Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 01 19, 11:21

„Telia“ patarimai verslui: ar galvojate apie šeimos kavinę?

Kaip įkurti verslą? Kokie šeimos verslo privalumai ir trūkumai? Su kokiais apskaitos, komunikacijos, pardavimų, sąnaudų taupymo, pagaliau – tvarumo iššūkiais susiduria smulkūs ir vidutiniai verslai (SVV) Lietuvoje? Atsakymus į šiuos ir kitus klausimus pateikia internetinių seminarų ciklas „Telia SVV gyvai“. Pirmojoje dalyje – „Caffeine“ įkūrėjo Nido Kiuberio patirtis ir patarimai svarstantiems apie savo kavinę.
Kavinių tinklo „Caffeine“ bendraįkūrėjas Nidas Kiuberis ir Vygintas Domarkas, „Telia“ smulkaus ir vidutinio verslo vadovas
Kavinių tinklo „Caffeine“ bendraįkūrėjas Nidas Kiuberis ir Vygintas Domarkas, „Telia“ smulkaus ir vidutinio verslo vadovas / Telia nuotr.

„Telia“ paslaugomis naudojasi patys įvairiausi verslai, nuo šeimos restorano ar nedidelio ūkio, iki augančios gamybos ar prekybos įmonės. Kiekvienas jų mums yra svarbus, todėl esame pasiruošę padėti ir patarti visais su ryšiu ar IT paslaugomis susijusiais klausimais. Tačiau suprantame, kad nesame visų sričių žinovai. Todėl surinkome įvairių sričių ekspertus ir pakvietėme juos pasidalinti savo sėkmėmis ir nesėkmėmis, įgyta patirtimi, sukauptomis žiniomis, įžvalgomis ir vertingais patarimais, kurie šiandien yra aktualūs veiklą pradedantiems ar jau pradėjusiems smulkiesiems verslininkams“, – sako Vygintas Domarkas, „Telia“ smulkaus ir vidutinio verslo vadovas.

Proga pasimokyti iš kitų klaidų

Metų trukmės virtualių seminarų ciklo renginiuose kiekvieną mėnesį kalbama vis kita SVV segmentui aktualia tema, nuo tvarumo iki apskaitos, nuo marketingo iki ryšio ir IT paslaugų. Svečiai kviečiami dalintis ne tik savo sėkmėmis, bet ir nuosmukiais ar nepasiteisinusiais sprendimais – juk geriausia mokytis iš klaidų, ypač svetimų.

Kaip pastebi V. Domarkas, kiekvienas verslas prasideda nuo vieno ar kelių žmonių ir, svarbiausia, idėjos. Tai gali būti visiškai nauja, netikėta ar konkrečiai vietovei, regionui aktuali paslauga, prekė. Tačiau nebūtinai – verslo pradžia gali tapti šeimos parduotuvė, restoranas, kavinė.

„Kad ir apie kokį verslą galvojate, svarbu ne tik viską gerai pasverti, turėti aiškų planą bei viziją, bet ir pasirinkti patikimus partnerius. Mūsų žinutė smulkiems verslininkams paprasta: „Telia“ yra pasirengusi būti šalia nuo pat starto, o įsibėgėjus – padėti augti“, – sako V. Domarkas.

Idėjos patikrinimui turėjo 90 dienų

Naujo verslo steigimo tema buvo nagrinėta ir naujausiame „Telia SVV gyvai“ vebinare, kurio svečias – kavinių tinklo „Caffeine“ bendraįkūrėjas Nidas Kiuberis. Jis pasidalino savo patirtimi Lietuvoje įvedant naują standartą – kokybišką kavą išsinešti. Anot jo, vienas iš svarbiausių šio verslo sėkmės faktorių buvo tai, kad jis sprendė realią, aktualią problemą.

Atidarius pirmąją, tuomet dar „Coffee Inn“, kavinę sostinės centre, Vilniaus gatvėje, pašaipų ir skepsio iš aplinkinių netrūko. „Turėjome 90 dienų „iššauti“ – arba idėja pasiteisina, arba ne. Kitu atveju būtume turėję užsidaryti. Tiek lėšų ir atsargų turėjome verslui išlaikyti“, – prisiminė N. Kiuberis.

Nors buvo ne vienas momentas, kuomet atrodė, kad kavos verslui nepasiseks, jį pavyko užauginti, o galiausiai – parduoti.

Šeimos verslas – visai kas kita

Nuo ko šiandien reikėtų pradėti nusprendus įkurti, pavyzdžiui, šeimos kavinę? „Verslas kartu – bene didžiausias iššūkis šeimai, kuris gali laukti. Pirmiausia patarčiau susėsti ir išsamiai pasikalbėti. Ar šeima yra pasiruošusi užsiimti tokiu verslu? Turite būti šimtu procentų užtikrinti, suprasti ir pilnai atsakyti už pasekmes, kurios gali laukti“, – patarė N. Kiuberis.

„Caffeine“ jis įkūrė su trimis bendraminčiais ir, kaip pats teigia, tai buvo svarbus privalumas: kitaip nei šeimos versle, skirtingus požiūrius turintys draugai gali diskutuoti, siūlyti kitokias idėjas ir ginčytis tam, kad pasiektų geresnį rezultatą.

Jei sprendimą priėmėte, liko apsvarstyti įvairias detales, nuo kavinės lokacijos, iki jos pobūdžio ir išskirtinumo. „Jei turite įdomią, išskirtinę idėją, kuo jūsų kavinė bus kitokia, kuo trauks žmones – tai gali būti svarbus privalumas. Svarbiausia tikėti ta idėja ir jos nepamesti, laikytis plano ir siekti vizijos. Žinoma, tai gali būti tiesiog jauki vieta pasisėdėti jums patiems ir jūsų draugams, bet klausimas, kokias perspektyvas ji turėtų ilguoju laikotarpiu“, – sakė verslininkas.

Internetinio seminaro su N. Kiuberiu įrašą galite pažiūrėti čia, o sužinoti daugiau apie „Telia SVV gyvai“ ir užsiregistruoti į kitus vebinarus galite paspaudę šią nuorodą. Artimiausias virtualus seminaras „Efektyviausi hibridinio darbo įrankiai“ apie tai, kokie įrankiai gali paversti hibridinio darbo modelį taikančių smulkių ir vidutinių verslų darbą dar efektyvesniu ir patogesniu, vyks vasario 17 dieną.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Partnerio turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką