Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kamilės stiklo karoliukų žaidimas, arba kaip gimsta rašikliai spalvingoms asmenybėms

„Sweet Pen“ prekės ženklo įkūrėja iš Kauno Kamilė Rumzytė-Čekavičienė (29 m.) duoną valgo iš išskirtinių rašiklių kūrimo.
Kamilė Rumzytė-Čekavičienė kuria originalaus dizaino rašiklius
Kamilė Rumzytė-Čekavičienė kuria originalaus dizaino rašiklius / Asmeninio archyvo nuotr.

Skaitmenizacijos amžiuje nukreipti savo veiklą į rašymą ranka, atrodytų, gana drąsu. Bet, jei pagauni sėkmę ir jauti įkvėpimą, matyt, niekas nebaisu.

„Šiandien nerasime veiklos be streso ar iššūkių. Žinoma, mano atsakomybė šiame versle ne tokia milžiniška, kaip kad chirurgų ant operacinio stalo.

Neoperuoju, bet suvaldyti smulkiojo verslo procesus, jų mokestinę sistemą, reikia taip pat nemažai pastangų, tad ir stresinių situacijų neišvengiu“, – sako elegantiškų, matyt, todėl verslo sektoriaus tokių pamėgtų, rašymo priemonių kūrėja K. Rumzytė-Čekavičienė.

Asmeninio archyvo nuotr./ Augantys rašiklių pardavimai – kūrėjai geriausias įrodymas, kad ranka rašomiems laiškams, kaip ir laikraščiams ar knygoms, išnykimas negresia
Asmeninio archyvo nuotr./ Augantys rašiklių pardavimai – kūrėjai geriausias įrodymas, kad ranka rašomiems laiškams, kaip ir laikraščiams ar knygoms, išnykimas negresia

Kodėl ėmėtės būtent rašiklių verslo?

– Viena iš paskatų buvo ta, kad Lietuvoje nebuvo panašių produktų gaminančių. Nors po ketverių metų veiklos atsirado mėginančių gaminti identiškus rašiklius. Bet mes nuolat tobulėjame, pildome asortimentą naujienomis, tad ta konkurencija gal nėra tokia jau baisi. Taip pat kuriame darbo knygas personalizuotais viršeliais, užrašines.

Teko girdėti, kad jūsų rašikliai lyginami su klasika, kuri niekada neišeina iš mados. Kaip jie gimsta?

„Sweet Pen“ – daugiau nei rašymo priemonė. Tai ir aksesuaras, kurį galima derinti prie spalvingos ir išskirtinės asmenybės. Kiekvieno rašiklio dizainas vis kitoks, nes tai rankų darbo kūrinys. Daugelis klientų juos vertina dėl patogumo rašyti ir laikyti rankoje.

Jie nėra sunkūs, be to, tarnauja ir kaip spalvingi aksesuarai. Gal kam nors atrodo, kas čia sudėtingo? Bet būna dienų, kai veriu karoliukus, dėlioju būsimo rašiklio dizainą, o nedera ir tiek… Man labai svarbu pajausti, kad pavyko, tada ir parduoti sunku nebus.

Rašikliai – kaip netikėtumo faktorius

Kur galima nusipirkti jūsų kūrinių?

– Nuo 2019 m. esame įkūrę internetinę parduotuvę, bet mūsų rašiklių žmonės randa ir partnerių parduotuvėse Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Druskininkuose. Naudojamės ir tarptautine internetine prekybos platforma – „Etsy“. Sakome, kad tai mūsų vartai į platųjį pasaulį.

Asmeninio archyvo nuotr./Kaunietės skaičiavimais, vien per praėjusius metus į žmonių rankas iškeliavo apie 1,5 tūkst. jos kurtų rašiklių
Asmeninio archyvo nuotr./Kaunietės skaičiavimais, vien per praėjusius metus į žmonių rankas iškeliavo apie 1,5 tūkst. jos kurtų rašiklių

Pati pagarsėjote kaip kūrėja, kuri nepasirašinėja elektroniniu parašu. Kaip verčiatės be jo?

– Man neišeina sutalpinti savo minčių į kelis sakinius ar į trumposios žinutės turinį, norisi kalbėti ir rašyti plačiai, papasakoti daugiau nei dviem sakiniais. Gal todėl retai jaučiu poreikį internetinėms technologijoms.

Gal todėl visad po ranką turiu užrašinę ir žymiuosi man svarbias mintis ranka. Manau, ateityje rašikliai, užrašinės ir rašymas ranka išliks labiau kaip netikėtumo faktorius, žadinantis sentimentus. Gal tokiu būdu vieni kitus stebinsime?

„Sweet Pen“ – daugiau nei rašymo priemonė. Tai ir aksesuaras, kurį galima derinti prie spalvingos ir išskirtinės asmenybės.

Kaip subrendote savo verslui?

– Dar būdama paauglė matydavau šeimos versle besisukančius tėvus. Šiandien jie vis dar pardavinėja vasarnamius. Stebėdavau jų bendravimą su klientais, sukamasi darbuose.

Matyt, užaugau su ta idėja, tik kryptis mano kita. Pabaigusi Dailės akademijoje taikomąją tekstilę, labai toli nuo kūrybos nenuėjau. Nors verslas ne mažesnė kūryba. Jį sukurti ir išlaikyti visais laikais buvo gana sudėtinga.

Asmeninio archyvo nuotr./Originalaus dizaino rašikliai gali tapti detale, pabrėžiančia asmenybę
Asmeninio archyvo nuotr./Originalaus dizaino rašikliai gali tapti detale, pabrėžiančia asmenybę

Klasikiniai, bet kalbantys spalvomis

Ar daug iššūkių patiriate derindama verslą su motinyste?

– Mano įsitraukimo į šią veiklą galimybės keitėsi su vaiko augimu. Kol dukrytė buvo maža, laisvas rankas turėdavau per visus juos miegelius. O dabar tenka derintis prie jos laiko darželyje. Nors ir namuose mudvi abi karoliukus dėliojame. Pasisodinu ją ant stalo ir dirbame kiekviena prie savo kūrinių.

Ko jūsų kūryboje daugiau mados tendencijų ar asmeninio estetinio pajautimo?

– Mados tendencijas perleidžiu per save, per savo aplinką. Bet taip, mados jausmas visad šalia. Domiuosi dominuojančių spalvų ir metalų tendencijomis. Tik tiek, kad mano rašikliai labiau klasikiniai. Jų spalvos ir deriniai taip pat tokie. Atsižvelgiu į tai, kas populiaru, bet lemiančiu veiksniu tampa asmeninė simpatija.

Kokiu sezonu pardavimai einasi smagiausiai?

– Šventiniu. Mūsų pasiruošimas kalėdiniam sezonui įsibėgėja gana anksti. Jau rudenį būnu susistygavusi savo veiklą taip, kad nepritrūktų nei laiko, nei žaliavų. Mugėms ruošdavausi naktimis, na, o kai užklumpa individualūs užsakymai po 50 ar 100 vienetų, tenka pasispausti. Kalėdų laikotarpiu elfų darbams pasitelkiu vyrą. Jam tenka dėžučių lankstymas ar detalių surūšiavimas, jau gimusių kūrinių išvežiojimas.

Svarbiausia išsigryninti sritį, kuri jums patinka, kuriai norėtume skirti visą save ir dar daugiau. Na, o paskui tikėti tuo, ką darote.

– Kaip patekote į „Swedbank“ banko bendruomenę „Kiekvienas gali“?

– Vyras pagalvojo už mane: jis užpildė anketą. Jis vis pasidomėdavo, kaip dar galėtume prasiplėsti, kur buriasi žmonės, užsiimantys smulkiuoju verslu. O banko bendruomenėje suradome ne tik įdomius ir verslius žmones, bet pastebėjome savo internetinės svetainės lankomumo padidėjimą, ūgtelėjo ir socialinių tinklų statistika. Prekybai persikėlus į virtualią erdvę, tai labai svarbu.

Asmeninio archyvo nuotr./„Sweet Pen“ prekės ženklo įkūrėja duoną valgo iš išskirtinių rašiklių kūrimo
Asmeninio archyvo nuotr./„Sweet Pen“ prekės ženklo įkūrėja duoną valgo iš išskirtinių rašiklių kūrimo

Stiklo karoliukai atkeliauja iš viso pasaulio

Šių dienų bėda – vienkartiniai rašikliai. Išseko širdelės rašalas ir mesk lauk, kuo pakeisti nerasi. Kaip jūs sprendžiate šį klausimą?

– Mūsų rašiklių širdelės kiek trumpesnės už standartines, bet jos keičiamos. Esame pasiruošę jų atsargų už simbolinę kainą. Perkantiems rašiklį iš karto įdedame dvi: norisi, kad žmogui ilgiau tarnautų.

Kokios jūsų rašiklių kainų „lubos“?

– Juos galima įsigyti nuo 10 Eur iki 20 Eur. Užrašų knygelės kiek brangesnės, nes gaminamos individualiai. Jų kainos siekia nuo 20 iki 40 Eur.

Ar imlūs jūsų rašikliai laikui?

– Kol atsirenku tinkamas žaliavas, reikiamus dydžius ir tai, kas man tiks, tikrai užtrunka. Reikiamų detalių perku iš viso pasaulio. Pradedant Amerika, baigiant Kinija. Lietuvoje asortimentas pernelyg siauras. Ištyrinėjusi rinką atsirenku geriausias kainas, kokybiškiausias žaliavas.

Nors pats rašiklis plastikinis (nuo to pabėgti nepavyko, kitu atveju, kaina smarkiai šokteltų), jo dekoro elementai iš stiklo karoliukų, natūralaus akmens, keramikos, kai kada rankų darbo ar net dengti auksu. Mano namai pilni dėžių, dėželių ir darbui reikalingų priemonių.

Sulaukiate grįžtančių klientų?

– Taip, žmonės grįžta ir ne po kartą. Kai kurie jų su ilgais dovanų sąrašais, kam ir kada rašiklius dovanos. Vienas didžiausių mano užsakymų (pageidavo tūkstančio vienetų) buvo desertus gaminančiai įmonei. Dar ir šiandien ten apsilankius galima išvysti rašiklius, derančius prie esančių desertų.

Ko palinkėtumėte vis dar nedrįstantiems pradėti nuosavo verslo?

– Svarbiausia išsigryninti sritį, kuri jums patinka, kuriai norėtume skirti visą save ir dar daugiau. Na, o paskui tikėti tuo, ką darote.

Tapkite ir jūs „Kiekvienas gali“ bendruomenės nariu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius