Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žadamas didesnis grūdų eksportas leis pasiūlyti ūkininkams geresnes supirkimo kainas

Grūdų eksportas per Klaipėdos uostą ateinantį sezoną, planuojama, išaugs mažiausiai ketvirtadaliu. Daugiau žemės ūkio produktų išgabenti ketina bendrovė „Baltic Argo“, sudariusi ilgalaikę sutartį su krovinių kompanija „Bega“. Teigiama, kad didesnės krovos apimtys leis ūkininkams pasiūlyti geresnes grūdų supirkimo kainas.
Kviečiai
Kviečiai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pernai per Klaipėdos uostą perkrauta daugiau kaip 3,5 mln. tonų įvairių žemės ūkio produktų. Trečdalį šio kiekio perkrovė kompanija „Bega“, planuojanti pajėgumus padidinti dar ketvirtadaliu. Tokie planai gimė pasirašius sutartį su bendrove „Baltic Argo“, kuri priklauso šešiolikoje Europos valstybių veikiančiai tarptautinei žemės ūkio bendrovei „Danish Argo“. „Bega“ jau stato talpyklas, kuriose bus sandėliuojami eksportui skirti grūdai. Žemės ūkio produktų sukaupimo pajėgumai padidės 60 tūkst. kubinių metrų.

„Tai – pirmasis etapas. Antrasis etapas sieks dar 80 tūkst. kubinių metrų saugyklų ir iš viso per šių ir kitų metų sezoną mes turėsime virš 350 tūkst. kubinių metrų saugyklų žemės ūkio produktams sandėliuoti“, – sakė „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarkis.

Iki šiol tarp Lietuvos ir Latvijos uostų skirstytą grūdų eksportą įmonė„Baltic argo“ planuoja krauti per Klaipėdos uostą, padidindama eksportą nuo 300 tūkst. iki pusės milijono tonų per metus.

„Renkantis Klaipėdos uostą svarbiausia buvo tai, ką jie gali pasiūlyti, tai – galimybė krauti didesnius laivus. Vertinant iš techninės pusės, tai yra įmanoma. Dar svarbiau buvo įgyvendinti planus kuo greičiau, tai Klaipėdos uoste įmanoma padaryti, kitur, įgyvendinti tokį projektą, būtų tekę laukti keletą metų“, – teigė įmonės „Baltic Argo“ generalinis direktorius Arūnas Bielskis.

Uosto direkcija planuoja maždaug 18 mln. eurų investicijas į naujų krantinių kompleksą kompanijoje „Bega“, kurios leis priimti didelio tonažo laivus ir juos visiškai pakrauti.

„Tai garantuoja ne tiktai gerą apyvartą Klaipėdos uostui, krovos kompanijoms, didelę grąžą valstybei, bet ir sudaro unikalias galimybes Lietuvos žemdirbystei turėti pigiausias ir geriausias logistines paslaugas, o tai reiškia – dar didesnes jų pajamas“, – sakė Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus.

„Kadangi kraunant didesnius laivus pirkėjai mums moka didesnę kainą, tai mes savo ruožtu galim pasiūlyti geresnę kainą ir ūkininkams“, – žadėjo A.Bielskis.

Ateityje planuojama pasiekti, kad per Klaipėdą būtų kraunami visi Lietuvoje užauginti žemės ūkio produktai. Taip pat Baltarusijos, Rusijos ir Ukrainos derlius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius