-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žaliųjų verslo idėjų konkurse „ClimateLaunchpad“ nustebinti pasaulį sieks ir lietuviai

Pandemijos kontekste ima ryškėti dar didesnė tvarumo svarba – didžiausias pasaulyje žaliųjų verslo idėjų konkursas „ClimateLaunchpad“ šįmet pritraukė rekordinį 3 tūkst. dalyvių skaičių iš įvairių šalių, įskaitant ir Lietuvą. Rugpjūčio 21-ąją 8 lietuvių komandos susitiks nacionaliniame konkurso finale. Tarp pretendentų laimėti nacionalinį konkursą – tvaresnių pakuočių, žemės ūkio veiklos bei inovacijų švaresniam patalpų orui idėjos.
Didžiausiam pasaulyje žaliųjų verslo idėjų konkursui ruošiasi ir lietuviai
Laima Kaušpadienė / Projekto partnerio nuotr.

„Kelyje link tvaresnio rytojaus svarbūs trys dalykai – kiekvieno gyventojo indėlis, dabar egzistuojančio verslo pokyčiai ir inovacijos. Pastarųjų atveju konkursas leidžia pasitikrinti savo verslo idėjos potencialą, išgirsti ekspertų patarimus, o nugalėtojams – patraukti tarptautinių investuotojų dėmesį“, – sako konkurso organizatoriaus – Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko – direktorė Laima Kaušpadienė.

Asmeninio archyvo nuotr./Laima Kaušpadienė
Asmeninio archyvo nuotr./Laima Kaušpadienė

Savo ruožtu programos partnerio Lietuvoje banko „Swedbank“ vadovė Dovilė Grigienė atkreipia dėmesį į tai, kad šalies visuomenė tvarumo temoje tampa sąmoningesnė. Keičiasi ir reikalavimai verslui, todėl tvarios idėjos ir inovacijos turi didelį potencialą ir yra ypač patrauklios investuotojams.

„Kovoje su klimato kaita reikšminga kiekviena inovacija, galinti žmonių ir verslų kasdienybę padaryti draugiškesnę aplinkai. Visuomenei, politikams ir investuotojams vis labiau atsigręžiant į tvarias verslo idėjas, jų potencialas kasdien didėja. Svarbu suprasti, kad tvarumas yra susijęs ne tik su rizikom, bet ir su didžiulėmis verslo plėtros galimybėmis. „Swedbank“ tvarumas yra strateginės svarbos sritis, todėl matome didelę prasmę prisidėti prie žaliųjų verslumo iniciatyvų, tokių kaip „ClimateLaunchpad“, – teigia D. Grigienė.

Ieško sprendimų atliekų, plastiko ir CO2 mažinimui

Nacionalinėje Lietuvos atrankoje šiemet varžosi 8 komandos:

  • „Ncellum“ komandos idėja – iš kankorėžių atliekų gaminti nanokristalinę celiuliozę, kuri suformuotų ir stiprintų bioplastiką bei mažintų plastiko kiekį. Šią technologiją galima naudoti maisto ir gėrimų pakuotėms;
  • „Sustainline“ atkreipė dėmesį į tai, kad netinkamai tvarkomos žemės ūkio atliekos sukelia didelių ekologinių problemų. Komanda rado sprendimą jas efektyviai panaudoti iš jų gaminant biologiškai skaidomas pakuotes.
  • Lietuvoje per metus išmetama apie 100 tūkst. tonų plastiko atliekų, iš jų nemažą dalį sudaro vienkartinio naudojimo gaminiai. Todėl komanda „Pack’n GREEN“ siūlo maistą išsinešti pakuoti į biologinę kompostuojamo popieriaus plaušienos pakuotę.
  • „Sweeperly“ siekia surasti sprendimą, kuris skatintų žmones labiau rūpintis savo aplinka ir padėti jai apsivalyti nuo šiukšlių. Komanda kuria skaitmeninę platformą, kuri atliks ne tik motyvacinę funkciją, bet ir pagelbės organizuojant šiukšlių rinkimo akcijas savo gyvenvietėje.
  • Komanda „Elertis“ kuria skaitmeninę atsinaujinančios energetikos rinką, kuri sujungtų visus rinkos dalyvius ir leistų tiesiogiai pirkti ir parduoti žaliąją energiją.
  • „Algy“ atrado sprendimą, kuris padėtų efektyviau panaudoti pramonei, medicinai ir visai ekosistemai itin svarbų elementą – dumblius. Komanda nori sukurti visiškai automatizuotą dumblių auginimo akvariumų tinklą, kuris filtruotų patalpų orą ir pašalintų CO2.
  • Komanda „BGW Direction“ kuria platformą, kuri žemės ūkio įmonėms padėtų lengvai įsivertinti išmetamų teršalų mastą ir gauti rekomendacijas, kaip sumažinti bei valdyti išmetamą CO2 kiekį.
  • „GreenerWhileBetter“ siekia teikti asmenines konsultavimo paslaugas, kurios padėtų verslui tapti tvaresniam ir efektyvesniam bei skatintų geriau panaudoti atsinaujinančius energijos išteklius.

Laimėtojai atstovaus Lietuvai pasauliniame konkurse

Nacionalinio finalo metu komandos pristatys savo idėjas ir varžysis dėl galimybės atstovauti Lietuvai Europos finale. Europos finalo nugalėtojai dalyvaus pasauliniame konkurse bei turės galimybę laimėti kvietimus į Europos inovacijų ir technologijų instituto akceleravimo programą „Climate-KIC“.

Į Europos finalą pateks 3 komisijos atrinktos komandos. Pasiruošti tarptautiniam finalui komandoms laimėtojoms padės finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centras „ROCKIT“, skiriantis laimėtojams mentorystės sesijas.

„Lietuva jau dabar yra gerai žinoma visada pasaulyje kaip finansinių technologijų centras. Tikiu, kad ateityje galime tapti ir tvarių inovacijų bei žaliojo verslumo lyderiais. Mes savo ruožtu esame pasiruošę padėti Lietuvos komandoms nustebinti pasaulį,“ – komentuoja „ROCKIT“ vadovė Šarūnė Smalakytė.

Ankstesnių metų konkurso dalyviai sėkmingai vysto idėjas

Lietuva „ClimateLaunchpad“ konkurse dalyvauja nuo 2015 metų. Mūsų šalį atstovavusios komandos didžiajame konkurso finale yra dukart pripažintos kaip vienos geriausiųjų idėjų. Tarp visų laikų TOP 15 konkurso idėjų pateko lietuvių komanda „Black is the new green“, pasiūliusi anglies pluoštą gaminti iš atsinaujinančių išteklių, ir komanda „R-solar“, pristačiusi naują efektyvesnę saulės elektrinių modulių perdirbimo technologiją.

Net kelios ankstesnių metų komandos toliau sėkmingai tęsia savo veiklą: „Biovala“ vysto mobilų bioreaktorių, skirtą užterštų žemės plotų valymui; „Popa Boat“ sukūrė ir Klaipėdoje siūlo išbandyti saulės energija varomą, aplinkai draugišką katamaraną; „HempCup“ kuria vienkartinių ir daugkartinių indų gamybos technologiją, panaudojant kanapių pluoštą bei spalius; o „BalticFreya“ plėtoja vertikalios žemdirbystės sprendimą, papildytą išmania stebėjimo sistema.

Nacionalinį konkurso finalą bus galima stebėti tiesiogiai internetu rugpjūčio 21 d., 10 val., ClimateLaunchpad Lithuania „Facebook“ paskyroje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius