Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įrodyta: seksualios reklamos išties padeda parduoti

Pasirinkti seksualų modelį reklamai jau nuo seno yra populiaru, – rašoma dailymail.co.uk tinklalapyje.
Rihannos nuotrauka „Armani Jeans“ reklamai
Rihannos nuotrauka „Armani Jeans“ reklamai / „Armani“ nuotr.

Tačiau dabar mokslininkai tvirtina, kad jie atrado priežastį, dėl kurios tokie daiktai geriau parduodami, – ir taip yra tikrai ne dėl to, kad pirkėjai mano, jog nusipirkę reklamuojamą automobilį, jie gaus ir tą seksualią merginą, stovinčią šalia jo.

Mokslininkai išsiaiškino, kad reklamos, kuriose vaizduojamas patrauklus vyras ar seksuali moteris, paveikia tas žmonių smegenų dalis, kurios yra atsakingos už loginių ir racionalių sprendimų priėmimą.

Tyrime išsiaiškinta, kad reklamos, kuriose pasitelkiamas loginis įtikinėjimas (renkamasi paprastus įtikinamus faktus) yra kur kas mažiau efektingos, nei tos, kuriose naudojama neracionali įtaka (gražūs, stimuliuojantys vaizdai).

Tobulos figūros, ilgakojė mergina, reklamuojanti džinsus, yra kur kas paveikesnė, nei, pavyzdžiui, automobilio reklama, kurioje nurodoma, kiek benzino ši transporto priemonė sunaudoja.

Taip yra dėl to, kad neracionalios įtakos reklamos aplenkia tas žmogaus smegenų dalis, kurios yra atsakingos už loginį ir racionalų mąstymą.

Kalifornijos universiteto mokslininkai 24 savanorius prijungė prie specialių aparatų, kad galėtų stebėti, kaip rodomos reklamos paveiks jų smegenis.

Sprendimų priėmimo smegenų dalys buvo kur kas mažiau aktyvesnės, kai tyrimo dalyviams buvo rodomos neracionalios įtakos reklamos, nei tada, kai buvo rodomos loginio įtikinėjimo principu grįstos reklamos.

Cigarečių kompanijos reklama, kurioje vaizduojama šokanti per vandens hidrantą mergina, tyrimo dalyviams sumažino gebėjimą racionaliai apsispręsti, ar jiems reikia to produkto, ar ne.

„Mūsų tyrimas tik sustiprina hipotezę, kad žmogaus apsisprendimą pirkti tam tikras prekes ar ne, formuoja labai daug veiksnių, įskaitant ir reklamos pateikimą, kuris gali pakeisti žmogaus elgesį, ir jis visiškai nesąmoningai nusipirks nereikalingą daiktą“, – tvirtina dr. Ianas Cookas, savo tyrimo rezultatus išspausdinęs žurnale „Psichologija ir ekonomika“.

Tyrimo autorius stebėjo savanorių smegenis ir pastebėjo, kad jiems žiūrinti seksualias reklamas, atsirado pakitimų orbitofrontalinėje ir priekinėje juostinėje smegenų žievėje, o šios smegenų dalys, anot mokslininko, yra atsakingos už emocijas ir sprendimų priėmimą.

„Šis tyrimas parėmė hipotezę, kad kai kurie reklamos rinkos atstovai siekia suvilioti, o ne įtikinti pirkėjus pirkti tam tikrus produktus“, – apie savo tyrimo reikšmę pasakoja dr. Ianas Cookas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius