima licencija. Tačiau pagal nustatytą tvarką, kaip tokias paslaugas galima teikti, leidimas negalioja be patvirtinto tvarkaraščio, o jį tvirtina savivaldybė.
„Niekas neprovokuos konfliktinių situacijų, bet jų veiklos teisėtumas bus labai kruopščiai tikrinamas, kviesime Eismo priežiūros tarnybos pareigūnus. Kelių eismo kodekse akcentuojamas teiginys, kad maršrutiniai taksi gali sustoti tik ten, kur nedraudžia kelio ženklai ir visuomeninio transporto stotelėse. Norėčiau atkreipti dėmesį, kad kelio ženklai Sustoti draudžiama didžiojoje miesto centro dalyje yra. Tad jei jie bandys pažeisti Kelių eismo taisykles, tam numatytos sankcijos, kurias taikysime be jokių išlygų“, – teigė K.Lubys.
Vilniaus savivaldybės atstovas priminė, kad baudžiami bus ne tik mikroautobusų vairuotojai, bet ir įmonių vadovai. Ir būtent pastarieji gaus gerokai didesnes baudas, negu vairuotojai. O vežėjui gavus kelias nuobaudas, K.Lubio teigimu, bus svarstoma, ar toks vežėjas gali turėti licenciją teikti keleivių vežimo paslaugas Vilniaus mieste.
„Pagrindinė maršrutinių taksi gerovės priežastis yra pagrindinių maršrutų dubliavimas. Norint gauti mokų keleivį, jiems reikėdavo aplenkti pagrindinį maršrutą. Ar neprasidės beprotiškos lenktynės iš jų pusės bent jau pirmosiomis dienomis su greitųjų maršrutų autobusais ir galimai avarinių situacijų sudarymas? Aš manau, kad pirmu laiku gali padaugėti darbo Eismo priežiūros tarnybos pareigūnams, o vėliau viskas normalizuosis“, – įsitikinęs K.Lubys.
Viešojo transporto pertvarka Vilniuje numatoma nuo liepos 1 dienos. Savivaldybė suplanavo naikinti 8 autobusų ir troleibusų maršrutus, tačiau juos pakeis 6 greitieji autobusai. Taip pat keisis dalis maršrutų.