Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva sutarė tapti Ukrainos grūdų vartais į pasaulį, bet dar kyla iššūkių

Antradienį su Ukrainos žemės ūkio ir maisto ministru Mykola Solskiu susitiko Lietuvos susisiekimo ir žemės ūkio ministrai. Pagrindinis klausimas – kaip per Lietuvą išvežti Ukrainos grūdų derlių. Klaipėdos uostas sako, kad yra pasiruošęs, o „Lietuvos geležinkelių“ traukinys rytoj leisis į bandomąjį reisą. Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas interviu portalo 15min video laidai „15/15“ atskleidė, kad Lietuva svajoja tapti vartais į pasaulį ne tik Ukrainos grūdams, bet ir kitai šios šalies žemės ūkio produkcijai. Tačiau iki tol dar reikia įveikti nemažai iššūkių.
Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas su Ukrainos žemės ūkio ir maisto ministru Mykola Solskiu
Žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas su Ukrainos žemės ūkio ir maisto ministru Mykola Solskiu / Nuotr. iš K.Navicko „Facebook“ profilio

Pagrindinės interviu temos

  • Po bandomojo reiso paaiškės, kiek užtruks atvežti Ukrainos grūdus į Klaipėdą ir kiek tai kainuos.
  • Klaipėdos uostui užtektų pajėgumų krauti Ukrainos grūdus.
  • Kol kas labiausiai skauda galvą dėl skirtingų vėžių, nes reikės perkrauti krovinius.
  • Nepaisant karo, Ukraina tikisi užauginti 80 proc. praėjusių metų derliaus.
  • Lietuvos svajonė – per Klaipėdos uostą eksportuoti ne tik Ukrainos grūdus, bet ir kitą žemės ūkio produkciją, kuri labai paklausi Europoje.

– Ministre, ar Ukraina po susitikimo su jumis ir susisiekimo ministru pasirinko Lietuvą kaip grūdų eksporto koridorių?

– Norėtų pasirinkti ir pasirinko vien dėl to, kad ministras jau yra šiandien pas mus. Jis lankėsi mūsų Klaipėdos uoste vakar ir ką tik baigėsi susitikimas su susisiekimo ministru. Tai iš esmės mes esame vienoje puslapio pusėje, vienam lape, tačiau esminis klausimas išlieka mūsų infrastruktūra, mūsų ir Lenkijos infrastruktūra.

Uostai pasiruošę, tačiau esminis klausimas išlieka, kaip žemės transportu pigiai, greitai ir dideliais kiekiais atgabenti grūdus į Klaipėdo ir į Latvijos uostus.

Nuotr. iš M.Skuodžio „Facebook“ profilio/Susisiekimo ministras Marius Skuodis su Ukrainos žemės ūkio ministru Mykola Solskiu (kairėje) derina, kokiu maršrutu per Lenkiją į Lietuvą ir Klaipėdos uostą keliaus ukrainietiški grūdai.
Nuotr. iš M.Skuodžio „Facebook“ profilio/Susisiekimo ministras Marius Skuodis su Ukrainos žemės ūkio ministru Mykola Solskiu (kairėje) derina, kokiu maršrutu per Lenkiją į Lietuvą ir Klaipėdos uostą keliaus ukrainietiški grūdai.

– O ką jūs sutarėte – kad galima jau dabar vežti, eksportuoti bent jau Klaipėdos uostui ir ieškoti kelių geležinkeliais ir autotransportu? Koks yra galutinis susitarimas su Ukraina?

Šiąnakt išvažiuoja pirmasis sąstatas, bandomasis sąstatas į Ukrainą paimti krovinio. Tiesa, ne grūdų, bus kitas krovinys, bet taip pat birus.

Ir „Lietuvos geležinkeliai“ įvertins visas galimybes, nes daug aspektų iškyla transportuojant ir organizuojant pervežimą birių krovinių.

Pirmiausia – kiek laiko užtruks, nuo to laiko priklauso, kiek reikia konteinerių, pervežimo platformų, kokio tipo, kiek jų reikia europinių, kiek reikia rusiškos vėžės. Tai čia daug klausimų iš tikrųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius